Advertenties


Nieuwe IV en reserveband....Bose/GT geen optie...?

Gestart door vanderwal, 22 november 2019, 10:44:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

vanderwal


Het is weer zover, tijd voor een andere wagen. Mijn Megane III is me prima bevallen en na III komt IV toch?

Enige waar ik mee zit is dat ik een reserveband bij me wil hebben.
Ik rij veel in Zuidelijke landen waar de staat van het wegdek minder is dan in NL. Al 2x blij geweest dat ik een reserveband bij me had. Nu heb ik begrepen dat bij de Bose uitvoering de plek voor de reserveband is ingenomen door de Subwoofer. Is dit correct en is er ook geen plaats voor een thuiskomer?
De band los in de kofferruimte leggen is geen optie omdat ik veel spullen moet laden.

Andere optie is wellicht een GT maar begrijp ik goed dat het veercomfort door de 17" velgen aannemelijk minder is?

Bij voorbaat dank.

Hans 1982

zo ver ik weet past de sub gewoon in een volledig reserve wiel dus geen thuiskomer. er is meer gezegd over op het forum.

knight-rider

Voor zover ik weet zit de subwoofer idd in het reservewiel, wat ik mij wel altijd afgevraagd heb ik waar ze de toebehoren dan steken die normaal gezien in een piepschuim bak in het reservewiel zitten.

Wat de 17 inch velgen betreft, ik heb 18 inch op mijn Megene GT en voor mij is het veercomfort echt nog wel heel goed.

Cocoon

#3
Ik kan me herinneren dat ik voor de aanschaf van mijn Bose gevraagd heb om een reservewiel en dat toen gezegd werd door de dealer dat het niet zou passen. Hij zit precies op de plaats van het reservewiel...

Edit: in de prijslijst heb je twee opties:

1) Reservewiel 15" (max. 80km/u) (bandenreparatieset vervalt)1,2
2) Ruimtebesparend reservewiel 17" (max. 80km/u) (bandenreparatieset vervalt)

Nummer 1 is niet mogelijk in combinatie met het Bose systeem.
Nummer 2 wel, maar dat lijkt me geen volwaardig reservewiel...

vanderwal

Dank voor de reacties, las ergens dat de subwoofer 'los' zit en dat het formaat dusdanig is dat alles met een kleine aanpassing op de plaats van het reservewiel past. 

Jeroen2016

Volgens mij zou het ook moeten passen De sub is idd los te halen. Wiel met holle kant naar boven sub er op en vastschroeven met de centrale schroef.

adinsx

Past prima inderdaad, mits je wel die 17" thuiskomen neemt, of een smallere band/velg pakt. Ik heb ook een GT (Estate van 2018) met de optionele Bose, dus ja die Sub ligt dan in dat vak. Ik heb al eens geprobeerd mijn gewone winterwiel er in te leggen tijdens de vakantierit, maar dan past de 'deksel' er niet meer op omdat 225 brede band te hoog is.

Beste is dus die originele thuiskomen/reservewiel te bestellen, dan gaat het prima.

Ik rij ook op 18" op een GT en dat gaat prima, maar... als je veel slechtere wegen hebt kan het bij kilometers maken wellicht wat oncomfortabel worden.
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

marcopaul

Ik ben sinds deze week in het bezit van de Mégane IV Bose uitvoering en heb dit weekend het volwaardige reservewiel ( 16"stalen velg met 225 band ) uit mijn Mégane III erin gelegd. Ik was in de veronderstelling dat mijn vorige Mégane GT-Line een 17"reservewiel had, maar dat bleek niet zo te zijn....
In ieder geval : Het reservewiel kan gewoon in de grote uitsparing gelegd worden. De subwoofer past er in, maar steekt inderdaad iets uit. Dit is geen enkel probleem voor de twee terug te plaatsen afdekplaten. Ik kreeg de borgmoer met draadeind er niet meer op, want draad is dan inderdaad te kort.
Maar heb het wiel gefixeerd met gele hesjes  !-!
De BASSS is wel veel minder geworden door het ontbreken van de klankkast. Er zit nu immers rubber en lucht voor in de plaats.
Bij de geluidsinstellingen maar even op +2 gezet.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev