Advertenties


Originele speakers + bedrading

Gestart door xforce, 10 januari 2008, 16:18:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

xforce

Hallo,

Ik heb een vraag aangaande de originele speakers en tweeters.
Deze zijn aangesloten op een bestaande bedrading.
Is het zo dat deze ook naar een soort filterkastje gaan, dat ergens verstopt zit?

Ik wil namelijk het nieuwe composetje installeren,
deze bestaat uit 2 speakers, 2 tweeters en 2 cross-overs.

Kan ik nu de tweeters gewoon vervangen door de nieuwe tweeters, en deze op de oude bekabeling laten zitten?
zodat ik de cross overs eigenlijk niet hoef te gebruiken.

Birt

Bij mij was het zo dat alles gewoon op de iso stekker achter de radio was gekoppeld. Dus de voorspeakers hadden een draaidje naar de tweeter en naar de deurspeaker en di samen in hetzelfde gaatje gepropt op de iso stekker. (meg 1.6e jade 1998)
_________________________________________________________________
als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wel wil.

xforce

okeejz dat zou fijn zijn.
dan zit ik alleen met nog een kwestie.

De originele radio's van renault hebben geen tulp-uitgang,
dus alleen draadjes via de iso-stekker.

Is het dan toch mogelijk om een versterker (of 3) aan deze radio te koppelen?

ralph

Citaat van: xforce op 10 januari 2008, 20:48:55
Is het dan toch mogelijk om een versterker (of 3) aan deze radio te koppelen?

bij mijn weten niet.
koop gewoon nieuwe HU, klinkt wss veeel beter!

greets

xforce

ja daar ben ik het ook wel mee eens.
Alleen de originele radio past mooi bij de rest van het interieur,
en mijn mede-financier, aka vader, is er minder blij mee, als ik de radio ga vervangen.
Dusja als ik iets moois kan fixen met de orginele staat, dan heeft dat de voorkeur.

Birt

Je kan verstekers kopen met een hoge input waarde. Je speakerkabel signaal wordt versterkt door je originele radio. Dus een evrsterker moet dat kunnen verwerken. De tulp aansluitingen zitten voor de eindversterker en hebben dus minder vermogen.

Dus opzoek naar een hoge input versterker. (maar als je serieuze installaties wil bouwen zou ik ook een andere HU nemen). Voor een subwoofer met ingebouwde versterker kan dit prima.
_________________________________________________________________
als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wel wil.

Tijnn

als je perse jouw radio wilt behouden zou ik dit kastje aanschaffen http://www.pimtensen.nl/shop_details.php?grp_id=2&sub_id=56&cur_id=369
het zet een speaker uitgang signaal om naar een rca aansluiting... nu kun je gewoon je versterkers aansluiten op de radio! succes

matthew

Het is idd mogenlijk om een versterker op een originele radio renault te zetten,en er zit voor geen filterkastje tussen dus als je met een crossover gaat werken moet je de bedrading achter de radio van de voor speakers doorknippen en dan de crossover er tussen maken dit kan goed ,dit had ik ook bij mijn clio gedaan.

Patrick

#8
Ja, dit kastje heb ik er ook tussen en daarop heb ik me versterker aangesloten,
werkt perfect.

xforce

Citaat van: matthew op 11 januari 2008, 18:15:04
Het is idd mogenlijk om een versterker op een originele radio renault te zetten,en er zit voor geen filterkastje tussen dus als je met een crossover gaat werken moet je de bedrading achter de radio van de voor speakers doorknippen en dan de crossover er tussen maken dit kan goed ,dit had ik ook bij mijn clio gedaan.

kijk, dat is duidelijk taal !!
dat moest ik weten.

matthew

Volgens mij zijn de binneste draden op de isostekker vanuit de auto voor de voor speakers.(extra info)

xforce

Ik zit te kijken naar een setje speakers..

http://www.rondevries.nl/catalog/product_info.php?manufacturers_id=87&products_id=4415

welke voldoen aan de 13cm eis..

Nu zie ik hier echter bij staan dat deze High-Pass zijn. Dit zijn de zwaarste speakers van de power serie die 13 cm zijn,
alleen High-Pass ??

Ik heb op dit moment een setje 16,5 cm speakers, van de punch serie, en deze zijn All-Pass met een cross-over setje voor ook de tweeters die erbij zitten.

Wil dit dus zeggen dat er door die 13cm speakers alleen hoge tonen komen??
Dat lijkt me een beetje raar aangezien het dan erg grote / dure tweeters zijn uit de zware serie.

Hoop dat iemand me met dit dilemma kan helpen.

P.S. Ik hoef geen aanbevelingen over speakers van een ander merk.

Erix

ahaaa... een die-hard Rockford Fosgate fan  :q

Die high-pass beschrijft slechts het 'hoogstaande technologische' (die alleen RF in een 13cm speakerset kwijt kan 8)7) filter van deze speaker.
Oftewel, de 13cm luidspreker is ongefilterd en de metalen tweeter is gefilterd door middel van een condensator+spoel. Dat is alles.. nu geen RF dilemma's meer toch? ;)
ZX-Audio · the finest audio products around

xforce

uitstekend :)
rockford fosgate lijkt wel gegoten voor mijn oren :)

ik vond vooral de 16,5 cm component set van de punch serie geweldig klinken,

maar helaas moetik nu vanwege de aanschaf van de clio veel gaan verkopen.

Deze zal ik in het verkooptopic plaatsen.

xforce

#14
help help help

Ik heb de 13 cm speakers nu gemonteerd.
http://www.rondevries.nl/catalog/product_info.php?manufacturers_id=87&products_id=4415

maar zoals ik er al bang voor was,
er komen echt alleen hoge tonen uit, en het klinkt heel erg blikkerig

zelfs de originele 15 watt fabrieksspeaker klinkt 1000 keer beter.

Welke speakers van rockford fosgate moet ik dan hebben?
Ik ga ze waarschijnlijk aansturen vanuit de pioneer avic3 dus 4 maal 50 watt rms.


als ik dan zoek naar speakers die wel all pass zijn, dan kom ik uit bij dit setje, waarvan ik op dit moment de 6 inch van heb liggen.

http://www.rockfordfosgate.com/products/product_details.asp?cat_id=3&series_id=33&family_id=28&item_id=91961&locale=en_US&p_status=

Echter deze zijn 5,75 inch, wat dan uit zou komen op 14 cm.


het is allemaal wat :'(

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev