Advertenties


EGR klep 1500 DCI

Gestart door Birt, 15 augustus 2008, 10:36:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Birt

mooie foto's. Denk dat ik mijn buurman er nog wel blij mee kan maken. Hij durft het nog niet aan. En ze gaan wel volgende week met de sleurhut op pad. Ik heb hem al wel ff uitgelgd waar de stekker zit, dan kan hij die in elk geval proberen als hij problemen krijgt.

Carterontluchting heb ik op de clio niet meer aangepakt. Klein tipje. probeer wel iets te regelen dat er een opvangbakje oid op zit. Is echt smerige troep.

succes.
_________________________________________________________________
als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wel wil.

DHL

Heeft de nieuwe 2.0 dCi ook zo'n klep? Hoe kan ik als leek hier iets aan doen? Stekker aftrekken bij draaiende of stilstaande motor? Enne heeft iemand een fotootje waar deze zich bevindt bij deze motor? Alsook die carterontluchting, ook af te koppelen of afblijven? Bedankt alvast.

Birt

Voor zover ik weet heeft elke diesel met commonrail zo'n klep.
Waar die zit? Zoek je uit en inlaat traject op. Daar ergens zul je een verbinding zien van de uit naar de inlaat. Daar zit een cilinder tussen met een stekker. Dat is de EGR klep. (uit en inlaat zitten tegen schutbord aan de achterkant van het blok.)
Carter ontluchting is een slang van ergens hoger op het motorblok, naar de inlaat achter het luchtfilter en achter de luchtmassa meter. Verschilt een beetje per motortype waar die aansluiting zit.
Foto's kan ik je niet aan helpen, omdat ik de 1500dci niet meer heb.
_________________________________________________________________
als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wel wil.

DHL

En zou ik dan de fiche loskoppelen?

M@ttie

De 2.0 dci motor heeft voor alsnog geen last met de egr-klep, deze klep gaat bij uitzetten van het contact ook een keer of 10 draaien zodat deze gangbaar blijft....deze heeft ook geen klep die heen en weer gaat zoals de 1.5 K9K en de 1.9 F9Q, de 2.0 M9R draait..
Megane coupé 2.0 16v 1998
Laguna 2.0 rxt automaat full options 2000

DHL

Dat is duidelijk, beankt !-!

Zakaria

Waar zit de egr klep bij een 1.9dci ?
Megane 1.9dci 6bak 2004, dvd klapscherm + hoofdsteunen.
+ Megane 1.5dci 6bak 2007, panoramadak, renault navigatie scherm carminat + stuurbediening.

subzero

In het onderste gat van de inlaat. (zie ook foto's hierboven)





Zie ook: klik en klik

Maarten Minkjan

Hoi,

Ik heb ongeveer 1,5 a 2 jaar geleden mijn EGR-klep van mijn Megane 1,5 dci schoongemaakt. Nu heb ik sinds een tijdje een andere MEgane, namelijk een 1.9 dci met 130 pk uit 2007. Hier wil ik ook graag in elk geval de stekker van de EGR-klep demonteren. Dit is echter, volgens mij, een ander type motor en ik kan de EGR-klep niet lokaliseren. Kunnen jullie mij helpen?

Hieronder heb ik twee plaatjes van mijn motor bijgevoegd.



Alvast bedankt.

Groeten,
Maarten
Renault Megane 1.9 dci Dynamique Luxe - bj. okt. 2005

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev