Advertenties


Start/Stop systeem werkt volledig willekeurig

Gestart door Marc H., 28 april 2016, 14:08:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marc H.

Hallo,

Mijn S/S-systeem op een 1.5 dCi GT-line lijkt volledig willekeurig te werken. Ik heb er nog geen logica in kunnen ontdekken. Bij het ene stoplicht slaat hij af en bij het volgende 100 m verderop is het systeem niet beschikbaar!. Hebben meer Meg III-rijders hier last van?

Groet, Marc.

Tris

Bij mij precies zo, volgens de dealer is dit working as intended. Er zijn parameters waaraan voldaan moet worden om start/stop te activeren. Onder andere buitentemperatuur, laadniveau van de accu, verschil binnen temperatuur en ingestelde binnentemperatuur vallen hieronder.
1.5 dCi EDC Bose estate 2016

Tedo

Nou, als ik dat zo hoor ben ik blij dat ik het niet heb. Kan julie dus ook geen antwoord geven.

Alessio

Dat systeem zit inderdaad met een vreemde logica,heb al ontdekt dat je verwarming uit moet staan en op de rem drukken maar werkt ook niet altijd.. Gewoon het systeem uitschakelen,wordt je er niet gek van  !-!

mark29

In onze service kangoo zit het ook, staat momenteel weer voor de deur.
Ook willekeurig ene keer wel, andere keer niet, je went eraan.
In het begin deed ik het ook altijd uitschakelen, inmiddels ben ik er aangewend.

Meganeholic

Klopt volledig wat Tris zegt.
Heb dit ook te horen gekregen van de dealer.

Marc H.

Raar maar waar dus. Bedankt voor jullie reacties, ik hoef me geen zorgen te maken.

matthew

Is idd bij Renault erg willekeurig, renault is zeer gevoelig van alle parameters die hieraan gekoppeld zijn wil het goed werken.
Bij andere merken zoals vag en bmw werkt het eerder en ook met meer zelfde regelmaat.

Daarom lekker bij elke rit het knopje uitzetten van de start stop.

gjcvro

Dat snap ik dan weer niet. Waarom uitzetten? Als hij stopt, prima en anders dan maar niet.

BadEend

Als je stopt en meteen weer moet optrekken is het irritant voor de rest is het wel goed bruikbaar.

gjcvro

 8) ik hou gewoon de koppeling ingetrapt  :q

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev