Advertenties


Nuttige accessoires Mégane IV (Estate GT)

Gestart door adinsx, 6 december 2017, 15:09:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

adinsx

Na de definitieve bestelling eind oktober, en productie van de auto op 1 december moet op 4 januari een mooie Iron Blue Mégane IV Estate GT205 worden afgeleverd bij de huisdealer.  !-!
Dat is dus nog even aftellen, maar het schiet al op. Gezien de 500,- accessoirecheck ergens in de deal tussen Werkgever en Leaseplan is weggedrukt ga ik zelf maar de nodige accessoires aanschaffen en daarvoor heb ik inmiddels een lijstje gemaakt. Maar... Wie heeft voorbeelden van bijvoorbeeld de zonneschermen set? Heb nu in de huidige III een set van Laitovo. Past perfect en die van de achterruit bestaat uit één deel, in plaats van de veelvoorkomende set uit twee delen. Dat laatste heb je een irritante naad in je blikveld.

Verder moet er een GT-mattenset beschikbaar zijn, maar ook daar vind ik geen voorbeelden van terug.
Na aankomst bij de dealer komt er een afneembare trekhaak op, 18" Magny Cours wielen en ga ik de auto nog uitgebreid detailen. Waarbij ik nog twijfel om glascoating toe te passen.
Daarnaast natuurlijk luxe kentekenplaten, Silvervision knipperlichtlampjes voor en achter (weg met die oranje gloed), en led-kentekenverlichting indien de GT daar standaard niet mee komt.

Kortom, welke ideeën zijn er nog als accessoires voor de Mégane IV? Mijn lijstje:

* Haaivin zilver/zwart (82 01 638 593) € 179,-



Renault Sport kap keycard (28 5C 776 07R) - € 29,95


of komt de GT hier standaard mee?


Zonneschermen, volledig pakket (82 01 612 888) - € 184,95


Premium vloermatten GT (82 0167 66 55) - € n.n.b.

Slotbouten - € 99,95

Kofferbakmat (82 0162 7985) - € 64,95
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

lando1971

mooie accessoires, maar toch best flink aan de prijs.

Ik heb voor mn Megane 4 hatchback een kofferbakmat gekocht bij automatten.nl.  Perfecte pasvorm voor een lagere prijs.

$l@k!

De "sport"sleutel is standaard bij de GT.

De zonneschermen spreken me wel aan... Net getinte ruiten. Heb Sonniboy's gehad op mijn GTI.

adinsx

@lando
Heb nu een kofferbakmat in de III liggen, misschien neem ik die wel mee in de IV. Qua maatvoering zal het wel niet veel schelen.

@$l@k
Kijk, die sleutelcover kan dus van de lijst. De zonneschermen is wel prettig. Heb ze ook in de III die ook getinte ramen heeft overigens. De ramen worden er nog mooie en tint donkerder door:


Op de IV moeten ze er dus weer komen, zeker omdat het in de zomer ook prettiger is voor de kids (1 en 3 jaar).
Een alternatief van Sonnyboy of Laitovo voor de IV Estate is er nog niet volgens mij.
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Hans 1982

Wij hebben de zonnenschermenset. Wat wil je er over weten? Hij past perfect en staat heel netjes.

adinsx

Citaat van: Hans 1982 op  6 december 2017, 22:51:08
Wij hebben de zonnenschermenset. Wat wil je er over weten? Hij past perfect en staat heel netjes.

Ah top. Belangrijkste twee vragen:
1) Is die voor de achterruit uit één geheel
2) Is de stof vergelijkbaar met Laitovo, (fijnmazig) of is het meer een gaatjespatroon (wat we van privacy shades in de Clio IV Estate van mijn vrouw hebben).
Voorbeeldje van de Laitovo in huidige III:



(en meer in het verkooptopic: http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=22000.0)

Reden is dat de schermen met grovere structuur niet altijd lekker de zon tegenhouden en het er 'minder' uitziet. ;)

Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Hans 1982

Die voor het achterraam is inderdaad in 1 geheel. En ik denk dat ze iets grover zijn dan op de foto. Als je via om ben je mail adres stuurt dan stuur ik je morgen even foto's bij daglicht.

$l@k!

Je mag ze hier ook posten. Kan ik ook eens kijken  8)

Hans 1982

als ik morgen de foto's heb gemaakt kan Adinsx ze er misschien even bij zetten. Morgen in de loop van de dag heeft hij ze namelijk in zijn mailbox

adinsx

#9
Zal ik doen Hans. Alvast bedankt.

Vandaag belletje van de dealer. De auto staat nu al op de boot van Spanje naar Zeebrugge. Komt tussen 27 en 29 december aan bij de dealer. En dat terwijl eerst begin februari was voorspeld. !-!

Meteen even doorgeven dat ze Michelin PilotSport 4 zomerbanden op de MagnyCours wielen moeten leggen. Zijn heerlijke banden, beter naar mijn idee dan de Conti's die affabriek komen.
Dealer vond het prima  Y
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

adinsx

Inmiddels de foto's van Hans binnen, en dus zoals beloofd, de foto's van de zonneschermen:







Ziet er goed uit, dus ik denk dat ik die in het voorjaar ga bestellen. Of de dealer moet nu nog een mooi prijsje maken voor een eindejaars-actie ;)

De haaienvin als antenne is ook geen twijfel meer, die komt er gewoon.
Premiummatten nog geen afbeelding van gevonden.
Slotbouten -> heb vraag bij Leaseplan uitstaan of die van de huidige III mee kunnen naar de IV

Nog een anderhalve week aftellen en dan rolt ie van de trailer. Al zou het me niets verbazen als de GT deze week toch al bij de dealer is. Schiet er alleen weinig mee op, want de III moet mee tot 1-2-2018. Denk dat we vrijdag 2-2-2018 maar als afleverdatum prikken.  8)
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

gjcvro

Leasem wil soms ook wel vroeger wisselen. Alleen niet meer dit jaar, dat is wel zeker.

adinsx

Haha, nee dit jaar zeker niet. Het komt mij begin februari ook wel prima uit. Januari erg druk met werk en privé.
Nu was mijn huidige III ook eerder binnen dan verwacht, en terwijl ik eerst zei laat hem nog maar een maandje staan (om zo ook S-kentekenreeks mee te pakken ipv *-K**-**). Maar na een paar dagen knaagt het. Je nieuwe auto staat klaar, en dan wil je er gewoon in rijden. :p

Deze week toch maar eens een balletje opgooien ;)
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

adinsx

Vrijdag kwam deze mooie accessoire binnen bij de dealer. Nouja, vier stuks natuurlijk en ook de PilotSport4 225/40/18 banden zijn onderweg ;)




Leasemij houdt overigens vast aan de III tot 1-2-2018, dus aflevering staat nu voor 3 februari ingepland. Kon het zaterdag niet laten nog even de sleutels te vragen en nog even te kijken en zitten. Héérlijk  8)



Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

knight-rider

Zijn idd mooie velgen, wel voorzichtig mee zijn, want ik zit al met stoeprand schade aan de velg links vooraan   l-

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev