Advertenties


Versterker

Gestart door Weezle, 14 juli 2008, 10:48:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Weezle

Hallo megane liefhebbers ;),

Twee weken geleden heb ik veel problemen gehad met mijn accu. Hij was steeds in no-time leeg gelopen, waardoor mijn auto niet meer kon starten. Nu heb ik anderhalve week geleden een nieuwe accu erin gezet, hij deed het weer! Maar na een dag liep was hij weer leeg. Omdat ik zelf niet de meest technische ben heb ik het internet geraadpleegd. Via het internet hoorde ik iets over lekstroom, dit nagekeken, alleen dit bleef netjes bij de 30mA (geloof ik).

Nu ben ik gister verder gegaan met zoeken naar stroomvreters! Het blijkt nu dat mijn versterker niet uit gaat, er blijft continue een groen lampje op de versterker branden :q! Direct de remote nagekeken en doorgemeten, alleen deze was helemaal goed!

Het probleem is nu dus dat ongeacht of de auto aan of uit staat, de versterker stroom blijft vreten! Hij reageert dus niet op de remote kabel die vanaf mijn radio naar de versterker gaat. Ondertussen heb ik de plus pool van de versterker afgehaald en deze even omwikkeld met tape, zodat er geen kortsluiting ontstaat en de versterker ook geen stroom meer vreet!
Maar weten jullie of hier misschien ook iets aan te doen is :??

Overige info:
Versterker: Hybrid 6-kanaals
Garantie: Nog aanwezig



Groeten,

Weezle:).

monteurtje

in de remote kabel een schakelaar zetten

mvg corné

Weezle

Zoals ik al zei, de remote doet helemaal niets. Ik heb de remote ook doorgemeten en ik weet zeker dat wanneer de auto aan staat er 12 volt doorheen gaat, en wanneer hij uit staat er niets doorheen gaat. Alleen de versterker blijft toch aan, ondanks dat de remote uit is;).

harm

heb je et bonnetje nog???? gewoon weer inleveren dat ding  :D :D :D
calque sans air ride
http://www.klikhierniet.net

monteurtje

multi meter pakken.
plus aan sluiten remote van de versterker houden plus kabel van de multie meter er op houden en dan kijken wat hij aan geeft. geeft hij dan nog steeds 12V aan dan is er hoogst waarschijnlijk een contact in de versterker tegen elkaar aan gesoldeerd of iets dergelijks.

mvg corné

Marc H.

Het lijkt me dat de versterker niet goed is. Er kan wel 12V op de remote zitten, maar als de versterker intern kapot is schakelt hij dus mooi niet uit. Bonnetje opzoeken, versterker retour, nieuwe vragen.

Succes

Weezle

Citaat van: monteurtje op 15 juli 2008, 12:54:28
multi meter pakken.
plus aan sluiten remote van de versterker houden plus kabel van de multie meter er op houden en dan kijken wat hij aan geeft. geeft hij dan nog steeds 12V aan dan is er hoogst waarschijnlijk een contact in de versterker tegen elkaar aan gesoldeerd of iets dergelijks.

mvg corné

Monteurjte, zou je dat nog 1 keer even willen uitleggen? Want nu volg ik je even niet:O!
Als ik het goed begrijp moet je de volgende stappen doen, zou je het willen veranderen als het niet klopt(A)?
- Alle kabels op de versterker aansluiten (behalve remote)
- De multimeter min draad op de massa houden?
- De plus draad op de remote connector houden? Om te zien of daar ook stroom op staat?

Weezle

Goed, ik ben vandaag maar gewoon even teruggegaan naar de leverancier van mijn versterker :). Even gevraagd of hij het probleem misschien kon plaatsen :??.. Maar na een paar minuten testen kwamen ze erop uit dat de versterker opgestuurd moet worden naar het moederbedrijf, harstikke gezellig, ben ik dat ding weer 3 weken kwijt :neen:. Ik houd jullie wel even op de hoogte van de vorderingen..

Ondertussen ben ik nu wel weer bezig met nieuwe projecten, omdat de versterker er toch uit is ga ik mijn boxen in de hoedeplank beter wegwerken en de geluidsbox verbetere, zodat er ook meer geluid uit komt :q. Ook ga ik mijn subwoofer in een kistje zetten, aleen dan wel in een speciale kist, een vierkant vind ik zo saai :q

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev