Advertenties


Stotteren af en toe wisselend toerental

Gestart door juul, 11 maart 2011, 22:51:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sjerrie

als je een ohm-meter op die 2 punten zet vanaf bdp-sensor moet tie een bepaalde waarde hebben. welke waarde zou ik zo niet weten maar ik kan het morgen eens nameten bij ons. Zelfde type blok in ieder geval.
~Just got Maggied~

juul

Met de 2 punten bedoel je dus het stekkertje neem ik aan

sjerrie

klopt. De stekker van de bdp-sensor zelf dan. Als je rechts in de motorruimte kijkt zie je de koppelinskabel. Daarachter zit de versnellingsbak. Als je dan in het midden van de bak kijkt en dan links richting blok zie je een blokje zitten met een kabel eraan die met 2 boutjes vastzit aan je blok/bak. Dat is je bdp-sensor. Heel vaak is hier wat vuil of vocht ingekomen. Vaak maak ik de stekker los en maak ik de aansluitingen schoon om ze daarna even in te spuiten met contactspray.
Maar dit hoeft het niet te zijn.

Ben je net als mij niet bang om op onderzoek te gaan ipv snel naar een dealer te rijden dan is het een leuke klus om uit te zoeken waar het probleem door veroorzaakt wordt.
Vindt je het riskant of ben je niet een onderzoeker dan is het beter om even een dealer op te zoeken of de anwb te bellen. Ik dacht dat deze ook diagnoseapparatuur hadden tegenwoordig.

Zal gek zijn als dat niet zo zou zijn want 95% van de auto's op de weg zitten tegenwoordig vol met electronica wat problemen kan geven.
~Just got Maggied~

juul

ben er wel van om het zoveel mogelijk zelf op te lossen en zo minmogelijk naar de garage te gaan.
En met dit forum komen we wel een heel eind.
Morgen even multimeter regelen en dan kijken we even of ie nog goed is.

weet iemand de waardes van de Bdp-sensor. En moet ik dit meten met draaiende motor of kan ik hem losmaken om het zo te controleren.

juul

helaas heeft de reset niet geholpen l- l-
de auto hikt nog steeds dus nu maar ff op zoek naar een andere mapsensor (kijken of het daar aan ligt).
En ook even de bdp sensor doormeten (Weet iemand hier de waardes van)


sjerrie

Ik heb morgen tijd om die waardes even op te zoeken voor je. Motor uit en gewoon de stekker los. Zal hem ook zo meten en haal hem er wel even uit om dat te meten.
Meet het ook wel even bij onze mag om het even te vergelijken.
Slangetjes zijn verder goed toch ?
Stekkers allemaal goed, ook op de injectoren ?
Je kunt bij draaiende motor even aan de stekkers bovenop de injectoren wiebelen of ze dan stottert.
Kan ook zoiets veroorzaken bedenk ik me net
~Just got Maggied~

juul

kunnen we ook weer is proberen we komen er wel achter.
Doe volgende week ook nog bougiekabels enz... en dan alle opties afgaan
zo komen we er vanzelf wel achter

sjerrie

Waarde gemeten, moet zijn 231 ohm ongeveer. Was het bij ons in ieder geval bij deze meting. Vorige keer 230 ohm dacht ik.
~Just got Maggied~

juul


juul

Zo vandaag eindelijk een multi-meter weten te lenen.

Mja hij geeft bij mij dus aan 198.4 is dit te laag of valt het binnen de grenzen.
Denk hem binnenkort gewoon vervangen en mapsensor ook plus bougiekabels en dan maar afwachten of dat het is

sjerrie

Weet niet of het binnen de grenzen valt maar kan er zeker mee te maken hebben lijkt mij.
Je kan het proberen en indien het dat niet is kun je het misschien terug brengen.
Het is toch wel zoeken naar de oplossing.
Als er nog iets binnen schiet laat ik het weten.
~Just got Maggied~

juul

gister op de sloop maar ff een mapsensor en bdp sensor gescoord (kostte 0 eurie)
Toen van arnhem naar nijmegen gereden en tot nog nu nergens last van gehad.

Nu maar hopen dat dit zo blijft

juul

helaas is de auto vandaag weer uitgevallen 2x zomaar bij het afremmen en toen geprobeerd om hem
stationair te laten lopen maar helaas viel hij weer uit
iemand nog suggesties of moet ik hem weer resetten omdat er een andere map- en bdpsensor op zit???

hoop het snel op te lossen want zo is het natuurlijk niet fijn rijden

sjerrie

Je kunt hem altijd even resetten. Ga nog even nadenken het nog meer kan zijn.
~Just got Maggied~

juul

@sjerrie thanks alvast en hopen edat we er uit komen

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev