Advertenties


[Mégane Coupé 2002] LPG onderhoud + lampjes dashboard

Gestart door musje83, 11 februari 2014, 11:41:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

musje83

Ja, in die zin: Daags na de APK met de auto op en neer naar Tsjechië gereden (2* 750km plus een aantal ritjes van in totaal 500km) en dat heeft 'ie prima gedaan.
Door een 200 meter lang extreem slecht weggetje van en naar ons huisje in de bergen daar trilde wel constant mijn bobines uit hun schachten (de bouten 'pakken' niet meer in het blok, schroefdraad in blok is versleten) waardoor ik die af en toe terug moest duwen. Buiten dat geen enkel probleem gehad.

Luchtfitlerhuis ga ik binnenkort weer demonteren en GOED repareren :)

Wel heb ik nog steeds de issue dat hij stationair niet mooi loopt: op benzine netjes 750tpm maar het blok schudt af en toe een beetje, geen plofjes. Op LPG met wat meer moeite rond 750tpm, plofjes in de uitlaat en wat meer schudden van het blok. Op beide brandstoffen geen probleem bij optrekken of rijden.


BadEend

Begin eerst met de bobines fatsoenlijk vast te zetten en kijk dan indien nodig verder.

musje83

Bobines zitten inmiddels goed vast, dankzij een creatieve monteur om de hoek. Helaas blijft het schudden/ploffen  :neen:

Wat overigens wel opvallend is, dat het schudden en ploffen niet constant voorkomt. Bij het stoppen bij een stoplicht bijvoorbeeld gebeurt het regelmatig dat de eerste paar seconden niks aan de hand is, dan begint 'ie te schudden, dan weer een paar seconden niets aan de hand en dan gaat 'ie weer schudden. Weer andere keren houdt 'ie maar met moeite de motor aan de gang en moet ik vanuit stationair een dot gas geven om over dat punt heen te 'forceren'.

Een verbrande klep lijkt me dan niet heel logisch aangezien het probleem dan veel constanter zou moeten zijn, lijkt me? What else to check?

BadEend

Lijkt toch op een verbrande klep, laat eens een cilinderlektest uitvoeren.


L0we

Ik heb hetzelfde gehad met het schudden van het blok. Ik heb toen de stappenmotor goed schoongemaakt. Dat hielp al heel wat, maar het meeste verschil kwam nog wel toen ik een hele tank met benzine + injectorreiniger heb leeggereden. Daarna doet hij het een stuk beter. Af en toe schudt hij nog wel, maar ik neem het voor lief.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev