Advertenties


 Waar zit de afwatering van de paravan van mijn Renault Megane cabrio?

Gestart door fmulders, 31 januari 2012, 22:38:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

fmulders

Op een of andere manier blijft er teveel water in de paravan onder de voorruit van mijn renault megane cabrio uit 1997 staan. Ik heb al diverse keren de bak schoongemaakt en het afvoerslangetje onder de accu aan de bijrijderszijde doorgeblazen deze is goed schoon en hier loopt het water ook makkelijk door weg. Aan de bestuurderszijde ligt in de de paravan een soort verlaging waardoor aan deze zijde ook water blijft staan. Het kan bijna niet anders dan dat ook hier een afvoerslangetje of iets dergelijks moet zitten. Eén slangetje in een bak van 120 cm lijkt met sowieso erg weinig, maar ik krijg het niet gevonden. Weet iemand of (en zo ja waar) er een tweede zit. Ook al vanaf onder de carrosserie geprobeerd, maar zonder resultaat. :)

Xanquezer (Frank)

Die zit er niet...
aan de bestuurders kant....


Alles moet bewijze van spreke onder de accu door.

Zelf had ik het probleem ook en heb het opgelost door een gaatje open te maken naast de ventilator (zat een rubbere dopje) en een slangetje te leggen.
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

fmulders

Dat rubberdopje heb ik ook gezien ( denk ik) maar dat zit in een verhoogde rand, zal dus ook water in blijven staan. Of rechtstreeks op de motor lopen.

Heb ook nog een ander probleem.mer komt ergens waterbinnen ondanks dat de paravaan nagenoeg geen water bevat. Het loopt onder alle bekleding n isolatie door onder de voetruimte van de bijrijder en de achterpassagier. Enig idee nog waar te zoeken?.

Benjamin Renon

Zowel links als rechts zitten water afvoer kanalen. Een zit bij je accu en de andere verwacht ik in de buurt van de kachelunit. Het kan zijn dat die uitgebouwd moet worden, maar dat durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen. Waar staat het meeste water?
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

fmulders

Meeste water zit in de isolatiedeken bij de beenruimte van de bijrijder en bij de beenruimte van de passagier rechtsachter. Ik had de isolatie bijna droog met kranten, aar na een klein ritje (10 km) en een dagje buiten met wat kichte sneeuw, staat er toch weer meer vocht in. Net onder de handschoenenkast zit een opening die volgepropt ir met een soort schuim. Lijkt wel een opening voor een tuurkolom bij rechtsgestuurde auto's. Deze schuimprop wordt ook vochtig. Ik weet alleen niet of deze ook verantwoordelijk is voor de rest van de lekkage. Lijkt me niet,

Stony (Robert)

heb bij mij aan beide kanten de rubbers van de afwatering weggehaald, bestuurderskant met een lange priem met n schroefdraad erop via t zijknipperlicht ;) daar kun je m zien zitten.. kost wat tijd en handigheid, maar tis bij mij wel gelukt  :)
RMC 1.9DCi 2002 (old)
Renault Clio 1.6 16v 2004 (New)

Brouwertje

Ik wil je niet bang maken. Maar is je accubak niet doorgerot. Dan krijg je ook de problemen van natte voeten. Dit wil helaas nog wel eens voorkomen.

fmulders

Aan de accubak is niets te zien. Het doorrotten van de accubak kwam vroeger, bij de slechtere spaanse accu's die soms accuzuur lekten, vaker voor dan tegenwoordig. Ik heb alles goed nagekeken, ook onder de kunststof plaat die onder de accu ligt, maar alles ziet er prima uit.

Brouwertje

Gelukkig maar. Wam vroeger nog wel eens voor. Nu komen we er afentoe nog wel eens 1 tegen. Was vroeger ook een terug roep actie voor. En voor garantie zijn er ook diverse hersteld. Er zijn ook gevallen waar de complete koets vervangen werd.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev