Advertenties


verlagen

Gestart door Roy., 9 november 2011, 23:09:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Roy.

Ik wil mijn megane coupe verlagen. maar nu is mijn vraag wat is het mooiste. hebben jullie mischien foto's hoe jullie auto is voor en na het verlagen.
Ik wil alleen veren kopen maar als ik veren koop die de auto 4cm laat zakken gaat dat nog op de oude veerpoot of moet ik dan een schroevenset kopen.

Colin

Kijk maar in mijn project dan kun je het verschil zien.

Je kunt de veren op je originele poten zetten, houdt er wel rekening mee dat deze veel harder slijten en op den duur vervangen moeten worden.
Megane Coupé fase 1 2.0 16V

Renegade (Mark)

4cm is het maximale wat meestal word aangeraden op originele schokdempers, lager dan moet je aan de dempers met kortere zuigerstang. Kwa slijtage zou ik het sowiso nooit doen, koop maar direct een nieuw setje dempers want de originele gaan je snel lek ! Dit komt omdat je nu een deel van de schokdemper gaat gebruiken dat normaal nog nooit gebruikt is.

nd-photo.nl

Ik heb zelf gekozen voor een Koni STR.T setje, ik wilde er niet al teveel aan uitgeven en ik wilde sowieso niet te laag gaan (ook max 4 cm). Alleen veren kopen zou ik je ook afraden, dan kan je binnen de korste keren je veerpoten ook vervangen. Setje van Koni kostte me €313 euro bij SKG (duurde wel even voordat het binnen was). Voor hetzelfde geld heb je een Vmaxx schroefset, waarmee je zelf de hoogte kan instellen.

Weet niet hoe duidelijk je het kan zien, maar je krijgt hopelijk een idee ervan (verlaging 3.5 / 4 cm)


Koni STR.T kit, soon... by AndyRamdin / ND-Photo.nl, on Flickr

Met Koni set

Status Quo: RMC overview by AndyRamdin / ND-Photo.nl, on Flickr

Zonder Koni set

RMC with center caps by AndyRamdin / ND-Photo.nl, on Flickr

Roy.

Okee. maar hoe snel gaan de veerpoten dan kapot. en hoe komt het dat ze kapot gaan.

Renegade (Mark)

Wat ik al zei, je gaat een deel van je schokdemper gebruiken dat nog nooit gebruikt is en dan gaat het mis. Dit doordat de afdichtingen in de demper zijn ingesleten op het bovenste stuk van de demper dat gebruikt word op normale hoogte.

Christian de Vriend

je zou ook een vaste en complete verlagings set kunnen nemen
dan ga je ongeveer 4cm omlaag,en zijn de schokdempers er
voor gemaakt.

schroefsets zijn wel duurder,zeker als je echt voor wegligging
gaat,maar dan kan je alles op smaak afstellen.

mijn gebakje staat niet zo super laag,maar alles schokdempers
staan zo hard als kan,waardoor je lekker kan karten en hoeken.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

nd-photo.nl

Chris, hoe snel gingen die van jou kapot? Na 6 maanden ofzo?

Rick Santbergen

Ik heb twee jaar met verlagingsveren gereden zonder dat de schokdempers kapot gingen.

Christian de Vriend

@ Andy en Rick

Het is maar net hoe je ermee rijdt.
mn 1e setje was enkel veren,en ja,naar enkele maanden waren de schokdempers kaas
daarna een vaste set van weitec,maar dat was na een jaar kaas (weitec is leuk voor de looks,maar niet voor het hoeken)
daarna KW vaste set,deze beviel wel,maar ik kon toen die voor een goeie prijs verkopen,en ben toen gegaan voor KW variant 2
en dat is de beste beslissing geweest kwa wegligging

moraal van het verhaal? ga je echt hoeken en bochten pakken? of gebruik je het enkel voor het uiterlijk?

enkel voor uiterlijk,dan idd,zou je het bij enkel veren kunnen doen

ga je voor het bochtenwerk,dan moet je toch echt een vaste set nemen,maar dat is mijn mening.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Roy.

Nee ik ga echt voor het uiterlijk.

Christian de Vriend

dan zou je het met enkel veren afkunnen.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Remy P

Heb je bij gebruik van een schroefset ook minder snel slijtage van de schokdempers, omdat het gehele systeem op elkaar aansluit? Of staat het gebruik / slijtage van een schroefset gelijk aan gebruik / slijtage van een NIEUW set schokdemper en NIEUW verlagingsveren?

Rick Santbergen

Een schroefset bestaat uit schokdempers en veren. Deze schokdempers zijn gemaakt voor verlagingen en slijten dus niet extra hard (zoals standaard schokdempers met verlagingsveren).

Edwin Postma

Wat zou het beste zijn?
Ik hou wel van wat lekker hoek werk.
Maar wil er natuurlijk geen troep onder hebben.
Wat raden jullie mij aan?
Wil wel goed laag gaan
(niet zo ver als Rick maar wel een mooi stuk)
Truckertje

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev