Advertenties


Alessio's Red/Black Meg CC

Gestart door Alessio, 12 mei 2014, 22:01:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Alessio

Hallo iedereen,na paar maanden rond te zwerven op het forum ga ik me ook maar eens voorstellen met meteen een projectje erbij(wat gaat Rogier blij zijn na zijn aandringen  :D )

Ik ben dus Alessio,19jaar oud/jong en wonende te regio Aalst(Belgie).
Ik volg een opleiding automonteur dus de auto origineel laten staan is geen optie  ;)

Hoe kwam ik bij de Megane?
Als ik kind was,had men moeder een op en top uitgebouwde megane staan met verschillende prijzen gewonnen op tuningmeetings.
Toen zag ik het al voor mij,dat wordt later mijn auto  !-!
Op mijn 16de verjaardag zag ik even de droom uit mekaar spatten doordat de motor van de megane het begaf(297 000km) maar opeens toverde mijn moeder een megane cc 2 uit de mouw.
Op men 18de verjaardag zag ik opeens men kans,een licht uitgebouwde megane CC stond te koop,deze kocht ik dan ook,mijn droom op wielen  !-!

Ik kocht dus een gele megane CC 1.6e van 1997 met 164 000 km op de teller,kon dus nog even mee :)
Hier heb ik precies 1jaar van kunnen genieten,klapband op de autosnelweg en op de beton geknalt,de achterkant helemaal bij mekaar geplooid dus total-loss..
Even wat foto's van de megane:

Angel eyes+black look achterlichten ingewerkt door mij+ een roadbox,OZ velgen waren al gemonteerd door vorige eigenaar.



Geen haar op mijn hoofd dat er aan dacht om een andere auto dan een megane te kopen dus op zoek naar een andere,na 3weken zoeken eentje gevonden niet ver van bij me thuis.
Een Megane CC 2.0 van 1998 met 122 000 km op de teller.
Dit is ook mijn project waar ik nu momenteel aan bezig ben  !-!

De foto's hoe ik hem kocht: Stond volledig origineel.


2maand later vond ik 2dehands een schroefset(v-maxx) en dotz freeride velgen(echt koopje):


Dan deze zaterdag naar NL,voor extra onderdelen waaraan dank aan Umpire(Robin) en Rogier van de club  !-!
Wat komen ophalen allemaal?
-Angel eyes
-Black look lexus achterlichten
-Steenslaghoes
-Roadbox
-Sebring sportuitlaat+kata+open luchtfilter

Vandaag me dus niet kunnen bedwingen om sommige dingen te monteren  :)

Angel eyes,lexus achterlichten+steenslaghoes gemonteerd vandaag  !-!





Morgen weer aan de slag voor de rest te monteren,volgt ook weer een update!  !-!

Alessio

Vandaag weer wat zitten verbouwen aan de Megane,we zitten maar niet stil  !-!

Even de open luchtfilter,roadbox+woofer(1200W),blauwe lampjes(H1) ingebouwd in angel eyes+mistlampen+blauwe kentekenverlichting(LED).

Foto's:











Dan had ik nog wat tijd over,om de uitlaat op te poetsen,die was namelijk helemaal zwart,1u schuren met staalwol en uitlaat is als nieuw  !-!
Morgen de uitlaat dan maar eens monteren bij een vriend van me  !-!




Alessio

Vandaag stond de Sebring einddemper op de agenda.
Eenmaal het in de agenda staat,kan je er niet meer onderuit  :)

Na lang klungelen,is niet echt plug and play spul,buis van de uitlaat moeten verplooien,slijpen etc..
Maar na 2u zat ze er eindelijk onder,even nog een stukje van de middendemper moeten slijpen ook maar dat hebben we er voor over  !-!
Nadien wel blij met het geluid,maar nu de lege katalysator+middenpijp inplaats middendemper en het zal als maar fijner worden  !-!

Foto's van het eindresultaat:






Morgen staat de andere aansluiting van de luchtfilter op de agenda,en opzoek gaan naar mijn onderdeel dat plotseling is verdwenen bij 1 van men buren door postNL  l-
Gooien ze even een dringend pakket bij de buren die voor mij nog onbekend zijn,en zij ook niets van weten  l-

Alessio

Het pakketje blijft maar weg,het is alsof die postbode's van tegenwoordig geen huisnummers meer vinden,terwijl mijn huisnummer bijna 10cm op 10cm is   l-

Zaterdag zat ik wel met een ander probleem,men bumper ging bijna in rook op  :D

Ik reed eventjes 75km en ging even shoppen,toen ik terug buiten kwam,merkte mijn vriendin het volgende..
Hing toen nog wel aan de bumper  :q


Hebben we dat meteen gefixt wanneer we thuis waren,ik moet zeggen,iets in een boog zagen is niet voor mij  8)7





Morgen de auto beetje glad schuren om dit weekend te laten plasti dippen.
Wachten op de middenpijp en wat precisiewerk afwerken de komende dagen.

Alessio

Inmiddels de auto laten plasti-dippen(FLUO ORANJE) toen ik afwezig was,wat ook op de agenda stond  :)
Nu ga ik wel mijn titel van de projectpagina moeten veranderen als dat kan?  :D

Ik heb hier ondertussen al veeeeel positieve commentaren over gehad ivm met de kleur in het echt,echt is mooier dan op foto  !-!
Dit was ook mijn eigen ontwerp,qua kleuren en de lijn achteraan etc  !-!










Alessio

De auto gaat volgende maand zeer waarschijnlijk origineel de verkoop in,alle tuningonderdelen zijn dus ook apart te koop!

Sinds ik aan het werk ben,komt er een nieuwe wagen in de plaats,deze zal binnenkort schitteren op de oprit:





Voor de rest te koop:
Angel eyes,black look achterlichten,Sebring sportuitlaat,Sportluchtfilter(green),Roadbox met mat,Steenslaghoes,OZ velgen,2middendemper(1nieuwe),Lege katalysator en wat interieurdelen! (Foto's op aanvraag)

Alessio

#6
Vandaag wat foto's gekregen van de eigenaar van de megane nu,de kerel is lekker bezig met de megane.
Ben blij te zien dat hij er heel goed zorg voor draagt,blijft toch een moeilijk puntje van de megane weg te doen.

Ik vind hem alvast mooi geworden,krijg er toch wat spijt van haha :)














EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev