Advertenties


Trillingen tijdens afremmen?

Gestart door Alessio, 16 juni 2014, 21:29:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mark

Je kan ze eventueel afdraaien, als de schijven nog dik genoeg zijn.  ;)

Christian de Vriend

als je voor goeie remmen gaat neem dan brembo MAX schijven
en kijk niet naar uiterlijk (gaten en groeven) het wil niet altijd het
beste zijn als ze geboord en gegroefd zijn.

Mijn schijven zijn megane cup schijven,die hebben niet eens groeven en gaten.

alleen als je wagen zwaarder is (zoals een megane rs) en meer vermogen,dan
heb je op zn minst gegroefd nodig.

en qua remblokken kan ik ferodo wel aanbevelen,heb met ds3000 gereden
en dat remde goed,nu probeer ik carbone lorraine rc6 blokken,en dat bevalt
ook erg goed,nadeel voor vele is het prijskaartje,voor ds3000 betaalt je 200€
voor een setje blokken,carbone lorraine ga je ri 300€.

je betaald ervoor,daar in tegen hoef je niet bang te zijn dat je remmen
(bij welke snelheid dan ook) het niet redden en/of krom trekken.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

mark

In heb ook brembo's voor. Had de eerste 500 km rustig gereden zonder hard te hoeven remmen.
Heb ze nu ook krom, terwijl ik maar een paar keer hard heb geremd.

Dit gebeurt wel vaker de laatste tijd met brembo schijven.
Komt op mijn werk ook wel eens voor dat ze terug komen met kromme schijven.

Dus het merk zegt niet alles.  ;)

Ik wil binnenkort eens een paar ebc schijven en ebc greenstuff blokken proberen.

Christian de Vriend

heb ik op de 1.6e ook gehad,ebs schijven en yellowstuff blokken,remde ook wel goed.

als schijven krom trekken komt soms ook door defecte,of niet goed werkende remklauw,toen de
280mm cup schijven er op gingen,heb ik meteen voor en achter rvs remleidingen laten monteren
ook wel iets wat ik kan aanraden.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

mark

Daar ligt het bij mij niet aan, alles is netjes gangbaar.  !-!
Voordat de brembo schijven er op kwamen, zaten de originele vanuit de fabriek er nog op.  :shocked:
Die hebben het zo'n 110.000 km en 14 jaar vol gehouden, waarvan ik er zelf 43.000 heb gereden. (meest km's op de beruchte a35  :play: )
Tot dat er bij de linker schijf het hart was uitgescheurd tijdens een noodstop.  >:(

De schijven en blokken zagen er nog zo goed als nieuw uit.
Zat alleen iets een blauw gloedje op de schijven.  :P Maargoed op de a35 heb je de remmen wel eens nodig.  :D

En mijn megane staat minimaal 6x per jaar op de brug voor beurtjes, inspectie en wielen wissels, etc. Dus controle zat.  !-!

Alessio

We zullen het maar een keer aan men moeder vertellen,hopelijk schiet ze me niet dood  8)7

Christian de Vriend

Standaard remmen zijn ook niet verkeerd,als je er niet al te gekke dingen mee gaat doen,als men een sportieve rijstyle heeft
(zoals ik die ook heb) dan zullen standaard remmetjes het niet lang gaan houden,zeker niet op hogere snelheden en/of op het circuit.

Ik denk dat je het met ebc schijven en greenstuff nog aardig gaat uithouden,yellowstuff is meer circuitspul
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

J to the H (Jeroen)


mark

#23
Ja maar ik ga ze denk ik nog wel bestellen.   ;)
Wil voor de vakantie de remvoeringen achter ook nog vervangen.

Kan ik met een setje frisse remmen op vakantie.  !-!

Alessio

Dan nemen we beter het racespul,men moeder voelt haar nog een echte f1-piloot  :D
Ik heb men zware voet wel van iemand gekregen  :D

Christian de Vriend

Dan is ebc geenstuff ook wel een optie voor jouw alessio.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Alessio

Ik blijf bij het origineel :) Ik heb een zware voet,maar afremmen doe ik zachtjes aan,ik ben niet echt de harde remmer dus de originele voldoen volledig aan mijn vraag :)

J to the H (Jeroen)

Zo, jij veranderd ook zoals het weer...
Eerst ga je voor het racespul, en een uur later ga je voor het origineel  :D.

Alessio

Voor men moeder het racespul,voor mij het origineel ;)

Vandaag de wielen van men moeder haar wagen veranderd naar de winterbanden en je ziet wel een lichte buiging aan de remschijf achteraan,of het is een verkeerde lichtinval  :D

J to the H (Jeroen)

Hmm vervangen die hap.. En een cursusje remmen geven!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev