Advertenties


TheUmpire Coupé

Gestart door Umpire (Robin), 6 juni 2013, 09:47:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Umpire (Robin)

Mijn beurt! !-!

Ik ben mijn dag begonnen met een dansje en ben toen maar eens foto's gaan uploaden !-!

Wij beginnen met de foto die ik maakte toen ik aan kwam rijden bij mijn nieuwe gebakje, een matzwarte Megane Coupé I phase I 2.0 8V.



Thuis aangekomen het nieuwe gebakje neus aan neus tegen het oude gebakje gezet





Sportstuurtje uit mijn oude megane gehaald en meteen overgezet





Vervolgens probeerde ik de radio aan te sluiten, 'what can go wrong, will go wrong..' :D



De vorige eigenaar bleek de ISO kabeltjes gebruikt te hebben voor de aftermarket CV.

Die daar dus :D



Ondertussen staat het oude gebakje bij de sloop

Wil je nog een Gin-Tonic? 'Tuurlijk, ik heb morgen Tonics te doen'

Niemand weet dat de broers van Bruce Lee, Crues en Mues, de ontbijtindustrie zijn ingegaan..

Umpire (Robin)

Even een doorntje uit mijn oog verwijderd  o-)

Voor:



Na:



Ja ik weet dat ik moet bijwerken omdat je rood ziet. Dat gaat ook nog zeker gebeuren !-!

En als we toch bezig zijn over wat er bijgewerkt moet worden, een foto van de velgen:



Ja jullie hebben gelijk, het is zwart waar t rood moet zijn en rood waar het zwart moet zijn (remklauwen) :D

Toen maar heel even geconcentreerd op de audio, wat begint met wat isolatie goedleggen



En boxen erin gooien



Ja, je ziet het goed, de hoedenplank is zwart gespoten !-!

Vervolgens wilde ik de motorruimte schoonmaken, dat gaat alleen erg moeilijk met een olielekkende kleppendekselpakking, dus d=wat doe ik dan? juist, dat ding vervangen :)





Toen wilde de auto ineens niet meer starten!

Eerst even de startmotor getest:


Dat was het niet, toen maar even goed bij de accu kijken en jahoor :D
oorzaak:


Dus maar even een nieuw kabeltje maken en neerleggen!



Drie keer raden wat er toen wel weer gebeurde :D

En dit waren mijn twee beginposts, Ben nu bezig met de v-snaar, zullen ook wel wat foto's van voorbij komen.

Eerst even jarig worden, dan kan ik weer door :)
Wil je nog een Gin-Tonic? 'Tuurlijk, ik heb morgen Tonics te doen'

Niemand weet dat de broers van Bruce Lee, Crues en Mues, de ontbijtindustrie zijn ingegaan..

Umpire (Robin)

Zoals ik had gezegd, wat foto's.
Meteen maar even de dynamo ietwat schoongeborsteld, want mijn geweldige stuurbekrachtigingsvaatje vond het spontaan leuk om leeg te lopen  !-!
Toen ook meteen het zwarte zijkapje van de dynamo wit gespoten, ietwat mooier schoner uiterlijk o-)

Voor:



Na:



V-snaartje en dynamo deruut:


V-snaar weer terug:
Wil je nog een Gin-Tonic? 'Tuurlijk, ik heb morgen Tonics te doen'

Niemand weet dat de broers van Bruce Lee, Crues en Mues, de ontbijtindustrie zijn ingegaan..

Umpire (Robin)

Zoals ook al te lezen in het FAQ gedeelte:

Verf is besteld en de kleuren zijn dus ook beslist.

Alles wordt weer matzwart, behalve het dak en de spoiler. Ook de remklauwen gaan een kleine metamorfose krijgen, die worden rood.  !-!

Ik ga ergens deze week beginnen, eerst dinsdag en woensdag naar rotterdam, dan komen twee vrouwelijke assistentes mij helpen met het rollen (jawel) van de auto !-!
Wil je nog een Gin-Tonic? 'Tuurlijk, ik heb morgen Tonics te doen'

Niemand weet dat de broers van Bruce Lee, Crues en Mues, de ontbijtindustrie zijn ingegaan..

Umpire (Robin)

#4
EDIT: Nu wel de goede links naar de foto's..


Gisteren begonnen met verven, begonnen met de spoiler. Zondag eerst even naar Groningen en dan maandag, dinsdag en woensdag door met verven!

Hier even wat foto's van de spoiler







Volgende week meer:)
Wil je nog een Gin-Tonic? 'Tuurlijk, ik heb morgen Tonics te doen'

Niemand weet dat de broers van Bruce Lee, Crues en Mues, de ontbijtindustrie zijn ingegaan..

Umpire (Robin)

Ben ik weer, de spoiler zit weer gemonteerd op m'n gebakje en de plannen zijn iets veranderd. Omdat ik even twee daagjes naar Leersum toe ga volgende week donderdag, heb ik besloten alleen m'n dak te gaan rollen aankomende week. Klein beetje uit angst voor te korte tijd. Betekend dus ook dat ik maar een klein deel van de how to ga maken deze week. De verdere verfwerkzaamheden zijn uitgesteld tot na mijn vakantie e.d. in ieder geval dus na 1 augustus.

Hier de foto van de spoiler die nu op de auto terug is, naar mijn idee mooi geworden! Ben benieuwd wat jullie vinden.



Even een mooi to do lijstje:

Spoiler verven
Raammechanisme voor maken
V-Snaar spannen en vervangen
Stuurbekrachtigingspomp vervangen
Dak wit rollen
Rest van de auto mat zwart rollen
Logo van Spoon Sports monteren
De letters van UMPIRE monteren


Letters zijn besteld en het logo is al in bezit, ex-schoonpapa lief aangekeken aangezien hij veel contacten heeft met Spoon.. !-!
Wil je nog een Gin-Tonic? 'Tuurlijk, ik heb morgen Tonics te doen'

Niemand weet dat de broers van Bruce Lee, Crues en Mues, de ontbijtindustrie zijn ingegaan..

Umpire (Robin)

Zojuist geprobeerd mijn auto even te 'ontwielen' zodat ik de remblokken kan vervangen en de remklauwen rood te spuiten, alleen draai ik dus de slotboutsleutel stuk l-

Iemand met suggesties om slotbouten zonder sleutel eraf te halen, je bent welkom!
Wil je nog een Gin-Tonic? 'Tuurlijk, ik heb morgen Tonics te doen'

Niemand weet dat de broers van Bruce Lee, Crues en Mues, de ontbijtindustrie zijn ingegaan..

Umpire (Robin)

En begonnen met het dak!

Bij al het leuks hoort iets minder leuks: Het schuren >:D

Gelukkig heb ik een hele goeie vriendin die het altijd leuk vindt om te helpen, dus drie keer raden wat zij mocht doen o-)





na een kleine 2 uur:



Toen maar begonnen met het witte gedeelte:





Na afloop zag het er zo uit:



Net de tweede laag erop gedaan, nu ziet het er zo uit:






Ik ga zo laagje drie en vier doen, morgenochtend misschien nog een vijfde laagje als het nog niet goed gedekt is.
Ook ga ik morgen schuren, dus dat wordt heerlijk! 8)7

Wil je nog een Gin-Tonic? 'Tuurlijk, ik heb morgen Tonics te doen'

Niemand weet dat de broers van Bruce Lee, Crues en Mues, de ontbijtindustrie zijn ingegaan..

Umpire (Robin)

Gisteren teruggekomen van vakantie en vandaag weer door. Bij Kwikfit geweest en zij kunnen niet veel voor me betekenen qua slotbouten verwijderen zonder sleutel, dus daar ben ik totaal niet blij mee..

Projectje komt dus even op pauze totdat ik die verdomde slotbouten eruit heb..
Wil je nog een Gin-Tonic? 'Tuurlijk, ik heb morgen Tonics te doen'

Niemand weet dat de broers van Bruce Lee, Crues en Mues, de ontbijtindustrie zijn ingegaan..

Umpire (Robin)

Slotbouten er eindelijk uit!

dus meteen met de remklauwen begonnen:
Das pech, wielen weg..


Achter meteen alles even opnieuw in de tectyl gezet


'afgeplakt'


bezig


Resultaat




Dan nu het wat mindere nieuws :neen:, ergens in het verleden is er schade gereden met deze auto, vervolgens gedacht dat het te maken was met een beetje plamuur.. zie hier wat ik vanmiddag gevonden heb:

Meteen in de tectyl gezet zodat er niet nog meer roest vormt..
Wil je nog een Gin-Tonic? 'Tuurlijk, ik heb morgen Tonics te doen'

Niemand weet dat de broers van Bruce Lee, Crues en Mues, de ontbijtindustrie zijn ingegaan..

Umpire (Robin)

En we gaan weer vrolijk verder. Ik moet volgende week naar school, dus ik heb me toch maar bedacht dat die auto deze week qua verf af moest zijn.

Vandaag dus begonnen met zo ongeveer alles demonteren, alle roestplekken aanpakken en de gaatjes van de 'coupe' logo's opgevuld.

Zoals gewoonlijk de plaatjes bij de daadjes:









Wil je nog een Gin-Tonic? 'Tuurlijk, ik heb morgen Tonics te doen'

Niemand weet dat de broers van Bruce Lee, Crues en Mues, de ontbijtindustrie zijn ingegaan..

Umpire (Robin)

Update:

Ik ben er klaar mee, auto loopt ook niet lekker, roest neemt alleen maar toe.

Ik rij deze uit tot de apk in maart, dan ga ik voor een Megane II uit 2003 of 2004. Even kijken wat haalbaar is..
Wil je nog een Gin-Tonic? 'Tuurlijk, ik heb morgen Tonics te doen'

Niemand weet dat de broers van Bruce Lee, Crues en Mues, de ontbijtindustrie zijn ingegaan..

Umpire (Robin)

Project closed, tot de conclusie gekomen dat de auto nu alleen maar weg aan het zakken is en mij alleen maar geld kost. Op naar de volgende kar!
Wil je nog een Gin-Tonic? 'Tuurlijk, ik heb morgen Tonics te doen'

Niemand weet dat de broers van Bruce Lee, Crues en Mues, de ontbijtindustrie zijn ingegaan..

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev