Advertenties


Stotteren af en toe wisselend toerental

Gestart door juul, 11 maart 2011, 22:51:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

juul

vandaag ritje nijmegen deventer gehad en weer veel last van stotteren gehad met name op de terugweg.

Heen weg pas op de laatste 5km last (2x gestottert)
Terugweg van begin af aan al stotteren dit een paar keer gebeurt en daarna de volgende 10 /15 km niks aan de hand.
daarna veelvuldig wegvallen van toeren hier mee door kunnen rijden door terug te schakelen en weer flink gas te geven.
Op een gegeven moment viel ie uit en wou ie niet meer aanslaan. (gelukkig kwam een tankstation tegen)
Hier de auto stilgezet en proberen te starten wou niet lukken, sloeg wel aan maar ging gelijk weer uit.
Hierna ff 5 minuten gewacht en auto kon toen gewoon weer starten.
Hier mee met stotteren de laatste +-20km naar huis gereden.

Ik vermoed zelf dat de bobines kapot zijn en dat ie overslaat en daardoor dus afslaat.

kan iemand dit misschien bevestigen???
Ga morgen in ieder geval nieuwe bobines + bougiekabels en nu maar hopen dat dat het is.

Hierbij dus f het verhaaltje hoe het nu gaat mja niet goed dus en ik hoop nu op een van jullie het weet.

Gr juul


juul

ff een vraagje hoe kan het beste de bougie kabels door meten en wat moeten de waarde zijn.

sjerrie

Bougie kabels. Wat de weerstand moet zijn weet ik niet. Meet anders de nieuwe bdp-sensor eens door. Nieuw moeten ze 250 ohm zijn namelijk. Je kunt bij de aansluitingen van de bougies even wat contactspray spuiten en misschien daarna nogmaals resetten. Als je bdp, bobines, mapsensor en alle slangetjes goed zijn kan misschien de aansluiting van de ecu gecorrideerd zijn of een kabelbreukje. Wat het ook nog kan zijn zijn de injectoren. Misschien wat vuil of toch de aansluitingen bovenop.

~Just got Maggied~

juul

vandaag de bougies en kabels doorlaten meten deze waren nog goed.
De bdp sensor is niet nieuw maar van de sloop.
Wel ff gevraagd wat het nog meer kan zijn en de uitlaat spruitstuk lekte lucht,
hierdoor kon de lambasonde verkeerde 'info' krijgen en dus het verkeerd doet om het zo maar ff te zeggen.
Dus spruitstuk losgemaakt en opnieuw gemonteerd en nu maar hopen dat het werkt morgen ff rondje rijden.
Want dat gaat nu niet kleine ff eten geven en na bed brengen

sjerrie

Citaat van: juul op  6 april 2011, 20:35:12
vandaag de bougies en kabels doorlaten meten deze waren nog goed.
De bdp sensor is niet nieuw maar van de sloop.
Wel ff gevraagd wat het nog meer kan zijn en de uitlaat spruitstuk lekte lucht,
hierdoor kon de lambasonde verkeerde 'info' krijgen en dus het verkeerd doet om het zo maar ff te zeggen.
Dus spruitstuk losgemaakt en opnieuw gemonteerd en nu maar hopen dat het werkt morgen ff rondje rijden.
Want dat gaat nu niet kleine ff eten geven en na bed brengen


Ook van de sloop kan de bdp kapot zijn natuurlijk. Uitlaatspruitstuk lek ? Pakking of zit er een scheur in. Foutmelding kan wel maar ik heb een tijd gereden met een lek spruitstuk en nooit die problemen gehad.
Heb hem overigens wel dicht gelast. Kan niet met electroden maar temp moet hoger zijn bij gietijzer.
~Just got Maggied~

juul

het is een nieuw spruitstuk (3, 4 maanden terug) dus misschien door mij niet goedgemonteerd destijds.

Kan ik de lambasonde dor meten of niet?? em zojah wat zij de waardes

sjerrie

oh ok maar das niet goed hoor. verkeerd monteren haha. zat tie andersom dan, uitlaat naar boven ;)
Ga morgen even in de vraagbaak kijken voor je wat de waarde moet zijn. Staat er morgen bij
~Just got Maggied~

Roy16v

zit het haakje van de gaskabel er nog op vlak bij de gasklep?zo ja check even of die kabel niet te strak staat.
geeft ook zulke gekke problemen.

juul

ook als je rijdt dat ie dan stottert en schommelt in de toeren?
Dat van de uitlaat was het ook niet want vandaag stotterde die gewoon weer,
viel ook uit en wou toe n niet gelijk starten (half minuutje wachten).
Gaskabel zit goed.
Nu dus maar de stekkers van de inspuiting en van de ecu controleren/inspuiten.

En maar hopen dat dat het wel is

word er nu toch wel een beetje  8)7 8)7 van

juul

hoe kan ik het de lambdasonde doormeten en wat zijn de waarde hiervan?
las wel op andere fora dat dit tussen de 0,1 en 0,9 volt moet zijn klopt dit??

fitz

Ja, maar dit is wat lastig te meten. Bij de dealer kun je het gewoon zien via de uitleescomputer. Thuis moet je toch de stekker loshebben om te meten, maar ja, dan regelt de computer niks meer bij via de lambdasonde, dus kun je ook niet meten of hij mooi pendelt tussen 0,1 en 0,9 volt.
Persoonlijk zou ik het verhaal lambdasonde even loslaten en me focusen op wellicht een ontstekingsprobleem, of een vacuumprobleem. BDP sensor hebben we nu ook wel gehad, leek me gelijk al een vergezocht iets.
Misschien moet je het zoeken in de elektroklep (milieumaatregel om de benzinedampen uit de benzinetank te verbranden)

succes iig

juul

en waar zit die elektroklep????
en kan ik deze makkelijk schoonmaken of moet ie dan vervangen worden?


juul

nou net bij dealer vandaan en ja hoor geen foutcodes
Dus oorzaak probleem nog steeds niet gevonden. 8)7 l- >:(


DHL

Bij die bdp sensor is het meestal niet de sensor zelf die stuk is. Wel de verbinding. Verbinding van tussen en doorsolderen. Kost niets en is veel voorkomend probleem.

juul

we wachten af gaan nu kleppendeksle pakking vervangen want ja die lekt ook

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev