Advertenties


Achterruit R.A.

Gestart door alex1968, 24 maart 2012, 18:29:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

alex1968

Yo folks,

is dit een standaard probleempje bij Renault.

Mijn achterruit R.A. zakt in een keer naar beneden en
doet nu niets meer.

Had hetzelfde in 2010.
Toen is het geheel vervangen, a 350 euries.
Ik heb geen zin om dat nog een keer te dokken.
Iemand een oplossing.

Groet Alex.

P.S. Ik gebruik dat raam nooit, dus wat the f**k.

matthew

Dat zal wel hetzelfde zijn,maar als je de raammotor niet gebruikt is het wel op te lossen met alleen een nieuw blokje te zetten.

renault@soest

ik had gister hetzelfde probleem,bij mij zit het waarschijnlijk in de stekker..
Signature verwijderd, geen afbeeldingen gebruiken alsjeblieft.

alex1968

Mijn dealer gaat contact opnemen met Renault Nederland. Want ookal is het buiten de garantie mag dit niet gebeuren.
Wordt vervolgd.

Rataplan

ik weet wel inmiddels hoe je hem dicht kan krijgen als het je motor is.
even de draadboom loskoppelen in de deuropening (hendel van draadboom even openen is al voldoende) je kan dit zien door het lichtje in deur die uitgaat en daarna weer bevestigen en tweemaal op de afstandsbediening klikken om de ramen te sluiten, nu zal dit raam niet in een keer omhoog gaan, maar met een keer of 5 de procedure herhalen zit hij goed dicht, dan open je de bekleding van de deur en haal je de voedingskabel van de raammotor los, kan hij ook niet meer open

homan111

Weet iemand ook hoeveel polig de stekkers zijn van de raammechanieken (moter) Ik heblinksvoor en rechtsachter defect. Ben opzoek naar vervangers maar weet de aansluiting niet. Gaat om een megane break uit aug 2005.

Groet

Edwin

arend-wim

Ik had deze week hetzelfde probleem. De dealer heeft een stekkertje vervangen (schijnt een nieuw onderdeel te zijn omdat daar vaak problemen mee zijn bij dit type auto). De rekening heb ik nog niet ontvangen, maar reken op zo'n 130 euro.
Grand Scénic 1.6-16v Bussinessline 1-2009 Blauw

Andre-Lwd

Citaat van: matthew op 24 maart 2012, 20:01:25
Dat zal wel hetzelfde zijn,maar als je de raammotor niet gebruikt is het wel op te lossen met alleen een nieuw blokje te zetten.

Wat bedoel je met een nieuw blokje, ik heb dus precies hetzelfde probleem, raam ging zomaar naar beneden.
Heb niet het idee dat het aan het motortje ligt, hij "viel" niet naar beneden, maar ging mooi rustig omlaag net als bediening met knopje.

Paneel is er nu voor weg, motortje krijgt wel stroom, dat hebben we kunnen meten, maar heb geen idee wat nu te doen.

matthew

De ruit zit vast met een blokje aan het raammechanisme,dit blokje gaat ook weleens stuk, en dan zakt je raam zo naar beneden.

Andre-Lwd

En waar zit dat blokje precies? Zal morgen weer verder kijken.

Andre-Lwd

Weet iemand trouwens waar de zekeringen zitten?

Renault Megane Grandtour 1.6 16v 2004

Andre-Lwd

Blokje is ook niet kapot, inmiddels werkt rechtsvoor ook niet meer, raam is gelukkig nog wel in gesloten stand, rechtsachter is dus vanzelf gezakt en wil niet meer omhoog. Woensdagmorgen gaat de auto naar de garage, ik heb namelijk geen idee meer wat het kan wezen  ;(

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev