Advertenties


Uitvallen motor oranje storingslampje spiraal..

Gestart door shibby, 27 november 2008, 09:51:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Denman

Mijne wordt maandag (9 maart) weer nagekeken en dan hoop ik dat ze het nu wel kunnen oplossen. Als ik meer weet zal ik het hier wel posten voor de mede gedupeerden.
mzzls Dennis.

M@ttie

@ matthew, renault nederland is hier gast aan huis wat betrefd de IDE, wij hebben bij 3 auto een cilinderlektest gedaan voor en na reinigen zoals jij beschrijft en het werd er gemiddeld maar 15% beter op en 50%lek is nog steeds te veel.
Na het reinigen en opnieuw inschuren van de kleppen was het probleem weg, dit komt omdat de koolafzetting die op de inlaat kleppen zit tussen de kleppen en de zetels komt waardoor er putjes inkomen en dus een slecht afdichting.
Ik zou dus zeggen doe een een lektest en bekijk de resultaten eens.
Megane coupé 2.0 16v 1998
Laguna 2.0 rxt automaat full options 2000

matthew

#32
ja lektest hebben wij ook gedaan,misschien hebben wij dan tot nu toe geluk gehad dat ze met reinigen wel opgeknapt zijn en bij jullie gewoon te erg(nog erger)vervuild zijn.

Maar we gaan van denman horen 9 maart wat er bij hem uitkomt in ieder geval.

Denman

Citaat van: matthew op  3 maart 2009, 00:21:56
ja lektest hebben wij ook gedaan,misschien hebben wij dan tot nu toe geluk gehad dat ze met reinigen wel opgeknapt zijn en bij jullie gewoon te erg(nog erger)vervuild zijn.

Maar we gaan van denman ####en 9 maart wat er bij hem uitkomt in ieder geval.

Zeg maar gewoon Dennis ;) Mare jullie gaan het lezen, aangezien ik de uitkomst hier op het forum zal posten :P

I'll keep you informed.
mzzls Dennis.

M@ttie

@ matthew kan jij mij jullie schoonmaak procedure door mailen en wat jullie gebruiken. Ik kan het altijd een keer proberen!!
Je weet maar nooit.
Megane coupé 2.0 16v 1998
Laguna 2.0 rxt automaat full options 2000

matthew

zal ik doen,informatie uitwisselen onderling is nooit verkeerd

Denman

Cabrio vanmorgen naar het garagebedrijf gebracht. Net gebeld, maar ze komen er maar niet achter wat de storing veroorzaakt. Hoofd-werkplaats gaat er nu zelf een paar dagen in rijden en probeert er dan achter te komen. Woensdagmiddag krijg ik een telefoontje van hem en dan weet ik waarschijnlijk meer.

Ik houd jullie op de hoogte.
mzzls Dennis.

Liebherr-machinist

heb vrijdag schoonmaak spul gehaald bij renault ,vandaag nog ff gebeld voor de gebruiksaanwijzing.
moet dit via bougie gaten in cilinders gooien en een beetje op de kleppen dan een of twee dagen inlaten werken olie verversen +filter vervangen dan starten en dan moet het probleem weg zijn, zoniet kop eraf en met de hand schoonmaken .
zaterdag weet ik of het heeft geholpen .
garage heeft meerdere 2.0 ide motoren zo gerepareerd kosten rond de 20 euro ik hoop dat het werkt laat dit zaterdag of zondag wel weten .

shashi

hoi matthew

zou je mij ook die schoonmaak procedure kunnen mailen, volgens mattie ken jij een goede manier om de motor te reinigen.

ik ben ook ten einde raad met de ide motor, dus wil dit ook maar proberen .

alvast bedankt

shashi
http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=9562.msg175541;topicseen#new


Denman

Ben nog even aan het uitzoeken (via M@ttie) wat er precies gedaan is aan mijn megane en als ik dat weet, zal ik het hier neerzetten. Misschien helpt het de volgende die last heeft van het "probleem".
mzzls Dennis.

matthew

shashi en Mathijs hebben mail.  (staat waarschijnlijk dat het van floortje afkomt).

M@ttie

@ Matthew, ik ga het zeker proberen als we er weer 1 binnen hebben.
Bedankt voor de mail.
Megane coupé 2.0 16v 1998
Laguna 2.0 rxt automaat full options 2000

Denman

Nou, we zijn eruit, om het probleem van het storingslampje op te lossen (in mijn geval) zijn de brandstofdrukregelaar en de druksensor vervangen. Misschien helpt het degene die er na mij ook last van krijgt ;)

Ennuh M@ttie, thnx for helping.
mzzls Dennis.

shashi

hoi matthew

thanks voor je mail, heb het ontvangen. ik moet nog alleen na vragen hoeveel het gaat kosten om de motor te reinigen.

had mijn auto naar een andere garage gebracht,en die beweren dat het de nokkeasverdelersensor
de probleem is bij mijn auto.
morgen is m'n auto klaar, ik hoop echt dat het nu eindelijk is opgelost.

grt shashi
http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=9562.0



Klaas

ik heb gister mijn IDE ingeruild op  een renault clio 1,5dci uit 2002.. ook omdat mijn vriendin in belgie woont en ik dus nogal wat kilometers meer maak nu..  Y maar ook omdat ik het helemaal gehad heb met die IDE... altijd v-power getankt, altijd injectiereiniger gebruikt...en toch steeds die storingen.. en inruil zijn IDE's minder waard.. maar dat is niet anders..

Wat wel helpt voor de mensen met een IDE is om alles elke beurt te laten reinigen.. Ik ken iemand die dat doet.. kost wel meer.. :( maar hij rijdt al 150.000 kilometer zonder problemen. misschien een tip

en trouwens.. soms heb je gewoon pech met een auto.. ik geloof best dat er IDE's zijn die geen problemen geven.. :) (En toegeven miste gister op de terugweg in mijn clio meteen al de koppel en newtonmeters die een IDE kan produceren..)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev