Advertenties


Zonnedak inbouwen

Gestart door prik, 29 maart 2007, 13:21:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

prik

Hey mensen,

Ik heb gisteren voor 5o euro een zonnedak, of open dak of hoe je t ook wil noemen, gekocht.
Ik heb deze op de sloop uit een megane geschroefd, en heb op karton het gat in het dak afgetekend, zodat ik deze als mal kan gebruiken.

Ik wil nu dus een gat in mijn dak gaan maken, maar nu vroeg ik me af of iemand hier ervaring mee heeft.

Ik ben namelijk bang dat als ik het met een slijptol doe dat de vonken de rest van de lak kunnen beschadigen. Ik vraag me af of een decoupeerzaag een idee is met een hele fijne tand voor metaal.

Iemand hints tips of trucs toevallig??

alvast bedankt

Jeroen

Slijpen lijkt me inderdaad niet verstanding.
Op tv heb ik wel eens gezien dat ze dit met een soort "schaar" deden.




Roy S.

Ik heb ooit weleens zo'n dak in een toyota gemaakt.
Eerst heb ik met schilderstape een gedeelte van het dak afgeplakt. Toen afgetekend en eerst een gaatje geboord waar begint met zagen. Daarna met een decopeerzaag dat stuk eruit gezaagd. Wel zorgen dat de zool van de decopeerzaag niet over de lak gaat want dan heb je gelijk krassen. Voldoende afplakken dus. :)

En een metaalzaag gebruiken natuurlijk. ;)

prik

ik zat inderdaad aan een decoupeer zaag te denken en  dat goed afplakken om krassen van de slee te voorkomen had ik ook al bedacht.    even een ander vraagje.     ik ben bij die megane van de sloop vergeten te meten hoe ver het gat van de voorruit af zit. kan iemand dit aub voor mij meten bij zijn megane?  en dan graag in het midden van het raam meten aan het bovenste randje waar het glas net stopt tot aan tegen het randje van het dakraam.   hoop dat t een beetje duidelijk is wat ik bedoel..  alvast heel vriendelijk bedankt.

Edgar

Die schaar die je hebt gezien heet een knabbelschaar en werkt op luchtdruk. Misschien een optie om het gat te laten maken en het raam er zelf inzetten..

Wouter

Anders moet je even een mailtje sturen naar Bam Margeira. Die heeft het ook zelf gedaan bij zn Gallardo toen hij vond dat het zonde was om met een dichte auto te rijden terwijl het heel erg mooi weer was :D
Renault 19 1.8s --> Renault Megane Coupe 2.0 16v --> Renault Megane II Grand Tour 2.0 16v Tech line --> Renault Megane III Estate Tce 180 Privilege

prik

jah van Bam weet ik, maar ik was toch van plan t iets voorzichtiger aan te gaan pakken :P

maar nogmaals t verzoek of iemand met eem coupe met zonnedag ff voor me wil meten.

Ik ben vergeten te meten hoever het zonnedak van de voorruit afzit. Kan iemand dit voor me meten?

dus in het midden van de voorruit aan de bovenkant(vanaf bokant randje van rubber) tot aan t rubber van t zonnedak


en verder over t lekken, dat lekker heeft vaak met t rubber te maken dat tussen de ruit en t frame van t dak zit toch?   niet t rubber of kit tussen t frame en t dak?

YVE5

bij mij is dat 24cm, gemeten aan mijn antenne ;)
Hopelijk ben je er iets mee.
Automotive Photography & more: www.YVE5.be

Reinier Goorden

Zit dat gat nou al in je dak?

sebastiaan

Citaat van: Remko de W. op 30 maart 2007, 08:19:33
of niet aan beginnen... :neen:

die dingen lekken altijd, of nou ja wel heel vaak...
inderdaad, niet doen.

Marcelo

Citaat van: sebastiaan op 14 april 2007, 13:02:41
Citaat van: Remko de W. op 30 maart 2007, 08:19:33
of niet aan beginnen... :neen:

die dingen lekken altijd, of nou ja wel heel vaak...
inderdaad, niet doen.

Ik zou hem gewoon in Laten Bouwen weet je zeker dat het goedkomt ;)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev