Advertenties


Controleer inspuitsysteem en luchtverontreiniging P1496 P1484

Gestart door Wouter1987, 13 juni 2017, 18:43:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wouter1987

Hallo,

Leuk en misschien wel handig zo'n forum! Heb me net aangemeld en zal me even voorstellen, ben Wouter en rijd al een jaar of 8 Renault, omdat ik het leuk vind zelf te hobbyen doe ik het meeste onderhoud zelf, sinds een half jaar heb ik een storing waarvan ik eigenlijk niet weet wat het is. Auto rijd verder gewoon normaal alleen valt de cruisecontrol af bij het inkomen van de melding Controleer inspuitsysteem. De foutcodes zijn die inkomen zijn P1496 en P1484.

Weet misschien iemand waar deze voor staan en waar ik het in moet zoeken? Het gaat om een Megane 1.5DCI uit 2012.

Gr. Wouter

mark29

Achter die p code staat ook een benaming wat die code inhoud....

Alessio

Heb paar weken geleden dezelfde foutmeldingen gekregen,wel bij een 2.0 RS 2013.
Bleken men bobijnen te zijn(slechte ontsteking) qua fout inspuitingsysteem en de temperatuursensor qua de fout van luchtverontreiniging.
Naar het schijnt gaan de bobijnen stuk na ongeveer 60K km en de temperatuursensor is ook wel een veel te vervangen onderdeel op de Megane III.

mark29

Waar heb je die info vandaan? Ik zie die nooit meer kapot bij een megane 3 namelijk.

Alessio

Allebei via de Renault garage en iemand die ik via via ken dat veel aan Renault(meestal RS) sleutelt wist me hetzelfde te vertellen.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev