Advertenties


Trillingen tijdens afremmen?

Gestart door Alessio, 16 juni 2014, 21:29:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Alessio

Hallo mede-Meganers,

Ik zit met de volgende vraag,mijn moeder haar wagen(megane cc 2 phase 1) zit met een klein probleempje..
Foto volgt morgen nog,ivm zeker te zijn in phase!

Tijdens het afremmen van een hoge snelheid(vanaf 50km/h tot 150km/h en hoger) trilt de auto als een gek,het stuur,de auto zelf etc.
We dachten zelf eerst aan de schokdempers maar deze is vorige week zelfs door de apk(in Belgie) geraakt,waar alles nagekeken is en niets gevonden..
Onder de 50km/h heeft deze dat niet,dus het blijft een raadsel..

Iemand die soms weet wat het kan zijn of iets gelijkaardig heeft meegemaakt?  :)


mark

Kromme remschijven, of iets in die richting?  ;)

Alessio

Zitten van vorig jaar maar nieuwe remschijven onder de wagen,net voor hij gekocht is..
Maar de remmen piepen wel als een gek soms.

J to the H (Jeroen)

Nieuwe schijven kunnen heel snel kromtrekken als er in de eerste paar honderd/duizend kilometers verkeerd mee omgegaan wordt.

Zelfs daarna kunnen alle schijven kromtrekken door bijvoorbeeld hard te remmen voor een stoplicht en dan de rem ingedrukt te houden.
(Hele schijf is loeiheet door het remmen maar op de plek waar de remschoenen op de schijven gedrukt zit, koelt de schijf minder hard af dan de rest van de schijf waardoor hij krom wil trekken).

Het kan dus alsnog de schijf zijn

Alessio

Dat gaan we dan maar eens controleren volgende week,dat van het kort en hard remmen komt wel overeen met de stopwijze van men moeder dus kan inderdaad wel de oorzaak zijn.

Soms nog andere zaken die ermee kunnen te maken hebben? Controleren we dat in 1x natuurlijk :)

Tedo

Dat piepen is normaal, dat schijnt een Megane II dingetje te zijn, en hebben de mijne ook.
Het trillen herken ik echter niet, en lijkt me kwalijker.

Stefan

Lijkt toch op iets van kromme schijven. ?..
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Alessio

Ik heb hier vandaag eens over nagedacht en op de technische controle controleren ze de remschijven toch?
Zien deze dan niet of ze al dan niet krom staan?

Stefan

Ze controleren ze denk ik alleen op de (minimale) dikte van de schijf
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Alessio

#9
Als je naar de schijf kijkt,zou dit echt opvallen dat ze krom staan? Of valt dat zo niet in het oogzicht?  :)

Anders moet die kerel het toch opgemerkt zijn..

mark

Dat merk je alleen als je er mee gereden hebt.

En je kan zoiets ook niet zien op het oog.

Zelfs op een remmentest bank valt zoiets niet op, want de wielen draaien dan op een lage snelheid.
En zolang ze de remvertraging halen, en het verschil tussen links en rechts binnen de marge valt, zijn ze gewoon goed.  ;)

Alessio

Maar op het rijden van een wagen,kan je toch moeilijk een oordeel geven wat het is?
Kan toch zoveel meer zijn? Weet wel niet precies wat  :D maar je hebt wel wat onderdelen in een auto natuurlijk  8)7

J to the H (Jeroen)

Trillerij tijdens het remmen is, zoals iedereen het hier wel over eens is, bijna altijd gevolgvan kromme schijven.
Trilt hij ook tijdens het rijden dan zou hetook onbelans kunnen zijn of verkeerd afgesleten banden.

Is het echt alleen tijdens het remmen en verder niet.. dan blijf ik bij de schijven.

Alessio

Dat klopt wel en is enkel tijdens remmen,maar ik denk niet dat men moeder graag de schijven verandert als het dat dan niet is  8)7
Is een erg dure kost naar het schijnt..

BadEend

Als je de schijven vervangt neem dan schijven waar high carbon (HC) in verwerkt zit.
Deze kunnen meer hebben voor ze krom gaan en roesten veel minder.
Let er bij het monteren op dat de wielnaaf en dergelijke echt goed roestvrij en schoon is.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev