Advertenties


Xenon

Gestart door MrkriaNk, 25 november 2012, 13:55:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MrkriaNk

Volgens mij is het de CAN-bus kabel universeel dat je moet hebben, omdat daar staat dat hij de voeding rechtstreeks van de batterij neemt en hij dus de standaard bekabeling van de wagen omzeilt! !-!

writer

Heb de kabel binnen gekegen, aangesloten de hele set deed het maar nu niet meer. Boel teruggebouwd naar de standaard koplampen, nu doet links het niet meer. Ik heb het idee dat de zekering van de linkerkoplamp eruit ligt, deze zit volgens mij in het zekeringkastje onder de motorkap, maar kan natuurlijk nergens een beschrijving vinden van welke het moet zijn. Iemand enig idee? Rechter koplamp doet het wel, achterlichten ook. Heb links al ander lampje geprobeerd, geen effect. Dus hoop dat het de zekering is :)

Retrofitlab

De Megane 3 leent zich prima voor een projector retrofit!

We ontvingen vandaag deze foto's van een Belgische klant. Hier meer foto's op Facebook








PuckStar

Citaat van: Retrofitlab op  2 januari 2014, 14:17:54
De Megane 3 leent zich prima voor een projector retrofit!

We ontvingen vandaag deze foto's van een Belgische klant. Hier meer foto's op Facebook

Bouwen jullie het om? Of moet de klant dat zelf doen? Als jullie het doen wat zijn dan de kosten? En geven jullie ook Forum korting?
En hoelang verkopen jullie deze al? Is er al bekend of de lampen goed dicht blijven en er dus geen vocht komt en blijft? Dat zie je vaak bij lampen waar aan gesleuteld is.

Retrofitlab

Citaat van: PuckStar op  2 januari 2014, 14:26:05
Bouwen jullie het om? Of moet de klant dat zelf doen? Als jullie het doen wat zijn dan de kosten? En geven jullie ook Forum korting?
En hoelang verkopen jullie deze al? Is er al bekend of de lampen goed dicht blijven en er dus geen vocht komt en blijft? Dat zie je vaak bij lampen waar aan gesleuteld is.
Ja we doen ook aan ombouw, een ombouw als deze zou normaal circa € 340 kosten (complete kit € 200, ombouw € 140). Voor forum leden 20% korting op de onderdelen, dus dan zit je op € 300 in totaal (koplampen los aanleveren). We verkopen deze setje 2 jaar, indien lampen netjes open gemaakt worden en eventueel nieuwe kit wordt toegevoegd indien nodig dan blijven ze mooi dicht en geen vocht!

PuckStar

Citaat van: Rebos op 27 mei 2013, 21:55:47
Het is inderdaad een probleem dat door een weerstand relais opgelost kan worden. Renault's kennen een geringe afwijkings acceptatie in spanningscontrole. Omdat een Halogeen een continue spanning kent zul je dat niet tegen komen, maar een Xenon ontsteekt op hoogspanning en wordt later gereguleerd door de ballast. Dit merkt de boardomputer op als een spanningsverschil en knalt de lampunit uit.

Ik had het ook en heb Pilot gebeld voor dit probleem. Daar vertelden ze meteen dat het bij Renault (en sommige andere merken) gevoelig ligt. Momenteel kun je dat oplossen met een Universeel Relais kabel van Pilot (ong. 25,- ). Het is eigenlijk niks meer dan een lus die nog even langs wipt bij je accu. Netjes voorzien van alle nodige stekkers en afschermingen. Pilot is nog in ontwikkeling met een nettere oplossing, maar die is nog niet productie geschikt.
Ik heb die universele kabel vanmiddag in mijn estate 130dci geplaatst. De weerstanden heb ik op de burggen gemonteerd, naast de ballasten (die bij mij ook wel passen onder de lampunit, maar bij de 130 dci heb je domweg te weinig plaats voor die invertors die eraan bungelen  ;( )

De interne artikel code van Pilot is 'SXTOR' / BC Relais Universeel

Is dit alleen als je auto canbus heeft?
Oftewel heb ik (Megane 3 uit 2010) ook deze weerstanden nodig?

MrkriaNk

Soms wel, soms niet PuckStar. Dat zal je enkel weten wanneer je ze erin hebt zitten en je een probleem hebt. Ik had dit niet nodig.

madmaus

Ik twijfel al een tijdje of ik xenon in wil bouwen.
Zijn er nog nadelen mbt seinen (blijft xenon branden of moet deze hierna weer opstarten?), of met automatische schakelen tussen dagrijverlichting en dimlicht (in tunnels ed)?

Heb nu een setje H7 philips Xtreme Vision erin gezet en ik merk dat ik veel heb aan het beetje extra licht, de borden zijn nu meer zichtbaar voor mij. Xenon zal dit effect alleen versterken.

MrkriaNk

Gewoon doen. Werkt goed. En als je de mogelijkheid hebt gaan voor een retrofit!

madmaus

Bedankt!
Ik ga mij eens verdiepen in retrofit.
Ik had er nog nooit van gehoord in elk geval.

MrkriaNk

madmaus; een stukje hierboven staan wat fototjes van dergelijke retrofit op een Mégane III  !-! Alles wat je erover wil weten kan je ook bij www.retrofitlab.com vinden

PuckStar

Ik zat erg te twijfelen om het bij Retrofit te doen maar wat mij nu tegenhoud is dat ik óf 2a3 dagen mijn lampen kwijt ben (in geval van opsturen), óf 2 keer heen en weer moet rijden, omdat ze het niet in een paar uur kunnen ombouwen. Beiden gevallen zijn verre van ideaal voor mij.

Of ik moet het helemaal zelf gaan doen maar ben dan bang dat het me niet goed lukt om weer goed dicht te krijgen enzo.

MrkriaNk

PuckStar; dat is hier bij mij hetzelfde probleem! Ik kan de lampen ook niet lang missen. En zelf durf ik het niet doen. Hopelijk bij deze een oproep aan iemand die het aandurft en in redelijke tijd geklaard krijgt.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev