Advertenties


dak wrappen

Gestart door citroen, 1 juni 2018, 10:24:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

citroen

Mijn zwarte Megane 16 16v uit 2000 heeft amper nog zwarte lak op het dak. Iemand heeft ooit een reinigingsmiddel gebruikt die de lak op plaatsen heeft weg gebeten. Verder is de auto nog prachtig glanzend gitzwart. Dus, daar moet wat aan gebeuren. Spuiten is duur, zo kwam ik op het idee een wrapfolie te kopen hoogglans zwart. Het mooie is dat het dak zich daar erg goed voor leent want je kan de randen aan alle zijden keurig wegwerken. Aan de voorkant onder het raamrubber, achter in de goot onder de klep en aan de zijkanten onder de kunststof dakstrips. Makkie toch? Heeft iemand hier dit al eens gedaan? Nog tips?

henkwijers@hotmail.com

#1
Hallo  Citroen.  (concurrent van Renault.)

Ik heb het zelf dat nog nooit gedaan. Wel gekeken bij een Renault dealer waar zij een Twingo voor de helft deden.

Ik heb toen wat vragen gesteld. De auto moet echt goed schoon zijn.
Dan had  hij een fohn erbij die hij op het metaal  richte om voor te verwarmen  en een soort spatel om het glad te strijken.

En een vlijmscherp mesje om het precies op maat te snijden.

Advies; probeer een proefstukje.
Het zag er geweldig uit, volgens de man die dat deed is het sterker dan de lak die op de auto zit.

Succes. Henk.

mark

Ik heb de motorkap van mijn megane 1 2x gewrapt.
Dat vergt wel enige ervaring en handigheid.

Het is niet hetzelfde als even een muurtje behangen.

mark29

Ik vloek meer bij een muurtje behangen dan bij een koppeling vervangen van een megane/scenic/clio etc waar het subframe bij in de weg zit.
Het is maar net wat je leuk vind om te doen.

citroen

Muurtje behangen haha....Het dak is eenvoudiger dan een motorkap. Ik heb wat instructievideos bekeken, best een heel werk. Een rakel met vilt heb ik erbij besteld en een haarfohn lijkt mij warm genoeg. Maar ach, zo'n stukje wrap kost maar 20 euro, mislukt het dan trek je hem er zo weer af. Ik kan het gelukkig binnen doen bij de juiste gemiddelde temperatuur. Ik zal wat foto's maken van het proces en deze posten als het kan. Maar nu eerst, helaas...wat technische problemen oplossen. Plotseling lekkage van versnellingsbakolie via de aandrijfas....Nog wat rammeltjes uit de voortrein halen en nog wat klein onderhoud, wordt vervolgd...

dutchmanmarco

Ik heb mijn dak en motorkap een half jaar geleden zelf gewrapt met carbon 4d folie.
Ben er met hulp van mn broertje 2 uurtjes mee bezig geweest.  Was goed te doen hoor. Al had ik wel kanaaltjes folie wat iets duurder is dan gewoon folie wat je via marktplaats koopt

rened

ik had het dak van mijn megane 2 ook zwart (laten) wrappen, althands het gedeelte was geen panoramadak was.
Ziet er zoizo al super uit!

Maar als je auto al zwart is kan het afsteken (net niet zelfde kleur).
Over het algemeen wel te doen als je erg handig bent, maar wss kun je het beter laten doen als je het nooit gedaan hebt,
de folie is immers ook niet goedkoop. Vooral een megane 1 heeft een erg bol dak, en dan moet je de folie dus flink uitrekken.
De kunst is het met beleid gebruiken van een fohn. Iets te lang en er zit een gat in, te kort en je krijgt de folie niet opgerekt.
sign of the times heeft goede folie (3M carwrap)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev