Advertenties


meer vermogen?

Gestart door marcelloooo, 26 februari 2012, 13:58:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

marcelloooo

hallo, ik rijd pas met een coupe die mijn vrouw geerft heeft van haar vader. Maar het is een 1.6-16v motor die niet slecht rijd maar bij het inhalen van een andere auto heeft hij weinig adem!!  Kan ik hieraan iets veranderen?? Weet hierop iemand een oplossing? groetjes

sijm138 (jesse)

lucht filter vervangen dat wil meschien wel helpen..
andere bougies voor beere vonk..
megane coupe 1.6E 98.
chevrolet camaro 5L V8 78.

Christian de Vriend

ligt er geheel aan wat je budget is.

met een luchtfilter en bougies kom je niet ver
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Roadkill (Michiel)

Voor dat je iets gaat veranderen,hoe lang heeft je schoonvader er in gereden en wat was zijn rijstijl?Auto kan gewoon ook lui zijn he,dan is het een kwestie om hem langzaam wat losser te rijden..
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Nicole

Dat was bij mijn megane een tijdje het probleem.
Hij was ontzettend lui.

De eerste maanden was hij zo lui dat 150km/h zelf zijn top was.

Verder met inderdaad alleen een luchtfilter en bougies zul je niet veel vermogen winnen. :)
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Daan_megane3

Citaat van: marcelloooo op 26 februari 2012, 13:58:56
hallo, ik rijd pas met een coupe die mijn vrouw geerft heeft van haar vader. Maar het is een 1.6-16v motor die niet slecht rijd maar bij het inhalen van een andere auto heeft hij weinig adem!!  Kan ik hieraan iets veranderen?? Weet hierop iemand een oplossing? groetjes
intussen 1 jaar later... oplossing gevonden of toch niets ondernomen? indien je iets veranderd hebt, bevindingen? ik rijd namelijk met dezelfde wagen.. ben nieuwsgierig. ^^

mark29

Gewoon onderhoud is tuurlijk belangrijk, maar aan onderhoudsschema houden is voldoende bij deze megane`s.  Dus om de 60 bougies en luchtfilter bijvoorbeeld.
Maar daar word hij echt niet sneller van.
De 1600 is een fijne motor, maar voor de megane 3, beetje onderbemeten vind ik.
Wil je beetje kunnen doorrijden in een megane 3, heb die motoren met turbo nodig, 1400 turbo is wel leuk, maar net genoeg, die 180 pk is erg leuk.
Megane rs is erg gaaf om mee te rijden, vooral als hij op zacht rubber winterbanden staat  :q dat glijd dan zo lekker in bochten.

Christian de Vriend

RS is ook een pak anders,zeker nu ze de "twinscroll" turbo gebruiken,alvoor de 1500 toeren gaat
hij al spoelen (zeker nadat hij is gechipt) en de duw in je rug houd pas op bij de 8000 toeren.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

mark29

Ik heb ook met een gechipte rs gereden, die was van een manager van een andere vestiging.
Deze had ik een keer meegekregen omdat we op een open dag moesten staan, op een mbo college hier.
Dat was echt gaaf hoor.
Maar er zijn maar een paar klanten bij ons die met een megane 3 rs rijden, 1 is helemaal gewrapt van een bouwbedrijf.

Paul

Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

mark29

Ja inderdaad. En jij ook?

Paul

Nee al 10 jaar niet meer, mijn broer wel.
Die RS waar jij het over hebt, was de witte van Joep.  ;)
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

mark29

Uit veghel idd. Ik zit in den bosch.

Paul

Ik heb altijd in Veghel gewerkt. Shirts heb ik nog ;D
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev