Advertenties


AVMJ´s new project >> Megane CC

Gestart door Alex Verloop, 7 februari 2010, 21:17:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Alex Verloop

Allen, Ergens anders reeds verteld, maar sinds kort heb ik een cc'tje in mijn wagenpark staan. Is wel 1 puntje... hij heeft een tikkie van de voorkant gehad 8)7. Maargoed, die uitdaging wil ik wel aangaan. Dak en alles is nog recht (en werkend, niet geheel onbelangrijk). Afgelopen week begonnen met het sloopwerk en het loopt al aardig. Alle nieuwe onderdelen liggen ook al klaar voor montage, het is alleen nog even wachten op me nieuwe subframe (welke ik voor de zekerheid ook maar even vervang).

Hier een lijst van de delen die tot nu toe vervangen zijn;
- 3x motorsteun & 1x baksteun
- Alles vernieuwd aan het blok; Olie, filters, sensors etc..

Hier even een fotoke van een leeg front (alleen blokkie etc hangt erin);


Lege wielkast;


Hoop v/d week (donderdag) het nieuwe subframe op te kunnen halen en dan kunnen alle andere nieuwe delen er ook gelijk op (gelijk maar een schroefsetje erop knallen). Meer fotokes volgen.

Zodra de cc straks weer rijdt, gaan de andere 2 meggie's de loods in, en kunnen daar de werken aan gaan beginnen  !-!

Alex Verloop

Gisteravond een flinke slag gemaakt  !-!

Vervangen delen;
- Subframe
- Stabi's en houders
- Draagarmen
- Stuurhuis & pomp
- Keering bak
- 4* ashoesjes

To do voor vanavond; (monteren)
- Remmerij vooras
- Wielen vooras
- Kokerbalken trekken (recht)
- Voorkant subframe monteren
- Radiateur & airco radiateur erop
- Slotplaat & koplamphouders

Daarna nog een viertal nieuwe onderdelen te bestellen (2* airco leiding, koelvloeistof leidingen (2)). Daarna kan de wagen in principe naar de dealer, om even ge-reset te worden. Daarna de laatste loodjes monteren en laten spuiten en dan hebben we een rijdende CC als het goed is ;).

Vanavond meer (inc foto's)!

Alex Verloop

- We kunnen weer schakelen (houder van de schakelkabels was afgebroken >> nieuwe erop)
- We kunnen weer sturen (stuurhuis & pomp vervangen & aangesloten)
- We kunnen weer rollen, voorkant zit weer "in elkaar"
- We liggen lekker op de weg (schroefset ligt eronder, alleen nog omlaag schroeven binnenkort)

Resteert; richten van de "kokerbalken" (waar het voorste deel subframe opkomt). Daarna afbouwen en laten resetten bij de dealer ;).

onderstaand een fotoke van wat gemonteerde delen ;)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev