Advertenties


Green of K&N open luchtfilter

Gestart door Remco_B, 14 mei 2005, 19:04:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MB82

Ik heb vandaag het originele filterhuis gemonteerd. Misschien ligt het aan mij maar ik moet zeggen dat dat eigenlijk beter rijdt. Wel jammer dat het roffeltje nu weg is maar hij rijdt weer als vanouds ;D Het scheelt ook dat de Sebring z'n werk steeds beter gaat doen dus dat compenseert de boel een beetje. Ook ben ik nu niet meer zo geneigt om het gaspedaal elke keer een eind in te trappen.

Maikie18

Ik heb hem erop zitten hoor jongens  8)

Kon niet wachten om hem te monteren, toen ik hoorde dat hij bezorgd was heb ik maar een uur eerder vrij genomen :)

Meteen erop gezet en natuurlijk gaan rijden, ik moet zeggen dat ik het geluid op zich wel mee vind vallen.
Na 3000 toeren begin je hem te horen en dan is het wel redelijk.

Ik heb er trouwens 119 euro voor betaald

Maar klopt het dat je die alu buis gewoon in de buurt van het filter houd, ik heb hem nu ongeveer in het midden zitten van de filter en dan zo een 3 cm er vandaan is dat goed?

Groetjes,

Maikel

bas1984

kwam erachter dat ik een k&n inleg filter heb.....

maar wat nu het verschil is met een gewone geen idee....
want deze zat er al in toen ik de auto gister kocht  :)

MB82

Zo zat het filter met de alu buis bij mij:



De alu buis zat op zo'n 10cm afstand. Ik kreeg juist onderin de toeren een "roffel" met optrekken die ik nu met het originel filterhuis niet meer hoor. Bij hoge toeren werd het geluid gewoon versterkt. Ik denk dat de Sebring ook wel meehielp aan dat geluid.

ronaldm

welke kan ik nou t beste nemen voor mn megane coupe 1.6e uit 1996
Bij stroeve staat er wel een die ik zou willen voor 85 euro maar heb je dan alles zodat je t gelijk kan monteren

Er staat wel 1.6i bij maakt dat nog verschil ik heb 1.6e ???

en wat betekend Mc:K7M

MB82

Als je een kit koopt dan is deze gelijk te monteren want er zit alles in wat je er voor nodig hebt. Je hebt alleen wat gereedschap nodig om de slangklemmen e.d. aan te draaien.

Nu de vraag Green of K&N...

Op de grootte van het filter na en de kleur ervan weinig verschil alleen die van K&N komt voor zover ik weet op de plek van het originele filterhuis (met een handige ophangbeugel) en die van Green meer achterin de motorruimte (zie foto) Ook is K&N een stukkie duurder.

K7M staat voor het type motor, namelijk de 1.6e 8v. En of er nu een i of een e staat maakt dacht ik niks uit.

Remco_B

Zo de Green Twister is ook ingebouwd. Zuigt als de tering da ding? :D ;D




MB82

Ziet er goed uit die twister, je kan ook nog een buis vanaf de twister richting de bumper leggen zie ik. Komt er nog veel geluid van af? En merk je nog wat tijdens het rijden qua vermogenswinst?

Remco_B

Buis richting bumper is niet echt nodig, er komt meer dan genoeg koele lucht binnen. Het geluid is zeker wel toegenomen, zeker in het hoger toerental maar da's voornamelijk het aanzuiggeluid wat je dan hoort. Ik heb ook de middendemper weggehaald dat scheelt ook iets in het geluid, al dempt een Sebring einddemper wel weer veel. Ik vind het geluid wel mooi zo.

Vermogenswinst haal je niet echt wel merk je dat de motor in alle versnellingen gewoon zonder happering vol door kan trekken. Dus je gaat als een speer weg bij het stoplicht  ;D  :D

Voor ? 115 heb je gewoon een prima sportluchtfilter in je karretje liggen.

peterachterop

als je er een aanxuigbuis op maakt heb je een ram air kit.

ronaldm

#40
Die Green Twister kan die op een 1.6i en is die ook bij stroeve te koop of ergens anders te bestellen

ik ben echt gruuuuwelijk aan het twijfelen wat ik doe ik heb namelijk mog geen sport demper eronder gewoon sierstukje erop wat klinkt dan t mooist  Green of K&N ??? ??? ???

ppveenstra

heb sinds 2 dagen een K&N eronder, klinkt erg lekker bij hoge toeren  :D

ook dit in combi met een 1.6

ronaldm

Citaat van: ppveenstra op 20 juli 2005, 20:40:11
heb sinds 2 dagen een K&N eronder, klinkt erg lekker bij hoge toeren :D

ook dit in combi met een 1.6

maar jij hebt er wel een sportdemper onder liggen ofniet??????

MB82

Ik heb sinds een paar weken een sebring einddemper dus die maakt niet veel lawaai. Toen er een openluchtfilter op kwam was er ineens wel veel meer geluid. Het kan dus goed zonder einddemper denk ik.

Wat nu het mooiste klinkt? Je hoort bij allebei de merken het aanzuiggeluid veel beter dus of dat uitmaakt ???

Ik heb alleen met Green ervaring met een openluchtfilter en die maakt genoeg lawaai ;D Ondanks dat ik nu een vervangingsfilter heb gekocht van K&N krijg ik toch de neiging om ook zo'n twister aan te schaffen. Alleen is deze hier aanzienlijk duurder!

Voor de 2.0 bestaat er een speed-air kit met zo'n op maat gemaakte buis vanaf het blok naar het filter van Green die past toch ook wel op een 1.6? Het geluid is wel tof met een open luchtfilter maar hij moet wel op een goede koele plek zitten.

Remco_B

Mijn auto is een 1.6e, ik heb een Sebring einddemper. De middendemper is weggehaald maar dat maakt niet zo heel veel uit, Sebring dempt namelijk veel. Het geluid dat je vooral hoort is het aanzuiggeluid van de Twister. Bij hoge toeren 3500+ zeg maar hoor je hem echt goed. Het is ook hoe warmer de einddemper wordt hoe meer brom er komt.

Ik heb de Twister besteld bij http://www.rpower.be in NL verkopen ze ook of Stroeve hem heeft weet ik zo niet maar ze kunnen hem vast wel leveren.

Ik heb er in Belgi? ? 115 voor betaald in NL zag ik veel prijzen van ? 135. Aangezien ik vlakbij Belgi? woon was het voor mij een kleine moeite.

Let wel op want de kleinste Twister is 65 mm doorsnedeterwijl je aanzuigbuis vanaf je spruitstuk 60 mm doorsnede is.

Green of K&N maakt niks uit alleen de prijs, Green is goedkoper  :D

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev