Advertenties


Stotteren af en toe wisselend toerental

Gestart door juul, 11 maart 2011, 22:51:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

juul

Hier dan maar even het volgende probleem l-

Heb de laatste last van stotteren. Of te wel als ik rij (snelheid toerental enz. maakt niks uit) dan lijkt het net of hij
een keer overslaat nu had ik wel wat gevonden op het forum Bougiekabels.
Alleen ik heb er nog bij dat ie af en toe in stationair wat schommelt in de toeren (net of je in zijn vrij gas bij geeft).
Dus ja wie kan mij vertellen wat dit kan zijn.

Gr juul
het gaat hier om een 1.6e k7m motorblok

RobScénic

check je bobines, bougies en meet je bougiekabels door op weerstand. Kijk ook even naar het slangetje van de map-sensor.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

juul

slang van de map sensor is pas vervangen

sjerrie

#3
Wat je kunt proberen is om een kwartier je accu polen eraf te halen, deze even tegen elkaar houden zonder dat ze op je accu zijn aangesloten natuurlijk.

Daarna alles aansluiten, auto starten zonder gas te geven. Alle verbruikers aanzetten, achterruitverwarming, verlichting, ventilator en radio. De auto 10 minuten stationair laten draaien zonder extra gas. Alles wordt dan opnieuw gereset.

Hierna zou het weg moeten zijn. Zelfde probleem hadden wij ook met onze k7m namelijk.
Indien het stationair nog te laag kun je de draden van de stuurpomp doorverbinden dan loopt de motor standaard 200 toeren hoger stationair. Is ook een officiele renault modificatie geweest. Dit zou het stotteren tegen moeten gaan in ieder geval.
~Just got Maggied~

juul

het stotteren gebeurt voornamelijk wel als je rijd en niet als je stationair draait.
ook het schommelene van de toeren gebeurt onder het rijden

sjerrie

#5
Klopt, daarom kan het zijn dat er een sensor niet goed registreerd wat de waardes zijn.

Een reset bied dan uitkomst om alles op nul te zetten.

Zou zeggen probeer het, baad het niet dan schaadt het niet.

Tip: raam open, sleutel uit de auto als je accu weer aansluit. Soms schiet de auto op slot bij het aansluiten.

Wel de radio en klok opnieuw instellen achteraf...
~Just got Maggied~

juul

nou als het morgen na het werk droog is dan gaan we dit ff proberen

sjerrie

Ik hoop voor je dat het iets oplost. Zo stel je ook de stappenmotor, gassensor en diverse andere sensoren opnieuw in. Daarom met alle verbruikers stationair laten draaien totdat alles in is gesteld. Doe je dit niet draait de auto te laag stationair met als gevolg van uitvallen van de motor zodra je een verbruiker aanzet.

Succes !
~Just got Maggied~

Creablaster

Gewoon je vacuumslang vervang kost 15 euro bij renault dealer is het opgelost had precies het zelfde.

Mvg Robert

sjerrie

Ja dat dacht ik ook

En na alle slangen vervangen te hebben had de auto het nog en erger.
Nieuwe mapsensor, stappenmotor, vacuumslangen, bdp en bobines waren niet de oorzaak. Na reset was het in orde. Toen de oude onderdelen stuk voor stuk teruggezet en alles bleef werken.

Resetten kost niks en lost het niets op kunnen we altijd verder kijken. Er worden te snel lukraak onderdelen vervangen.
Als ik naar de dealer had geluisterd hadden we een nieuw blok erin liggen terwijl het hele andere oorzaken had. Bij uitlezen komt er vaak een onderdeel naar voren wat kapot is maar soms is het onderdeel 'kapot' omdat de oorzaak ergens anders ligt.
Wat ook kan is vuil in de stekkers ipv kapotte onderdelen of dat de pinnetjes terug zijn geduwd. Ook vaak de oorzaak van slecht lopen bij de injectoren.

Kijk maar eens op andere renault-fora. Komt vaker naar voren dan je denkt  ;)
~Just got Maggied~

RobScénic

Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

fitz

Heeft het resetten geholpen?
Dat stotteren dat je hebt, is dat als een soort hik?
Als dat zo is, heb ik dat ook gehad en was de mapsensor zelf overleden. Mapsensortje van de sloop gehaald (uit een opel notabene) en nooit meer last gehad.

juul

ja het is idd een soort hik heb hem net gereset en morgen maar ff stukje rijden en dan kijken of het minder is geworden.
had wel tijdens het 10 min laten draaien dat ie twee keer uitviel hem gewoon weer gestart en laten lopen.
Nu maar afwachten wat ie doet en anders ff een andere mapsensor halen op de sloop

sjerrie

mmm dat tie uitviel is niet goed. Lijkt wel of ook je bdp-sensor problemen geeft. Die meet ook je toeren en geeft dat je stappenmotor opdracht om iets hoger stationair te gaan draaien. Je gasklepsensor meet dan hoever deze openstaat en zo wordt stationair geregeld.

Je bdp-sensor was al gemeten of die goed was ?
~Just got Maggied~

juul

nee was nog niet gemeten
kan je dat zelf of moet ik dan ff langs de dealer

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev