Advertenties


lpg stationair

Gestart door meganeclassic, 12 februari 2014, 21:36:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

meganeclassic

De bougies is toch nog gelukt.maar hellaas geen verschil.2 van de bougie en penbobinnes waren helemaal nat van de olie.betekent dat misschien iets? Nou wil ik de stappenmotor proberen te gaan schoonmaken.kan ik die erzo af schroeven of moet er dan nog veel meer af?

Roadkill (Michiel)

Hmm stom zeg ik lees het net nog een keerje hele verhaal, maar heb jij er ook zo'n kunstof spruitstuk op zitten? Die willen ook nog wel eens scheuren of de o-ringen die er inzitten willen soms ook weleens lekken, dan trekt ie valse lucht..... Btw met die penbobines;loopt de auto wel op 4 cilinders?? Hoe ziet de olie eruit?
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

meganeclassic

Ja de inlaat is van zwart kunstof.nog niet gekeken of scheurtjes errin zitten. Ging net een stukje rijden en hoorde een gigantische knal ergens vandaan komen en me vriendin had het vorige week ook al een keer zei ze.likt er wel op dat hij af en toe op 3 cilinders loopt ja.als die statoinair draait en ik  geef een heel klein beetje gas .echt een heel klein beetje tot ongeveer 1000 toeren.dan wil die afslaan net of die verzuipt en op gas lukt dan bijna helemaal  niet. Op gas loopt hij ook iets lager stationair

BadEend

Die knal die je hoorde is een backfire, controleer je luchfilterhuis en inlaatspruitstuk op scheuren.
Waarschijnlijk word het schommelen van het stationair toerental veroorzaakt door valse lucht.

@Mark29
Heb zelf geen ervaring met de clip maar heb dit van meerdere personen die daar wel ervaring mee hebben. (waaronder een ex Renault dealer)
Is trouwens ook te vinden in dialogys.
Hoe moet je dit dan doen volgens jou?


meganeclassic

Oke zodra het morgen weer licht is gaat ik eens even kijken of er scheurtjes zitten.kan ik dat gewoon met remreiniger doen als ik het niet gelijk zie zitten.beetje spuiten en dan kijken of die hoger gaat lopen, of is dat niet zo goed?

meganeclassic

Vandaag  nog even een tijdje opzoek geweest naar gaatjes en schuurtjes maar niks kunnen vinden jammer genoeg

meganeclassic

ik heb nog eens even goed gekeken,en ik  dacht laat ik de luchtfilter een dichthouden met me hand,en later met een doek.maar toen gebeurde er helemaal niks.bleef gewoon hetzelfde lopen.
nou zag ik dat dat grote plastice gedeelte wat tussen de luchtfilte zit en stappenmotor.helemaal open staat onder,klik niet meer vast ofzo.of dat het gelijmt normaal weet ik niet.maar kan het niet vast klikken.en nu wil ik proberen het ertussen uit te pakken maar dat lukt me niet.
ik heb het kleine gedeelte waar de filter zelf in zit er al af.maar dan nog krijg ik hem er niet tussen uit.is daar een marnier voor?

BadEend

#22
Deze luchtfilterhuizen zijn vaak gelijmd/gekit als de auto is voorzien van een Eurogas EAS installatie, vanwege een backfire. (bij mijn auto ook)
Ik zou het inlaatspruitstuk ook even losmaken om zo goed te kunnen controleren of deze niet stuk gegaan is. Vervang dan ook gelijk de pakkingen.
Controleer ook de pakkingen van het gasklephuis. (deze drogen uit en gaan dan lekken)

Het zou er net door moeten passen als je iemand even wat extra ruimte laat maken.

meganeclassic

Oke dan moet ik pakkingen bestellen.zijn dat er veel of is dat echt alleen voor de inlaat? En luchtfilterhuis vervangen of lijmen weer?

BadEend

#24
Voor het inlaatspruitstuk zijn dat er 5 en voor het gasklephuis 2.
Luchtfilterhuis kan je gewoon weer lijmen, doe dit wel met lijm die bestand is tegen hitte en olie en dergelijke.

N.a.v. je andere topic waar je het hebt over op 3 clinders lopen van de motor, vervang de bobines.
Heb daar uitgebreider geantwoord, misschien makkelijker om voortaan alles in dit topic te melden.

meganeclassic

Ja klopt.wou die ander stoppen eigenlijk. Maar op gas loop hij als ik rond 2000 toeren op 3 cilinders lijkt het.maar als ik het goed begrijp kan het luchtfilterhuis kapot gegaan of open.door die backfire,die je kan krijgen door slechte bobines

mark29

Voor badeend.

Je kan inderdaad stappenmotor inleren door bijvoorbeeld de stekker van de rekeneenheid los te nemen, weer vastmaken, dan 10 minuten laten draaien.
Maar je kan met de clip commando geven stationair inleren, en je kan met de clip commando geven om het stationair toerental te verhogen en te verlagen.
Ik vroeg mij eigen alleen af waarom je me steeds maar niet serieus wil nemen en zo eigenwijs blijft.
Waarom ik dit wel weet, omdat ik dagelijks met de clip werk, ik zuig niet alles terplekke uit mijn duim hoor, of alleen maar van horen zeggen, wat heeeeeel veel mensen hier doen.
Met de clip kun je zo ontzettend veel dingen doen, als je dat ding een beetje kent.


mark29

Nog iets, 9 van de 10 keer dat jij reageert, kunnen we daarop reageren, maar daarna pas jij je reactie aan, bijna bij alle reacties zie je, dat hij aangepast is.
Typfouten? Of reactie aanpassen?  Als je bijvoorbeeld een topic hebt met meerdere paginas, ga ik niet steeds de eerste pagina lezen, dus als er een reactie is bijgesteld, word dat niet altijd meer gelezen. Handiger om daar later weer op te reageren en terug te komen, is mijn mening.

meganeclassic

Is dat voor mij bedoeld of voor iemand anders? Volg het niet helemaal.
Maar ben even opzoek gegaan naar bobines, kan ik ook die van een 1.6 16v gebruiken weet iemand dat?

mark29

Nee sorry badeend.

Bobines kun je gewoon wisselen inderdaad geen probleem.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev