Advertenties


Green of K&N open luchtfilter

Gestart door Remco_B, 14 mei 2005, 19:04:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wouter

Citaat van: Ryk3rs op 24 mei 2005, 16:20:42
Citaat van: RikRace op 23 mei 2005, 19:50:27
Citaat van: Ryk3rs op 23 mei 2005, 19:07:18
waar kun je green filters kopen (omg achterhoek/arnhem?)
zaken waar ze dat soort spul verkopen is allemaal k&n, en is me te duur :)


http://www.stroevemotorsport.nl/index.htm

Kijk hier eens.

En dan ook nog eens 10% korting vanwege het 10-jarig bestaan vrijdag 27 mei.


Groeten,

Rik

beetje ver weg (is nog 120 km) misschien weet iemand iets dichter in de buurt? BVD.


Kan je wel 120 km lang op de terugweg genieten van je filter! Zal je wel wat benzine kosten maar dan heb je ook wel lol!
Renault 19 1.8s --> Renault Megane Coupe 2.0 16v --> Renault Megane II Grand Tour 2.0 16v Tech line --> Renault Megane III Estate Tce 180 Privilege

Maikie18

Wat merk je ervan als je een andere luchtfilter hebt?

Ander geluid?
Meer vermogen?
Verbruik?

Timo Zuiderduin

Citaat van: Maikie18 op  2 juli 2005, 20:51:47
Wat merk je ervan als je een andere luchtfilter hebt?

Ander geluid?
Meer vermogen?
Verbruik?
geluid: zal zeker anders worden!
vermogen: zal iets omhoog gaan (verwacht geen wonderen) doordat je motorblok meer en koelere lucht binnenkrijgt zal de verbranding beter zijn (zoals je weet heb je voor verbranding zuurstof nodig)
verbruik: geen idee,. zal naar mijn idee niet veranderen (maar omdat het geluid mooier wordt zal je meer met je pedaaltje gaan spelen waardoor verbruik wel stijgt :))

MB82

Citaat van: Maikie18 op  2 juli 2005, 20:51:47
Wat merk je ervan als je een andere luchtfilter hebt?

Ander geluid?
Meer vermogen?
Verbruik?

Wat ik merk is dat het geluid alleen veranderd. Qua vermogen lijkt het met erg warm weer zelfs minder te worden... Het verbruik blijft volgens mij hetzelfde.

bas1984

precies....

met een openluchtfilter zal je HOOOGUIT 1 tot mischien 2 pk meer krijgen.....

is het dus warm weer krijgt ie dus meer warme lucht binnen en zal je vermogen dus verminderen!!!!!! :D

MB82

Daarom gaat ie er waarschijnlijk ook weer uit of ik monteer het filter op een andere plek maar dat moet ik nog even bekijken.

bas1984

beste is gewoon een orginele filterbak met een inleg filter van bv.k&n

mzzl bas

Maikie18

Ik heb een green luchtfilter besteld bij stroeve,

kan ik deze wanneer ik hem binnen hem meteen monteren? Of heb ik nog andere onderdelen nodig?

Ik las namelijk iets over een buis

MB82

Je kan em gelijk monteren maar het filter komt op zo'n plek dat een extra buis voor wat "koele" lucht niet verkeerd is. Morgen ga ik ff creatief aan de gang met mijn Green filter om deze ongeveer op de plek te krijgen van het oude filterhuis. Of ik probeer die buis van K&N met bevestigingsbeugel te bestellen. En als dat nog weinig oplevert dan gaat ie eruit en komt het originele huis er weer in...

Arno

Citaat van: Maikie18 op  5 juli 2005, 19:11:22
Ik heb een green luchtfilter besteld bij stroeve,

kan ik deze wanneer ik hem binnen hem meteen monteren? Of heb ik nog andere onderdelen nodig?

Ik las namelijk iets over een buis

Deze had je voor 85 euro gekocht?

Voor 20 meer had je een k&n met alu buis, of je bestelt alsnog een slang / buis als het filter niet op een goede plek zit volgens jou.

Frits

Citaat van: Ryk3rs op 23 mei 2005, 19:07:18
waar kun je green filters kopen (omg achterhoek/arnhem?)
zaken waar ze dat soort spul verkopen is allemaal k&n, en is me te duur :)

Kijk eens bij www.dutchpowertrading.nl die zitten in didam.

MB82

Vandaag niks opgeschoten. Niks past goed en ik moet van alles bestellen. Ook ruik ik steeds vaker een brandlucht sinds ik een open filtertje heb. De koppakking is wel vervangen misschien ruik ik dat. Ik denk dat gewoon het originele filterhuis er weer in gaat. Wel jammer van het geluid maar af en toe is m'n auto echt niet vooruit te branden.

Remco_B

http://www.rpower.be heb ik mijn Green Twister ook besteld en afgehaald, stukje goedkoper dan in NL.

Nick_Oss

Citaat van: Martijn B op  3 juli 2005, 14:25:53
Citaat van: Maikie18 op  2 juli 2005, 20:51:47
Wat merk je ervan als je een andere luchtfilter hebt?

Ander geluid?
Meer vermogen?
Verbruik?

Wat ik merk is dat het geluid alleen veranderd. Qua vermogen lijkt het met erg warm weer zelfs minder te worden... Het verbruik blijft volgens mij hetzelfde.

Als je een alu buis ofzo van je voorbumper naar je fliter maakt heb je geen vermogensverslies met warm weer. de originele filter is altijd warmer omdat de bak opwarmt

MB82

Je kan het ook goed voelen aan de alu buis hoe warm deze wordt. Waar het originele filterhuis zit is de buis een stuk koeler dan waar mijn Green filter op dit moment zit. De buis ernaar toe zal wel iets helpen maar het filter blijft toch veel warme lucht aanzuigen. Wanneer het echt warm is buiten dan komt daar ook nog eens de warme lucht vanuit de alu buis bij. Ook schroeit de buis tegen de andere slangen waar die langs komt want er zitten al allemaal afdrukken van de buis op. Ik ga als het ff meezit vandaag ff kijken hoe het met het originele filterhuis rijdt.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev