Advertenties


lpg stationair

Gestart door meganeclassic, 12 februari 2014, 21:36:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BadEend

#30
Meestal type of grammaticale fouten en soms een aanvulling.
Dat je met de clip veel kan doen is mij bekend. (met alle dealer apparatuur)

De garage waar ik mijn auto in onderhoud heb was vroeger een Renault dealer, die zei dat het stationair toerental verhogen niet mogelijk was bij deze auto.
Daarom word de druksensor van de stuurbekrachtiging weleens doorverbonden om dat toerental te verhogen.
De nieuwe(re) Renaults zouden een iets hoger stationair toerental hebben.

Dat je bij Renault werkt weet ik, maar de persoon die ik aanhaal heeft zelf een dealer gehad en is al een stuk ouder.
Uit jou verhaal maak ik op dat je bij alle Renaults het stationair toerental kan regelen met de clip, dus ergens klopt er iets niet.
Het inleren van de stappenmotor kan ook op een andere manier, te weten door er gewoon mee te rijden.
Toerental begint dan heel hoog maar neemt vanzelf af.

En ja, ik ben eigenwijs.  :D
Maar de reacties die ik gaf heb ik uit praktijk ervaring van mezelf en die van anderen.

(Heb net ff gezocht op internet en het blijkt inderdaad dat de man van de ex Renault dealer gelijk heeft. Onder andere te vinden op het renaultforum
Ik denk dat je in de war bent met dat je de gasklep wel in de basisinstelling kan zetten.)








BadEend

#31
@Meganeclassic
Zie ook mijn reactie in je andere topic, graag hier verder gaan.


meganeclassic

Heb via internet bobines gevonden en laten opsturen.maar kwam er re laat achter dat ze va  een 2.0 16 espace zijn.
Is dat erg of zijn die motors het zelfde als wat in megane zit

mark29

Daar zal hij mooi mee lopen.

meganeclassic

Oow gelukkig.schrok al, had niet op type auto gelet alleen motor inhoud.dus nou maar even afwachten als ze er zijn.

musje83

Zijn dan de penbobines voor de 1.4/1.6/2.0 16v allemaal gelijk?

BadEend

#36
Ja.

@Mark29
Met welke optie in de clip kan je volgens jou het stationair toerental veranderen?

mark29

Zou eigenlijk een foto moeten maken zodra ik weer een oude megane aan de clip heb hangen.
Der is een hele lijst met commandas die je kan geven.
Laatste kwam ik die commando ook weer tegen om stationair toerental aan te passen.


Ik ga even googlen misschien kom ik wel een plaatje tegen, ik heb de clip natuurlijk ook niet in huis liggen.

meganeclassic

De bobines waren vandaag binnen gekomen.lijkt wel of die een stukje beter loopt en aan blijft op gas.hij stotter nog wel en reageert niet helemaal lekker op het gas.maar het luchtfilterhuis zuigt ook nog wel heel veel valse lucht wat die moet ik nog lijmen.zou dat daar door komen?

Roadkill (Michiel)

zou heel goed kunnen, misschien ff een andere op de sloop scoren?
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

BadEend

#40
Alleen valse lucht na de gasklep heeft invloed op de loop van de motor.
Heb je al het inlaatspruitstuk en de gasklep gecontroleerd op valse lucht?
Een schone gasklep zorgt ook voor een betere loop van de motor.

Als je dat allemaal gedaan hebt moet je de LPG installatie opnieuw inleren, dit moet met alle stroomverbruikers uit.

Paul

Citaat van: mark29 op 18 februari 2014, 20:29:37
Zou eigenlijk een foto moeten maken zodra ik weer een oude megane aan de clip heb hangen.
Der is een hele lijst met commandas die je kan geven.
Laatste kwam ik die commando ook weer tegen om stationair toerental aan te passen.


Ik ga even googlen misschien kom ik wel een plaatje tegen, ik heb de clip natuurlijk ook niet in huis liggen.

Bij een megane 1 kan het alleen bij een motor met electr. smoorklep volgens mij.
Kan het wel een keer nakijken als iemand dat wil. (ik heb wel een clip thuis liggen)
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

mark29

Heb vandaag nog eind van de dag even een megane van 2000 aan de clip gehad, maar was haast werk, en niet meer aangedacht om een foto te schieten.
Die wou niet meer starten, klant had zelf al wat dingen geprobeerd, zoals bdp sensor vervangen. Maar ondertussen ook die koelvloeistofpijp kapot gebroken en stekker van injector afgebroken, bedrading beschadigd enz enz.
Dus nu mogen wij het opknappen.

Maar goed clip eraan, bleef op startblokkering staan volgens inspuitcomputer, knipperlampje was wel uit, ik kon niet in startvergrendeling komen, dus waarschijnlijk een voeding probleem, draad geoxideerd ofzo, andere keer verder kijken als we weten hoeveel tijd het mag kosten.


Owja dat stationair aanpassen, misschien is dat inderdaad vanaf de electrische gasklep, durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar ik heb bij mijn megane ide paar weken geleden ook die commando gezien overigens.

BadEend

#43
Citaat van: Paul op 19 februari 2014, 22:09:39
Bij een megane 1 kan het alleen bij een motor met electr. smoorklep volgens mij.
Kan het wel een keer nakijken als iemand dat wil. (ik heb wel een clip thuis liggen)

Ik ben daar wel benieuwd naar. Ook of dat dan bij alle (moderne) Renaults kan.

meganeclassic

Vandaag aan het proberen het luchtfilter huis er achter vandaan te krijgen en te plakken.iemand tips hoe je die erdoor krijg? Het wil me niet echt lukken

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev