Advertenties


Ervaring met achterbumper nlpower

Gestart door Qweras, 28 februari 2005, 17:51:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

EyesOnly

Wat heeft nlpower toch altijd met die photoshops ???????

peterachterop

In het begin was het alleen pascal met zn vader en moeder die daar werkten.

Als je daar nu binnen loopt kom je eerst langs 2 web moderators (photoshoppers). :)

RaymondTroost

zo..... ik wil dus ook waarschijnlijk de achterbumper... ik laat het bij hotimports doen.. Dat bedrijf is profi bezig.. Mooie spullen en spuiten + monteren voor je.. www.hotimports.nl

mooie site okk

eliatuning

ik wil die achterbumper ook gaan bestellen
mijn auto is nu wel 4,5cm voor aan en 4cm achteraan verlaagd
ben bang dat die te laag komt vanachter.

vanvoor wil ik die extreme achterbumper gaan bestellen.

greetz
rather low and slow than high and fast

RaymondTroost

ja daar ben i kdus ook bang voor.. en als je 16inch hebt net zoals mij stata het voor geen porem denk ik... PeterAchterop.. heb jij ook 16 inch? zoja zou je dan een foto willen plaatsen hoe het er uit ziet..

coupe-monte-carlo

ik heb de zelfde achterbumper, en achter niet verlaagd, alleen voor
en bij mij past het heel mooi, maar moet wel uitkijken als ik een hoog stoepje ofzo afrijd,
dus denk met 4 cm verlaging, dat je inderdaad een probleem gaat krijgen

peterachterop

mijne is niet verlaagd maar staat wel op 17 inch.


eliatuning

ik heb 15 inch met 205/50/15 erop
dus ben benieuwd hoe dat komt te staan bij mij, hopen dat ik toch wat spatie tussen de grond en de bumper heb dan

greetz
rather low and slow than high and fast

2seemegane

denk het niet reken maar uit

17" = 2,54 x 17 + 4.0 = 47.18   4.0 is omdat ik denk dat peter .../40/17r banden maat heeft  O0

15" = 2,54 x 15 + 5.0 = 43.10

scheelt 4.08 cm volgens mij? :-\ hoop voor je dat je dat gaat redden succes

Marco K

#189
Citaat van: 2seemegane op  1 september 2005, 20:31:24
denk het niet reken maar uit

17" = 2,54 x 17 + 4.0 = 47.18?? 4.0 is omdat ik denk dat peter .../40/17r banden maat heeft? O0

15" = 2,54 x 15 + 5.0 = 43.10

scheelt 4.08 cm volgens mij? :-\ hoop voor je dat je dat gaat redden succes

Ho, hier maak je toch een rekenfoutje ben ik bang. De hoogte van een wiel bereken je namelijk op een andere manier.

Stel, je hebt een 205/55/15 band. Die 205 is de breedte van het loopvlak in millimeters. De 55 is de procentuele verhouding van de hoogte van de 'wang' (weet niet of dit de officiele term is, maarja) van de band. En die 15 is uiteraard de grootte van de velg uitgedrukt in inches.

Dat betekent dat bovenbeschreven band een hoogte heeft van (205 mm * 55% * 2) + 15" = 10,25* 2 + 15*2,54 = 20,5 + 38,1 = 58,6 cm. De radius, dus vanaf het midden van de as tot aan de grond, is dan 58,6 / 2 = 29,3 cm.

Voor een 205/40/17 band is de hoogte 20,5*0,4*2 + 17*2,54 = 16,4 + 43,2 = 59,6 cm. De radius is dan 59,4 / 2 = 29,7 cm.

De auto op de 17" wielen staat dus 0,4 cm hoger van de weg dan die op de 15" wielen. Verwaarloosbaar klein dus.

2seemegane

oke tnhx

haha ik d8 weer ff slim te zijn hhaha  :D

Edgar

Met zo een groot verschil in hoogte zou je dus ook een behoorlijke afwijking in je kilometerteller creeeren en dat is niet echt de bedoeling. Bij een 17" en een 15" moet de omtrek van het gehele wiel inclusief band nagenoeg hezelfde blijven. Dus welke maat velg je ook pakt je zal er geen hoogte verschil mee krijgen vanaf de grond. Visueel kan een auto met grotere velgen wel lager lijken.

eliatuning

dus eigenlijk ga ik wel plaats tussen de grond en bumper hebben. was al bang dat hij echt tegen de grond kwam.

greetz
rather low and slow than high and fast

GVR


eliatuning

ik weet het, altijd al geweest, zo opmerkzaam  ;D
rather low and slow than high and fast

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev