Advertenties


verlagen

Gestart door Andy, 26 maart 2005, 08:48:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Andy

Ik wil m'n auto gaan verlagen.

Eerst dacht ik om alleen andere veren voor en de torsieassen verstellen achter en zo dan een verlaging te creeeren van 30 mm. Daarna wilde ik ook eigenlijk de schokbrekers vervangen.
Uiteindelijk wil ik met een schroefset gaan werken.

Nu wil ik weten hoeveel?
Ik zit zelf te denken aan 30 of 40 mm. Het is wel de bedoeling om nog een beetje fatsoenlijk over een snelheidsdrempel te kunnen rijden. Bij MCC in Veghel vertelde ze mij dat 60 mm goed te doen is, maar hierbij heb ik m'n twijfels, hoewel zij natuurlijk wel ervaring hebben met verlagen van Coupeetjes.

Wat is jullie ervaring hierin?
En wat is jullie advies?

groeten

Andrew

Andy

Ik weet dat het niet pers? nodig is, maar als ik iets doe, wil ik het goed doen. En idd als ik later de wagen nog wat meer wil laten zakken, kan dat met een schroefset eenvoudig.

Met welke verlaging kun je nog een beetje fatsoenlijk over snelheidsdrempels, zonder de onderkant te beschadigen?

EyesOnly

Ik rij zelf met een schroefset, staat behoorlijk laag. 60+ mm?
Problemen met drempels heb ik nog niet gehad, wel bij het inrijden van de garage of het oprijden van een brug bij renault :)

Wouter

Ik rijd met 30 mm verlaging. Alleen andere veren voor en achter torsie verstelling. Dit rijd zeer strak en is al behoorlijk hard geveerd. Alle hobbels en opstakels komen zeer heftig door in de auto. Drempels kom ik wel nog goed over, mits stapvoets in zijn 1.

Ik weet niet wat voor mt velg + band onder de auto hebt. In combinatie met 17inch voel je wel bijna ieder steentje! Maar dit is een keus en voor de sportieve rijder voegt het alleen maar rijplezier toe vind ik!

Succes met je keus.

Gr.
Renault 19 1.8s --> Renault Megane Coupe 2.0 16v --> Renault Megane II Grand Tour 2.0 16v Tech line --> Renault Megane III Estate Tce 180 Privilege

EyesOnly

Citaat van: Wouter op 27 maart 2005, 13:05:14
Ik rijd met 30 mm verlaging. Alleen andere veren voor en achter torsie verstelling. Dit rijd zeer strak en is al behoorlijk hard geveerd. Alle hobbels en opstakels komen zeer heftig door in de auto. Drempels kom ik wel nog goed over, mits stapvoets in zijn 1.
Dat komt door je originele schokbrekers

Andy

Ik heb de originele 16 inch velgen eronder liggen.

Wouter

Citaat van: Erik van Rijn op 27 maart 2005, 13:17:29
Citaat van: Wouter op 27 maart 2005, 13:05:14
Ik rijd met 30 mm verlaging. Alleen andere veren voor en achter torsie verstelling. Dit rijd zeer strak en is al behoorlijk hard geveerd. Alle hobbels en opstakels komen zeer heftig door in de auto. Drempels kom ik wel nog goed over, mits stapvoets in zijn 1.
Dat komt door je originele schokbrekers

Begrijp ik het goed dat als ik anderer dempers monteer ik weer wat meer comfort krijg? En moet dit zowel voor als achter?
Renault 19 1.8s --> Renault Megane Coupe 2.0 16v --> Renault Megane II Grand Tour 2.0 16v Tech line --> Renault Megane III Estate Tce 180 Privilege

Andy

Zijn er zo weinig mensen op dit forum, die hun auto verlaagd hebben?
of willen jullie die ervaringen niet met de andere mensen delen?

Andy

Het is toch niet moeilijk om aan te geven hoeveel deze verlaagd is en wat je ervaringen met drempels zijn?

wess

3,5 cm verlaagd en de onderkant van m'n voorbumper is nu al verrot :-\

EyesOnly

Dan doe je toch echt iets verkeerd, of je bumper is gewoon te laag

wess

of de drempels in die boere klote gehuchten zijn te hoog, daar is ie beschadigt. niet hier in de randstad

Timski

Heb 'm zo'n 40 mm verlaagd en nog ruim voldoende bodemvrijheid, maar het is idd met drempels wel echt afremmen tot snelheidje stapvoets.
Maar ik zou zeker verlagen, i.c.m. 17" is het top om te zien. Er kan alleen niemand meer achterin, want dan loopt ie aan.

MB82

voor 4 cm en achter 2cm verlaagd. Heb verder weinig last met drempels heb ook geen lage bumpers ofzo maar het blijft altijd uitkijken met die dingen...


Andy

Zijn er echt niet meer mensen die hun auto verlaagd hebben en die met mij de ervaring hun verlaging willen delen?
ik ben van plan ca. 3 of 4 cm te verlagen, voor en achter.....

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev