Advertenties


Turbo monteren op een 1.6e 8v Kunnen de zuigers het aan?

Gestart door KevinCabrio, 23 november 2009, 12:08:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

KevinCabrio

Hallo,

Ik heb een aanbod gekregen op een leuk klein turbo'tje die met een vacuum waste gate.
Met intercooler erbij enz.

Mijn vraag is of iemand weet of ik de zuigers moet vervangen want ik las op de F.A.Q dat zoiets bij sommige auto's nodig is.

Gaat om een renault cabrio uit 97. 1.6e 8v. K7M motor

Alvast bedankt!

Dirk Kuipers

Hangt er vanaf hoeveel vermogen je uit je auto halen wilt.
En hoeveel heeft je motor tot nu toe gelopen?
Want let er wel op dat je je lagers gaat vervangen, zie mijn project voor de gevolgen als je met oude lagers toch meer vermogen wilt gaan halen.. ;)

Ik denk dat het een aardig verhaal worden gaat en je beter gewoon een 2.0 16v kunt kopen..
Heb je al een uitlaatspruitstuk? Hoe dik is je uitlaat? kan je de computer wel chippen? Etc?

Dirk Kuipers

Het is overigens niet mijn bedoeling jou te ontmoedigen. Alles is natuurlijk mogelijk!

KevinCabrio

nou had niet echt een gedachten van hoeveel vermogenwinst ik wil. me auto heeft nu zon 158 duizend gelopen. is misschien inderdaad een probleem met de lagers.. Is een kleine turbo niet minder sterk? dat het misschien wel kan?

Nee heb nog geen passend uitlaatspruitstuk. computer is te chippen. moet dat ook gelijk?
Welke dikte van de uitlaat vraag je om? de diameter? van de pijp onder me auto naar de uitlaatspruitstuk zeg maar?

Ik snap dat je me niet wilt ontmoedigen. ik vraag er ook om ;)

Dirk Kuipers

Een kleine turbo geeft natuurlijk minder vermogen dan een grotere.. Maar een kleine is wel snel op toeren waardoor je minder last hebt van een turbogat..
Je moet inderdaad met alles rekening houden als je meer vermogen wilt. Hier is het natuurlijk niet voor gemaakt / ontworpen.
Chippen is noodzakelijk ja. Je moet de motor weer opnieuw afstellen namelijk.
Met een turbo prop je als het ware meer lucht in de motor (zuurstof) dus kun je er ook meer benzine in gooien en krijg je meer verbranding.. Hier ga je sneller door.
Maar dat zul je wel goed moeten afstellen.. Anders loopt je motor niet lang denk ik..

Als je maar een kleine diameter uitlaat hebt, kan die hoeveelheid niet goed meer weg, die zul je wellicht groter moeten maken.

Uitlaatspruitstuk is wel nodig natuurlijk.. Daar moet de turbo op..

Alles is mogelijk, maar ik zou me eerst eens in de materie verdiepen als ik jou was. Ik krijg de indruk dat je dat nog niet echt hebt gedaan.. :)

Als je lagers gaat vervangen moet je blok er uit en uitelkaar.. Doe je dit niet, dan kan het best wezen dat je lagers het snel begeven.. Aangezien ze al aardig oud zijn en dan opeens op hun donder krijgen..

Succes! :P

PS: dit topic is misschien interessant voor je:
http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=2091.0

KevinCabrio

Hmmz dat wordt hem dan dus niet met een 1.6e als ik al lees wat de gevolgen kunnen zijn en weinig opbrengst.

Ik heb gelezen hoe een turbo werkt en dat je een andere spruitstuk nodig hebt omdat je de turbo er tussen moet zetten.
Het gene wat is dus niet wist is dat je moet chippen enz enz.. en dat je met de diameter van de uitlaatbuis ook zat.

Ik sla dit leuke idee maar over. misschien in de toekomst wel proberen als ik een vloedstroom van geld heb gekregen haha :P

Nog een vraagje ik las op je project pagina dat je een tokkend geluid had.
Ik heb nu een geluid erbij gekregen waar ze bij verschillende dealers iets anders over zeggen.
Bij de renault dealer zeggen ze dat er niets aan de hand is of het komt van je kleppen vandaan. want het geluid lijkt op kleppen zweven.
maar bij een andere dealer zegt dat het geluid klinkt naar aandrijfstanglager.

Hoe weet ik nu zeker wat het geluid is?

matthew

#6
Als je de klepen stellen of laat stellen en het geluid is weg dan was het het zweverig kleppen geluid.

Dit is ongeveer een half uur werk en kost je alleen een pakking.

En je weet dan gelijk veel meer.

Christian de Vriend

een rtc lid heeft het voor elkaar gekregen om 250 pk uit een k7m te krijgen
en als ik me niet vergis heeft elia lagedruk kits geleverd voor de 1.6e,met deze kit dat je er blijkbaar
zo op kon monteren haalde je om en nabij de 140 pk

K-tec in engeland heeft een koppeling te koop staan die 200pk aan zou kunnen
http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=286

ondanks dat de k7m een kleine motor is,moet ik zeggen dat er vrij veel te leveren is,voor zon blok,
forums worden vol gepropt met discussies of het nut heeft een kleine motor op te voeren,mijn
mening is,dat ieder het zelf moet bepalen, uit een 2.0 16v haal je meer,maar uit een 3.0 v6 ook
of een v8 of v10,het kan altijd sneller,groter of beter.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Dirk Kuipers

Dat is waar. Maar we zijn hier op de meganeclub en als je dan over een megane 1 praat is de 2.0 16v de grootste motor en de beste basis om mee te starten..
Ja, een groter blok erin hangen is weer beter...

Als je hetzelfde tokkende geluid had als mij zou je niet meer rijden.. :P Mijn lager lag er gewoon tussenuit en het was daar gewoon staal vs staal :)

KevinCabrio

oh oke dan is die lager er gelukkig niet uit.

wat is klepen steltof ? ik neem aan dat het valt onder kleppen stellen?

KevinCabrio

Jeetje 250 pk uit deze motor! :O Lijkt me wel echt super vet ik zie mij al vliegen dan :P

ohja nog een vraagje kan je merken wanneer je koppeling bijna op is?
Of is het gewoon ja kan of hij kan nog wel een tijdje mee.. oftewel niet precies te zeggen?

matthew

Ja idd kleppen stellen,heb de tekst even verbeterd.

Koppeling,tja als die zwaar gaat of pas bovenin pakt.

35km/u in de 5 en dan optrekken slipt die niet is het goed.

Dat zijn testjes die je kunt doen.

KevinCabrio

Oke dan had ik het toch goed begrepen :P

Tja de koppeling pakt zeg maar pas na 3 kwart met opkomen.
Ik zal even de test proberen kijken of die slipt.

Bedankt!

Dirk en christian ook bedankt!

Christian de Vriend

Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Rogier

dirk nu heb ik ook even een vraag, moet je je blok ook zoveel aanpassen als je een lichte turbo erop zet een stage 1 ?? of is dat geen lichte turbo ?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev