Advertenties


Plaat tussen nieuwe voorbumper en onderstel v/d auto

Gestart door Gerko, 6 februari 2007, 18:43:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gerko

Hallo all!! !-!

Ff 2vraagjes ik heb een nieuwe voorbumper onder m'n koepee Y Y Y, maar aan de oude bumper zit de (parafaan?)plaat nog die vastzit aan het onderstel v/d auto.
Vraagje1: wat doen jullie met die plaat, hoe maken jullie die vast aan de nieuwe bumper (daar zitten nl geen bevestigingspunten aan)?
Vraagje2: hetzelfde geldt voor de 2 'blokken' in de oude bumper; wat moet ik daarmee??

Laat maar weten, alvast bedankt _o_!!!!

Groeten, Gerko

Dirk Kuipers

Wat ik heb gedaan, is zelf 3 lipjes aan de bumper gemaakt, en vervolgens een nieuwe bodumplaat gemaakt.
Let wel: De bumper geeft nu helemaal niet meer mee, dus als je iets te hard op een drempel zit, is het "krak".
Maar hij zit wel muur en muur vast, en gaat niet vladderen als je iets harder rijd. :)

Kijk maar eens in mijn projectpagina als je wilt weten hoe ik dit gedaan heb. VOlgens mij zijn daar wel foto's van.

Dit is wel een goede foto:



Vervolgens maak je die andere kant vast aan het deel wat onder je auto zit.

Dirk Kuipers

Hier trouwens nog een foto van de complete bodumplaat:



Ik heb de huidige plaat gewoon met polyester ingesmeerd, zodat ik hetzelfde model achteraan heb, en deze makkelijk kon bevestigen aan de auto.

Als je niet zoveel polyester gebruiken wilt, kun je volgens mij zelfs met een licht dun plaatje hout al veel bereiken! ;)

Gerko

Thx, had je project idd al bekeken; misschien dat hetzelfde ook met de oude plaat kan(?). Heb je die witte 'blokken' gewoon uit de nieuwe gelaten?

Dirk Kuipers

uuhm.. witte blokken??  Denk ik wel ja, ik weet niets van witte blokken namelijk.. :P

ja, de oude plaat zou misschien ook kunnen, alleen bij mij stak de nieuwe bumper verder uit, dus was die oude plaat tekort.

rik

#5
Hij bedoelt denk ik die versteviging (wit) die in de oude bumper zit. Die houdt de bumper goed op zijn plek en voorkomt dat deze gaat klapperen  :)

Gerko

Die bedoel ik idd, zijn erg 'noodzakelijk' of kun je er best 'zonder' (volgens mij heb jij ze nog nie gemist of wel Dirk?? :))

rik

#7
haha volgens mij ook niet  --

Ikzelf heb nog de originele voorbumper, dus heb hier geen ervaring mee. Ik zou het wel verstevigen, want zo'n bumper vangt nog wel wat wind.
Mijn achterbumper heb ik ook verstevigd door een paar metalen strips aan de binnenkant van de bumper te polyen. Deze heb ik vastgezet aan bevestigingspunten (waar je originele bumper onderaan ook aan vast zit) dmv een boutje.

Dirk Kuipers

Ah, nee die blokken heb ik er inderdaad niet in. Ik denk dat een stevige plaat deze funcite wel overneemt. Hangt ook even van het type bumper af natuurlijk. Ik heb nieteens plek voor die blokken. Als je een goede bodumplaat maakt, gaat i heus niet klapperen.

peterachterop

die blokken zorgen voor stevigheid maar worden vrijwel nooit obvergezet naar andere voorbumpers.

Nick Mattheus

heb je allemaal niet nodig ;)

Ik bekijk het zo: het is allemaal nutteloos gewicht :q
Wat je wel kan doen voor stevigheid is een paar aluminium profieltjes bevestigen op een goed plaatsje !-! ;)

grtz
Megane I Phase II Cabrio, met een verlaging van om en bij de 12Cm is goed voor een bodemspeling tussen het asfalt en de bodemplaat van 3.5Cm

Renault Megane I Phase II cabrio - Volkswagen Golf mk2 - Toyota Landcruiser 120

Dirk Kuipers

Citeerheb je allemaal niet nodig

Ik bekijk het zo: het is allemaal nutteloos gewicht
Wat je wel kan doen voor stevigheid is een paar aluminium profieltjes bevestigen op een goed plaatsje 

grtz
Ja, dat kan ook. Wel is de onderkant van je motorblok dan ook helemaal bloot.

Gerko

Dat leek me ook al nie ideaal, dus het plaatje komt er wel tussen, de blokjes nie meer.

Dirk Kuipers


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev