Advertenties


Stofzuiger geluid?

Gestart door Shaq, 3 augustus 2017, 18:09:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Shaq

Hoi!
Ik heb een Megane 2 fase 2 2.0 Tech Line bouwjaar 2006.
Onlangs heb ik mijn airco laten bijvullen en nu lijkt het of er een stofzuiger verstopt zit onder de motorkap.  :?
Het geluid komt niet van de koelventilator en de airo staat ook niet aan. Als de airco aanstaat gaat de koelventilator draaien zoals dat hoort. Maar dat geluid?
Is er nog een tweede ventilator verstopt aan de bovenkant van het blok, een beetje naar achter? Want daar komt het geluid vandaan.
Hier heb ik een filmpje
https://youtu.be/QyODiRQZeIY

Hoop dat iemand me kan helpen!

mark29

Carterventilatie maakt geluid, kenmerkend bij deze motor.
Stoor je eraan? Dan kan je een reparatiesetje hiervoor halen bij de dealer, is ooit een mededeling van geweest. Google er maar eens op, komt meer voor, in de begin jaren van deze modellen kwam het heel veel voor, een hoop zijn er toen aangepast.

Overigens kan het totaal geen kwaad, trek voor de gein eens de peilstok omhoog met lopende motor, dat maakt dan ook een frappant geluid, dat is duidelijker de carterventilatie te horen dan een andere auto die dit `probleem` niet heeft.

Nikk

Heb een keer een proefrit gemaakt in een 2.0 16V van 2004. Als je bij stationair de olievuldop er af draaide sloeg de motor bijna af. Denk dat dat ook kwam door een verstopte carterventilatie.
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

Shaq

Citaat van: mark29 op  3 augustus 2017, 21:51:41
Carterventilatie maakt geluid, kenmerkend bij deze motor.
Stoor je eraan? Dan kan je een reparatiesetje hiervoor halen bij de dealer, is ooit een mededeling van geweest. Google er maar eens op, komt meer voor, in de begin jaren van deze modellen kwam het heel veel voor, een hoop zijn er toen aangepast.

Overigens kan het totaal geen kwaad, trek voor de gein eens de peilstok omhoog met lopende motor, dat maakt dan ook een frappant geluid, dat is duidelijker de carterventilatie te horen dan een andere auto die dit `probleem` niet heeft.

Ik heb even gegoogled en google zegt dat het voor motoren geldt van 2004. De mijne is uit 2006. Maakt dat nog uit denk je? .
Ik ga  een rondtour Italie doen, maar dat geluid kan geen kwaad?

Thanks voor je snelle reactie trouwens!

jutoma

Heb de mijne schoon gemaakt met remmen reiniger, probleem was hierna zo goed als opgelost. ( bouwjaar 2009)

jutoma

Je demonteert de carterventilatie heel gemakkelijk, daarna spuit je de remmenreiniger in de carterventilatie en schud een paar keer.
Dit heb ik een paar maal herhaald en nu is ie weer stil. Y

Shaq

Nice! bedankt voor de tip...  _o_

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev