Advertenties


Nuttige accessoires Mégane IV (Estate GT)

Gestart door adinsx, 6 december 2017, 15:09:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Abdelitto

Ziet er zeker gaaf uit. Ja dacht al hoe je dat voor elkaar heb gekregen om samen daar met een monteur samen te kunnen sleutelen. Bij mij was het, Mr: uw auto is gearriveerd, we zullen het rijklaar maken en u krijgt daar een bericht over, thats it.

Maar dat haaievin antenne, niet mee in kleur? of bewust voor zwart gekozen?

adinsx

Bewust voor zwart, ik heb namelijk ook het glazen schuifdak wat de eerste helft van het dak al zwart maakt. Ik zit er aan te denken om de rest van het dak zwart te wrappen en dan is een zwarte sharkfin wel zo mooi.

Als ik het niet wrap blijft het aardig in de stijl met de donkere ramen en het donkere dak op de eerste helft van de auto. En ga ik me er aan storen, dan wordt ie gespoten ;)
De haaievin is alleen in noir etoile en zilvergrijs te verkrijgen overigens.
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Joske

Zit het allemaal nog eens te bekijken en MOET er wat van zeggen:
Wat een enorm mooie bak man! _o_

adinsx

Haha, dank je Joske. Wacht maar tot ik hem gedetailed heb komend weekend ;).
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

adinsx

#34
Goed, om nog even op de keycard-vraag terug te komen. Ik heb géén Renault Sport-variant, gewoon twee identieke zwart met chroom. Verder vandaag van 9-15.30 uur met een kameraad de auto gedetailed. Volledig fotoverslag vind je op Autoweek omdat het wel heel veel foto's zijn. Klik:
https://www.autoweek.nl/forum/read.php?18,5103726,5777182#msg-5777182


Maar natuurlijk kan ik het eindresultaat wel even delen ;)






Nog een weekje aftellen ;)
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

A110

www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

mark29

Meeste mensen denken dat een auto nieuw uit de fabriek netjes binnen komt bij de dealer.
Maar niets is minder waar, vol met papiertjes en elastiekjes, vieze matten, vooral de ramen vol met vette vingers waar we speciale reiniger voor hebben.
Lak val vol met puntjes vliegroest, wat weer weg gehaald word met ook weer daarvoor een speciale reiniger en dan vooral niet alle vogelpoep te vergeten.

adinsx

Vette vingers zaten er genoeg op inderdaad. Net als wat vliegroest van treintransport. Papiertjes/elastiekjes niet veel tegengekomen. Alles zat in het interieur ook keurig in het plastic.

Verder een vloeistofcontrole, en natuurlijk kijken of alle updates in orde zijn. Achja... het komt nu eindelijk dichtbij. Nog even drie dagen met de III naar een vakbeurs in Gorinchem (@A110, kom je ook nog? Kom dan even langs op de AMT-stand), en vrijdag de III schoonmaken, uitmesten en zijn laatste handwasje geven. Zaterdagochtend nog een laatste ritje met het gezin naar de dealer en uitzwaaien maar. ;)
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Edwin

Supermooie velgen.
Ik ben benieuwd of ze ook meer rolgeluid maken dan de 17 inch?
Kan je daar al iets over zeggen

adinsx

Hmm... ik heb hier helemaal geen update na aflevering gegeven zie ik. Zal nog even wat foto's plaatsen.

Om je vraag te beantwoorden: Ik heb 1 week op de 18" met PilotSport4 wielen rondgereden, daarna zijn de originele 17" met Michelin Alpin5 er op gekomen in maatje 225/45/17. En het eerste wat me de dagen erna opviel: De 17" maken meer rolgeluid en dat ligt natuurlijk aan de winterband. De breedte van de banden is namelijk gelijk, al is de 18" een 40-serie band maat: 225/40/18.

Dus eh, nee de 18" maakt zeker niet meer afrolgeluid en dat komt vooral door de winterbanden met sterk v-profiel. De PilotSport4 heeft meer langsgroeven en dat scheelt.
De winterbanden hebben dan ook best wel hoorbaar moeite met het vermogen/koppel. Je hoort ze wringen bij vlot optrekken.

Beide IV-stations bij elkaar achter het huis:


LED-kentekenverlichting is netjes en oogt origineel ipv blauw en te fel wat je vaak ziet:



En in de eerste week, dus met de zomerwielen, nog wat foto's gemaakt:





Zomerwielen na de wissel uitgebreid gekleid en gewaxed.




Laat de lente maar komen, want het staat toch een stuk dikker dan de 17":



Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

pagi

Erg mooie auto, kan niet anders zeggen  !-! Ik ben zelf ook lease rijder met een Bose diesel maar moet zeggen dat je met jouw uitleg een hoop mensen warm maakt voor het merk.  8)  Veel plezier met je nieuwe aanwinst.
Verstuurd vanaf mijn Motorola Micro T-A-C Classic

AJGT

een hele mooie auto!
mag ik weten welke osram lichtjes dat zijn voor in je kenteken verlichting?

Deze passen ook in de Megane 4 hatchback? is het moeilijk om te vervangen? en verder geen last van storingen?
(vroeger of tegenwoordig heb je soms met dat canbus)

Abdelitto

@AJGT

Nee dat is bij deze niet. Je kan elke SMD LED met Canbus op zetten. De mijne heb ik al 15 maanden in zitten en werken nog steeds goed gewoon zonder enkel fout storing.

AJGT

heb je misschien een linkje naar die van jou?
deze kleur zien er wel mooi uit!

Daan

Booaah, wat een dikke bak zeg. Daar ben je terecht heel erg trots op! Geniet ervan.
Renault Megane Estate 130 Tce Bose

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev