Advertenties


Oliepeilstok

Gestart door Verstappen1987, 30 juni 2016, 19:32:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Verstappen1987

Enkele weken geleden is mijn peilstok door midden gebroken (gelukkig niet in de pijp zelf gevallen). Ik heb toen contact gehad met de Renault dealer voor een nieuwe, maar omdat die gelijk de pijp erbij vervangt werd dit de hoofdprijs.

Ik heb toen op de sloop een Kangoo met een 1.5 dCi motor gevonden en ging er gemakshalve vanuit dat de peilstok dezelfde was als die van mijn Megane.

Ik merkte al vrij snel dat zelfs als de boordcomputer een aantal streepjes aangaf er nog geen olie op de peilstok zelf aanwezig was en hij dus te kort was. Ik heb toen uiteindelijk een nieuwe (imitatie) stok via ebay besteld maar ook deze geeft niet dezelfde waardes als de boordcomputer aan.

Hieronder de 2 peilstokken naast elkaar, waarbij de verkleurde uit de kangoo (49cm) komt en de gele via ebay (53cm).







Iemand enige idee of deze uberhaubt correct zijn voor een Megane 1.5 dCi (82pk) en zo niet welke wel?
----
Renault Megane 1.5 dCi Grand Tour 2004

Tedo

Als je het zeker wil weten zou ik er een halen uit een Megane II 1.5 DCi op de sloop.
Die zijn zeker te vinden. Peilstok is bij ieder blok weer anders. Mijn vorige 2.0 16V had een hele lange metalen (de beste), terwijl mijn vorige 1.6 16V een hele korte van plastic had.

Jacques

Wat kost de peilstok met pijp bij de dealer?

mark29

Die peilstokken zijn echt wel los te leveren hoor, alleen dat plastic sprietje bedoel ik dan.
Heb ze al vaker moeten vervangen namelijk.

Verstappen1987

Citaat van: Tedo op 30 juni 2016, 21:16:59
Als je het zeker wil weten zou ik er een halen uit een Megane II 1.5 DCi op de sloop.
Die zijn zeker te vinden. Peilstok is bij ieder blok weer anders. Mijn vorige 2.0 16V had een hele lange metalen (de beste), terwijl mijn vorige 1.6 16V een hele korte van plastic had.

Helaas in mij omgeving (Rotterdam) geen megane 1.5 dci die nog met motor op de sloop staan, al meerdere gebeld. Ook op internet zijn ze niet te vinden met uitzondering van de imitatie peilstokken op de ebay.

Misschien dat iemand anders hier de maat weet van de correcte peilstok of de peilstok uit zijn auto kan opmeten?
----
Renault Megane 1.5 dCi Grand Tour 2004

A110

Geef mij je chassisnummer dan zoek ik het OEM nummer voor je op, dit is veel makkelijker zoeken.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Verstappen1987

----
Renault Megane 1.5 dCi Grand Tour 2004

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev