Advertenties


Rem rv wordt warmer dan lv

Gestart door Frederik, 29 maart 2020, 00:28:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Frederik

Hallo,

Ik heb een renault megane rs 265 uit 2011. Laatst de remmen vervangen (schijven en blokken rondom). Na 1000km enorme trilling in het stuur en in de auto bij remmen. Heb ik de remschijven voor laten afdraaien. Resultaat: 1 rechte schijf en 1 was er zo krom als een hoepel. Schijven weer onder de auto: probleem opgelost. Na even sportief rijden viel me op dat de rem rv veel warmer wordt dan lv. Remmen komen bij loslaten van het rempedaal gelijk goed los, klauwen heb ik volledig uit elkaar gehaald omdat ik dacht dat er misschien toch een rotte zuiger in zou zitten(heb ik met mn clio meegemaakt). Zat er niet in. Auto remt ook kaarsrecht. Iemand enig idee waarom de rem rv veel warmer wordt dan lv?

Gr. Frederik

mark

Zijn de naven goed schoon? Je hebt toch geen kopervet of zoiets op de naaf achter de remschijven gesmeerd? Want als je dat doet kan de remschijf z'n hitte niet meer goed afvoeren naar de naaf. Heb een collega gehad die dat wel deed, met als gevolg dat er een stuk of 15 auto's terug kwamen met kromme remschijven.

Frederik

Naven zijn goed schoongemaakt, geen kopervet op de naven gesmeerd ofzo.

mark29

Welk merk schijven en blokken?
Motrio, stark etc dat soort brol merken zijn met remmen een magneet voor piepen en trillen.

Roadkill (Michiel)

@mark, ik monteer schijven altijd met koper et, zo heb ik het 30 jaar geleden trouwens ook geleerd, en heb nog nooit last van kromme schijven gehad ( was wel altijd een heel dun "likje", en knappe schijven)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Roadkill (Michiel)

@mark29, bij een RS mag je er toch vanuit gaan dat mensen er knappe remmerij onder schroeven, toch......??
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Frederik

Hallo

Ik heb zowel schijven als blokken van brembo gemonteerd. Onderhoud van de auto doe ik zelf, ik word op mn werk ook betaald om aan auto's te sleutelen dus dat moet thuis ook wel lukken😉. Ik ben net even een paar uurtjes bezig geweest en het probleem is verholpen. Bij demontage vande klauw merkte ik dat het buitenste blok niet helemaal lekker vrij kwam. Klauw uit elkaar gehaald want ik had een revisiesetje liggen, bleek dat het leidinkje wat onder de klauw doorloopt om de linker en rechter helft te verbinden verstopt was. Leidinkje met flink was perslucht weer open gekregen en nu remt ie weer 100%. Iedereen bedankt voor het meedenken!!

Gr Frederik

mark29

Belang van verversen en onderhoud word weer aangetoond.
Goed opgelost.
Ja brembo is goed, ja de meest dikke autos hebben vaak ook chinese banden, dus goedkope remmen kijk ik niet van op.

Frederik

Dank je. Met die Chinese onzin ga ik ook niet mee doen. Ik heb de auto niet zo lang. Toen ik hem kocht zaten er Althena banden onder ofzo. In ieder geval geen grip op niks. Nu heb ik als winterbanden 2 dublops en 2 fulda's. Als zomerbanden heb ik bridgestone potenza  re050a besteld. Ik verwacht wel dat dat wat beter rijdt dan die meuk die erop zat. Verder was het onderhoud van de auto ook zeer matig. Ik heb de distributie plus waterpomp gedaan, multiriem, airco vullen, bougies, luchtfilter, interieurfilter, olie+filter(en blok gespoeld), remmen rondom, wiellager rv, lange aandrijfas(homokineet was droog gelopen) en die lagerhouder voor de lange aandrijfas was uitgelubberd. Oja ook nog een fuseekogel vervangen. Ik hoop dat ik er nu weer een tijdje tegenaan kan🤣

mark29

Tegenwoordig is het meer de vraag of de bestuurder er nog tegenaan kan ivm corona. Bar deze ontwikkelingen.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev