Advertenties


Erik's Coupé

Gestart door -Erik-, 15 februari 2011, 20:34:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

-Erik-

hallo allemaal!

Hier het start van mijn project pagina.
Ben inmiddels ook RMC lid en hoop dat ook de komende jaren te blijven.

Eerst even mijzelf voorstellen:
Mijn naam is Erik en ben nu 24 jaar en woonachtig in Hardenberg.
Sinds april 2010 heb ik mijn eerst auto gekocht; een Renault Mégane Coupe 1.6e uit juni 1997 met een tellerstand van 131.000 km.
Inmiddels heb ik al veel plezier gehad van mijn auto en staat de teller op 145.000 km. Ja, hij staat niet meer stil.

Hier wat foto's van afgelopen zomer 2010.







Inmiddels heeft de auto al een aantal veranderingen ondergaan zoals:

Het vervangen van de zij knipperlichten, concreet is het gedeelte 1.6e er vanaf en het glas is helder met een zwarte achtergrond en inmiddels het embleem RS verwijderd.
Heb bij vervanging helaas geen foto's gemaakt maar misschien volgt uit de volgende foto's wel het resultaat.

Want door een tip eind december 2010 heb ik begin januari 2011 een lederen interieur in de auto gemonteerd.
Dit was een ingrijpende klus, heb direct namelijk ook audiokabel mee genomen.
Hier een aantal foto's



Hier moest het gaan gebeuren, in een kelder van me neef.



alles uitgestald.



achterbank er uit, ging lekker vlot




nieuwe kaarten geplaatst







en toen alleen nog de achterbank en stoelen.
van dat eindresultaat moeten nog foto's gemaakt worden die volgen.

Bij de spuiter waren ook de volgende onderdelen klaar:
Spiegels, deurgrepen en de achter lampen.





achter lampen voor:


achter lampen na:


Het rijden is nu lekker door het lederen interieur, hoop dit weekend een aantal foto's te maken van het eindresultaat.

Inmiddels is aan mijn onderstel ook al het een en het ander gewijzigd.
De veren en de schotels waren namelijk verrot en dus aan vervanging toe, naar wat uitzoekwerk heb ik besloten om een nieuw set koni street dempers en veren te laten monteren.
de voorzijde is nu dan ook 35 mm gezakt wat een strak resultaat heeft vind ik zelf.

foto's voor:







dit is begin februari gebeurt.

Tot zo ver mijn auto en zal dit weekend (hopen op mooi weer) wat foto's maken hoe het resultaat is geworden




-Erik-

zoals gezegd heb ik net even een aantal foto's gemaakt.





andere achterlichten in kleur:


de andere knipperlichten:


Een aantal foto's van het nieuwe interieur:






Het resultaat voor en na het verlagen 35 mm voor:




Tot zo ver is het project mooi opgeschoten.

Even een lijst wat de wensen nog in de pen zitten:
Nieuwe lichtmetalen velgen: Type DEZENT F 17"


Heldere lampen, verwacht de Angel-Eyes black met xenon.


En misschien dat ik het dashboard nog ga vervangen.
De kleur van de deur kaarten en dashboard komen niet overheen en momenteel heb ik het dashboard nog liggen die erbij hoort.

En het race gaas een keer behandelen zodat die weer iets meer opvallen.

groeten,

Erik

-Erik-

Afgelopen weekend een domper, koppakking lek  l-
ben zaterdag bij garage geweest en heb prijs gekregen om dit te gaan vervangen.
al met al komen we hiermee weer op €700 uit  8)7
Zijn hiervoor geen alternatie oplossingen? Ja het moet vervangen worden maar als iemand een tip heeft graag een pm.
Hier wat foto's van de motor.







Het onderste deel zit olie op, verder was het regenachtig vandaar de druppels.

groeten,

Erik

-Erik-

Hier even een update,

Heb inmiddels een afspraak gemaakt bij garage voor het repareren / vervangen van de volgende dingen:

Klepdekselpakking
Cilinderkopbouten
Multiriemset
Waterpomp
Olie + Filter
Koppakking
Koelvloeistof
Distributieriem

aanstaande donderdag is hij ingeplant en voor het weekend is hij klaar.  !-!

Morgen wordt er een nieuwe voorruit ingezet i.v.m. ster beschadiging ect.

Verder heb ik afgelopen zaterdag samen met robert (stony) naar de autoshop AST geweest en daar nieuwe speakers gekocht.
De keuze is gevallen op:
Voor; Rockford Fosgate Power T1652-S

Achter; Rockford Fosgate Punch P1694

Dit wordt aangestuurd door een alpine CDE-114BTi Head unit

De voeding zijn door versterkers van Ciliber; een 4 kanaal en een 2 kanaal voor de subwoofer die van pionier is.
Als dit alles goed is afgewerkt volgen wat mooiere foto's

We zijn zaterdag in ieder geval begonnen met hoe dit allemaal in zijn werk zal gaan.
Maar eerst moest er nog worden gekeken naar de elektra van de linker voorruit en de spiegels die niet meer lekker gingen.
Dit probleem was naar een poosje gevonden, ja het zat hem in de doorvoer van de speaker kabels in de stekker van het portier.
De pennetjes waren deels terug gedrukt waardoor er geen volledig contact was waardoor het dus niet goed werkte.
Dus mocht je zelf de bedrading door gaan voeren let hierbij goed op!


Tijdens we bezig waren vonden we een geleider verwacht ik onder in de deur.
Hier een foto voor verduidelijking, als iemand weet waar die thuis hoort graag even een reactie  ;)




En toen dat eenmaal was opgelost zijn we begonnen met het pas maken van de speakers, de inbouw diepte was goed alleen was de omtrek net wat te groot.
Robert heeft deze netjes op maat gemaakt en in tussen tijd had ik de deur weer afgemonteerd en het dashboard eruit om te kijken hoe we met de tweaters en filters uit kwamen.
Bedacht om deze weg te gaan werken onder het dashboard, houd wel in dat er wat meer kabel getrokken moet worden maar dat is niet anders.
Dit staat voor a.s. zaterdag op de planning met een goeie schoonmaak beurt, want ja voor zondag moet het even netjes zijn  Y
De speakers in de hoedeplank hebben we zondag avond nog even gedaan, en de sound is al veel belovend.
Hier wat foto's van het proces.









Tot zo ver weer veel gebeurt,
morgen een nieuwe voorruit en dan de nieuwe ruitenwissers ook plaatsen.

Groetjes,

Erik


-Erik-

Hier even een update,

Gelukkig is mijn auto klaar gemaakt en staat hij weer fijn voor de deur.
Morgen met audio bezig, de tweeters en filters plaatsen.
Daarna nog even wasbeurt en even wat kiekjes maken om hier neer te zetten.

tot zover weer,  !-!

-Erik-

Inmiddels even contact gehad voor nieuwe matten.
Die van mij zijn goed versleten dus tijd voor nieuwen.
Denk dat ik kleursamenstelling doe;
een donkergrijs mat gaan(zie de laatste foto)
met donkergroene rand en zilverkleurige opdruk(of ook donkergroen)
Op de foto's met de kleuren zie je donkergroen er tussen zitten.









Heb bij de club sponsoren neer gezet dat we met meer mensen kunnen bestellen er club korting gegeven kan worden.
Het zou mooi zijn want dan hebben we allen winst.

groet,

erik

-Erik-

Nieuwe bestelling gedaan, een setje Angel Ayes en nieuwe mistlampen ook helder.
Mijn huidige lampen zijn ook vol met condens dus hiervoor ook een reden deze te bestellen.



Zodra deze binnen zijn ga ik ze plaatsen en zal ik foto's maken en hier plaatsen.

groetjes,

Erik

-Erik-

Afgelopen week was het eindelijk zover mijn lampen waren binnen gekomen  !-!
Vrijdags was ik vrij en heb ik samen met robert de lampen goed afgekit zie de volgende foto's.





Zaterdags ben ik mooi op tijd begonnen om de oude units eruit te gaan halen en de nieuwen te plaatsen.
Had ook besloten om een set xenon te plaatsen van het merk Pilot.
Hier een aantal foto's van het demonteren en het plaatsen van de nieuwe units.


grilletjes weg halen.


alle stekkertjes loskoppelen.

en de nieuwe unit plaatsen:



gril weer terug gemonteerd.

en hier het resultaat:



Ben zelf zeer tevreden over het resultaat !
a.s. zondag kun je het ook in Gronau zien. Tot zover weer mijn project.

-Erik-

Naar even weer wat rust met de auto en hij in het voorjaar goed door de apk is gegaan had ik inmiddels nog weer een kleine update.
Heb via josje een hoodbra overgenomen en hier foto's zoals hij er op zit:







Verder afgelopen zaterdag even bij garage geweest voor een vreemd rollend geluid rechtsvoor.
Dus even laten horen en de auto kon de brug op, de monteur wist me al vrij snel te zeggen dat de wiellagers aan vervanging toe zijn.
Direct maar een afspraak gemaakt dus volgende week maandag kan hij er heen en zal het probleem weer verholpen worden.

Tot zo ver weer iets van mij, voor nog te doen ben ik momenteel bezig aan het kijken naar mooie 17" velgen en waarschijnlijk de vijf spaak zoals eerder vermeld aan te gaan schaffen.

-Erik-

Het is even stil geweest met mijn toevoeging voor een aanpassing maar daarom zitten we niet stil.
Inmiddels heb ik een set velgen gekocht van het volgende type keskins kt4 17".
Ze waren goed beschadigd maar daar is afgelopen week goed aan gewerkt om ze weer als nieuw te krijgen.
De randen zijn afgedraaid, dus de stoeprandschade is weg  !-!
Hiervan de volgende foto's van voor en nu dus de tussen fase, Ik hoop ze volgend weekend terug te krijgen.
Mits het dan betreft het weer niet meer gaat vriezen ze er direct onder te plaatsen.

Hier een aantal foto's van bij aanschaf.




één velg moest opnieuw gericht worden, maar de eerste resultaten zijn er:





Het plan is om de rand nog mooi te laten polijsten en het hard wordt zilvergrijs maar net even een iets donkerdere tint te spuiten.
Zoals gezegd hoop ik dat ze volgend weekend klaar zijn, dan wordt er even een mooi foto toegevoegd.

Voor een aantal weekjes terug had ik mijn koplampen origineel terug geplaatst. Zowel heb ik de Angel Ayes opgestuurd en kreeg ik nieuwen terug.
De ledringen waren stuk, gisteren bij Jos de nieuwe lampen terug geplaatst. Hier heb ik nog geen foto van gemaakt maar dat komt snel.

-Erik-

Afgelopen weekend was het dan zover, eindelijk de velgen opgehaald en gemonteerd met hulp van Jos  !-!.
Het eind resultaat mag dan ook zover zijn. 8)









en de foto van de nieuwe koplampen:



Momenteel nog een klein probleem, auto staat nu momenteel ook bij de garage.
Afgelopen week / weekend liep hij soms op drie cilinders. Oorzaak 1 was kapotte bougie kabels.
Maar bij nieuwen was het euvel nog niet verholpen. Na schoonmaken van de bougies liep hij al beter.
Morgen komen er nieuwen in en ook direct de bobines laat ik vervangen.
Daarmee hoop ik het opgelost te hebben. Wordt dus nog vervolgt.


-Erik-

Goedemiddag,

Hier even een update, voor de vakantie is er weer een wijziging gekomen.
Het spruitstuk was dusdanig al ingescheurd dat deze niet meer te redden viel, hiervoor is een nieuwe in de plaatst gekomen.
Op diverse slopen met josje wel gezocht maar die zagen er niet veel beter uit.
Aangezien de uitlaad door en door rot was werd het tijd voor een nieuwe.
Ook de middendemper fungeerde als bel, ja de schotten zaten los.
Bij Stroeve auto sport een afspraak gemaakt voor nieuw.
Het is een Simons einddemper geworden.
Hier wat foto's:








Voor een paar maand terug is er op ons sportpark nog een bal op de auto gekomen.
Dit heb ik uitgezocht en nu ook vergoed gekregen.
Aanstaande vrijdag gaat de auto naar gruppen schadeherstel toe om de gehele auto door een uitdeuker deuk vrij te maken.
Als het resultaat klaar is komen er wat foto's  !-!

Groeten,

-Erik-

Omdat het gisteren toch nog mooi weer was even wat foto's genomen.









Eventueel nog te doen:

Iets bewerkstelligen met de katalysator.
Nieuwe interieurmatten.
(Motorkap en voorbumper aanpakken.)

-Erik-

Hallo iedereen,

Naar een lange drukke tijd toch eens even weer een bericht op mijn projectpagina zetten.
Het heeft helaas ook een minder goed bericht, dat is dat mijn auto in de verkoop gaat.
Dit is niet met plezier dat hij weg gaat maar toch is de keuze gevallen op en nieuwere auto.
Zal binnen kort mijn pagina sluiten als de Megané verkocht is.
Daarmee hoop ik dat straks mijn auto ook terug te vinden is op Wall of fame.
Dan sluit ik ook een hele goede tijd met de Megané club af, zal af en toe nog eens terug kijken op hele leuke momenten!
Mocht je belangstelling hebben om mijn auto te kopen stuur me dan een PM. Zal als de links beschikbaar zijn deze ook op het forum zetten.
Hier wat foto's.









Ook foto's met mijn nieuwe auto:







-Erik-

Beste Clubleden,

Graag wil ik jullie allemaal bedanken voor de leuke en gezellige tijd bij de Mégane Club.
Aangezien ik mijn Mégane nu verkocht heb komt er ook een eind aan mijn projectpagina.
Met veel plezier heb ik eraan gewerkt.
Doordat ik nu geen Renault Mégane rij zal ik niet meer actief zijn als lid.

Iedereen hartelijk bedankt!  --

Groetjes,

Erik Bruinsma

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev