Advertenties


basis setje in cabrio

Gestart door bks, 23 mei 2013, 23:09:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bks

Beste,

Ben toch erg tevreden met mijn wagen, alleen een iets deugdelijker geluid zou heel fijn zijn. Op dit moment zit er een goedkoop mediamarkt radiotje in van 2 jaar oud (+- €80) en ik denk de standaard speakers.
Als ik een beetje vol geluid wil, met een budget van €200, wat zijn dan de opties?

Problemen waar ik tegenaan loop:
- onbekende diepte deurspeakers, dus onduidelijk welke nieuwe speakers geschikt zijn.
- subwoofer + cabrio combinatie. Met de toch al beperkte ruimte achterin was ik niet van plan veel op te geven. Is er iets mogelijk onder de stoelen achter?
- lpg installatie vermindert ruimte nog verder.
- tijd en technische kennis beperkt, dus gemakkelijk/goedkoop te installeren krijgt voorkeur boven iets betere set en de hele dag in de weer zijn.

Hoor graag wat specifieke tips en tricks voor de cabrio, want dat is niet heel gebruikelijk in car audio land en dus lastig te vinden..
(bijvoorbeeld of die flat subwoofers onder je stoel uberhaupt een optie zijn, want mijn eerste indruk is dat dat niet goed kán klinken.)

voorbaat dank!

Umpire (Robin)

Je kunt de speakers in je deur opmeten en hiervoor nieuwe, beter halen. Dit is meestal een kwestie van twee connectoren overzetten van de standaardboxen naar de nieuwe boxen. Voor de rest weet ik dat die flatwoofers flink wat kosten willen ze goed klinken, die zou ik sowieso niet proberen met een 200 euro budget.
Wil je nog een Gin-Tonic? 'Tuurlijk, ik heb morgen Tonics te doen'

Niemand weet dat de broers van Bruce Lee, Crues en Mues, de ontbijtindustrie zijn ingegaan..

Heatzone (Mark)

#2
wat ik zou doen is een betere radio kopen incombinatie met knappe speakers voor in de deuren. Dit helpt je al een heel eind op weg. Voor 200 euro ga je het nooit redden een subwoofer, radio en speakers te kopen. Niet als je een beetje knappe kwaliteit wil.

In mijn cabrio heb ik (geloof ik) deze set ingebouwd: http://www.mbcaraudio.nl/165-cm/909-mtx-rts652.html
Het is alweer even terug dat ik dat heb gedaan. Deze speakers incombinatie met een jvc radio. De inbouw diepte van de speakers hangt volgens mij af van of je elektrische ramen hebt of slingers. Deze speakers geven (vind ik) heel goed geluid en zelfs ook aardig wat bass veel meer als dat ik had verwacht. Later heb ik er een subwoofer bijgezet.

Mocht je nog meer vragen hebben dan hoor ik het graag!   

**

Mijn subwoofer staat overigens in mijn roadbox achter de voorste 2 stoelen. De speakers zijn overigens zeer eenvoudig zelf te installeren. Ook zou ik je aanraden speakers te zoeken waar je aparte tweeters hebt.

JB

Als je het naar 250 euro zet, dan heb je best een leuk setje.

Auto radio 50 euro
http://webshop.caliber.nl/category/view/headunits-1din-/mp3-deckless


Speakers die passen in je deuren incl tweeters 150 euro
http://www.pimtensen.nl/car-hifi/105c-speakers/122l-16-5-cm-speakers/4280d-pioneer-ts-e170ci/


Woofer in de kofferbak in je reservewiel 50 euro
http://link.marktplaats.nl/674580715

Ik heb alleen een andere radio met 4 x75 watt. En geen vervorming zonder doof te worden...
Inbouwtijd 1 uur.

bks

Aah dat ziet er al aardig uit. Ga binnenkort maar eens naar een zaak om te luisteren, zelf waren me deze al opgevallen:
http://www.pimtensen.nl/car-hifi/105c-speakers/122l-16-5-cm-speakers/6566d-alpine-spg-17cs/
Voor een goede HU kijk ik dan nog even verder, wellicht is daar op MP ook wat goeds te vinden. Heb nu wel A2DP en vind dat toch wel heel erg makkelijk, dus dat moet er sowieso inzitten.
Dan ga ik daarna even sparen voor een leuke woofer.

Dante

Citaat van: JBABE op 24 mei 2013, 19:41:58
Woofer in de kofferbak in je reservewiel 50 euro
http://link.marktplaats.nl/674580715
Hahaha... :D
Vorig jaar maart ook zo één via MP gescoord om in de Break te bouwen, maar nooit aan toe gekomen. Dit jaar maart via MP weer verpatst voor hetzelfde bedrag waarvoor ik 'm had gekocht, nl. 25 euro... :lmao:
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

bks

Zo, heb via amazon een alpine compo setje gekocht. Bij nadere inspectie bleek mijn speaker in de deur rechts het niet te doen. (zit meestal links o-))
Nu heb ik zelf een 4x45 radio die op zich prima werkt. Hoeveel nut heeft het om een nieuwe te halen? Ik zie bij allemaal 4x50 watt staan, dus daaruit wordt je niet veel wijzer. De prijsverschillen zijn ook best behoorlijk. Moet ik letten op het aantal aansluitingen? Heb volgens mij nu 4? aansluitingen, maar dat lijkt me niet genoeg? (speakers deur, tweeters, speakers achter en eventueel later een subwoofer)

Daarnaast vroeg ik me af wat het belang van goede kabels is. Is dit verplichte kost om te vervangen of kan het best prima met de oude?

dank

bks


Renegade (Mark)

Vermogen van de radio zelf is altijd verwaarloosbaar, het zijn de max. vermogens en RMS staat zelden echt aangegeven dus op basis van vermogen zou ik het niet doen.

4 aansluitingen is verder prima, de speaker in de deur komt met de tweeter op een filter en deze zet je op de radio (samen 1 aansluiting dus). Als je later een subwoofer wilt kom je sowieso aan het versterken. Wat dan belangrijk is, is dat je een setje goede tulp uitgangen op je radio hebt om de versterker mee aan te sturen. Op het moment dat je de speakers zelf ook wilt gaan versterken zou ik ook pas gaan nadenken over het vervangen van de bekabeling, via de radio aangestuurd is dit ook een beetje zonde van je geld.

bks

Hey Mark, dank voor je uitleg.
Ik ga voorlopig eerst de nieuwe speakers in de deur en tweeters installeren, vervolgens speakers achterin en dan eventueel een nieuwe head unit.
Subwoofer in een cabrio is sowieso een vak apart, dus dat laat ik voorlopig maar even zitten..

SebasMegane

Ik heb een aardige tube-vormige bass in mijn cabrio liggen (kofferbak). Als het dak open is is de bass weg. Als de kap dicht is is het behoorlijk goed.
Sowieso als je een de kofferbak een apart compartiment is van de auto is de bass al een stuk minder ten opzichte van bijvoorbeeld een hatchback. Of je moet de woofer op de achterbank leggen :P Dus moet je ff nagaan of je echt uit je stoel wilt trillen anders zou ik me budget verhogen :)

bks

Zoals ik het nu geinstalleerd heb trilt het al aardig.. Meer dan voldoende voor mijn begrippen. De hendel van het rechterportier trilt ook lekker mee, heel irritant haha. Maar eens kijken of daar wat aan te doen is. En de speakers achterin ga ik eruit halen, die kunnen het niveau niet aan. Voorlopig ben ik erg tevreden, voor €170 ook nog binnen budget.
En kofferbakruimte is me dierbaar, zo'n cabrio is al niet praktisch, dan moet ik het niet erger gaan maken.;)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev