Advertenties


Turbo monteren op een 1.6e 8v Kunnen de zuigers het aan?

Gestart door KevinCabrio, 23 november 2009, 12:08:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Robin

Denk dat Dirk naast zijn werk en eigen auto niet echt de behoefte heeft om aan andermans auto te gaan sleutelen :P
Seat Leon 1.8 20VT Topsport | 246PK / 380NM

Rogier


KevinCabrio


Rogier

ik denk toch echt dat dirk je er op snelle termijn antwoord op kan geven hij heeft ze zelf als is moeten vervangen tegen de avond is hij meestal actief op de forum ;) nog een paar uurtjes geduld :P

KevinCabrio


Dirk Kuipers

Nou, ik ben thuis hoor.. :P
Maarre, let wel, ik heb eigenlijk de ballen verstand van motoren hoor.. Alles wat ik weet leer ik door het zelf te doen met vrienden die monteur zijn en het zelf via internet uit te zoeken.. Ik heb ook geen opleidingen op dit gebied.
Dus wat ik zeg hoeft niet zeker zo te zijn...

Ik zou lagers vervangen ja.. Helemaal als een auto al meer dan een ton heeft gelopen.. Wil niet zeggen dat het moet hoor..
Als je dan toch lagers gaat vervangen, kun je net zo goed ook alle keringen vervangen en het blok uitelkaar halen. Dan heb je alles weer spik en span.

Haal je het blok er zelf uit? Dan scheelt dat mooi wat centjes.. Ik heb geen idee wat dat kost bij een garage.

Wat nieuwe lagers, keeringen, distributieset, pakkingset, kopbouten, waterpomp kost denk ik 600 euro (geschat?). Dan heb je (alles) weer fris..

Als je bedragen wilt weten zou ik gewoon een renaultdealer of een andere leverancier vragen..

Rogier

ik denk persoonlijk dat je de renault dealer moet overslaan
die vragen bijna altijd de hoofdprijs

Dirk Kuipers

Ja, dat is waar.. Maarja, dan moet je je adresjes wel weten natuurlijk.

RobScénic

En toch vind ik de dealer qua onderdelen best meevallen.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Dirk Kuipers

Nou... Koop maar eens kopbouten daar.. Ongelooflijk, wat een hoofdprijs..
Later geregeld via de persoon die mijn blok ook reviseerde en daar betaalde ik VEEEL minder.. Ik schrok daar eigenlijk best wel van, want het ging niet om een paar procenten verschil..

Jan van Heteren

Wat ik me dan wel afvraag Dirk is waar zit het prijsverschil dan in...?
Het prijsverschil moet toch ergens vandaan komen, er zit natuurlijk wel marge op delen maar tegenwoordig is dat echt niet zoveel meer. 
Meganomaniac

Dirk Kuipers

Jij mag het zeggen.. Ik weet het niet... Deels in de winst voor Renault denk ik..
Ik kocht de kopbouten voor 1/3 van de prijs dat ik een half jaar geleden bij de renaultdealer betalen moest (toen mijn blok voor het eerst weer inelkaar ging en 2 week heeft gereden). Die bouten kon ik natuurlijk niet nog eens gebruiken...
En ik ben niet de enige die deze bouten gebruikt, dus het prijsverschil zal niet in de kwaliteit zitten... Er rijden meer opgekietelde motors met deze kopbouten rond..

Jan van Heteren

Das inderdaad een groot verschil Y
Als het inderdaad het verschil maar niet in de kwaliteit zit
sorry voor de onderbreking we gaan weer verder met het topic !-!
Meganomaniac

Christian de Vriend

Citaat van: RobCoupe op 26 november 2009, 06:37:10
Volgens mij is dit een Alpine turbo en geen GT turbo. De GT heeft de motor dwars liggen namelijk.

Het is een 5,vergiste me ff in de type.
deze stond lang geleden ook op de jaar afsluitmeeting van de RTC,echt mooi blok.
alleen de zuigers zijn standaard,maar is de compressie verlaagt door meerdere lagen koppakking.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Dirk Kuipers


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev