Advertenties


kosten distributieriem

Gestart door hansenn, 17 januari 2015, 20:18:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hansenn

Citaat van: zappy op 30 april 2015, 16:20:56
Ik heb vorig jaar 600 euro betaald voor riem en waterpomp (1,6 16v-motor).
Dat was toen een actie van een Renaultgarage in Wijk bij Duurstede.

ben ook bij de plaatselijke renault dealer geweest. Ze hadden toevallig een actie, 20% korting op distributieriem gemonteerd en al. Kwam uit op iets van €415,-
Inclusief waterpomp en multiriem zou het ongeveer €590,- worden.

Nu zei die monteur mij ook dat het niet altijd nodig is de waterpomp te vervangen. Als er een originele inzat en er geen lekkage te zien was zouden ze hem gewoon laten zitten. Scheelt weer bijna 200 euro.

Ga het toch even uitstellen tot na mijn vakantie. Gaat ook flink wat geld kosten  Y

hansenn

Citaat van: Fubar (Marcel) op 30 april 2015, 16:31:03
Misschien in de buurt? €495,- incl. waterpomp.
http://www.autoservicebladel.nl/nl/9/distributieriem-auto-service-bladel

Vraag vooraf wel om een gespecificeerde nota!

Bedankt voor de link, maar helaas ligt dit net iets te ver weg. Woon nl zelf in Twente.

marinus

#17
Is het uurloon van een automonteur tegenwoordig al rond de 90-100€ ?  8)7
150€ onderdelen + 5x50€ (max uurloon) = rond de 400€  :?
Kijk eens bij mister auto of car parts of win parts wat je aan onderdelen kwijt bent...

groet Rinus

mark29

Bij ons iets van 80 ex de btw.
Maar wat iedereen vergeet, is dat er tarieven en pakketprijzen zijn.

Bijvoorbeeld een apk voor 29 euro. Staat een uur voor.
Dan heb je gelijk een laag uur tarief.
Onderhoud banden remmen, alles staan tijden voor, zijn pakketprijzen voor, dus is het uurtarief lager.
Die uur tarief is voor dingen waar geen standaard tijden voor staat. Vaak met diagnose moeiijke storingen.
In de praktijk word dat dus bijna nooit verkocht, maar gemiddeld voor 50 a 60 euro per uur.

Vergelijk maar eens de vastgestelde prijzen met een universeel, scheelt niet heel veel.
Wij krijgen vaak autos binnen die al bij de uni niet zijn geweest, maar die problemen niet opgelost krijgen.
Vaak hele makkelijke dingen. Maar voor de uni onbekend. En voor ie doorverwijst, heeft ie vaak al wat uren gespendeerd.

matthew

En voor 150 euro aan onder delen heb je dus een distributieset en multiriemset en een waterpomp?
De sets dienen dan te bestaan uit een riem en loop en spanrollen zowel voor distributie en multi riem.

Want het is echt beter om dat allemaal te vervangen.


Verderkopt het wel wat Mark zegd, dat is werkelijk de praktijk.

hansenn

eindelijk de distributieriem en toebehoren vervangen. Was wel een lange rit (350 km heen en terug), maar de lpg is goedkoop deze dagen.  ;)
Kostenplaatje: €375,-. Ook incl multiriem.
Waar: garage vermeulen in Rijsenhout. Naar aanleiding van een post van een ander forumlid.
Met een goede 3 uur was de man klaar.

Deze man (Wim) heeft 20 jaar bij een renault garage gewerkt en is vorig jaar voor zichzelf begonnen. Hij vertelde mij ook dat hij zo goedkoop was doordat hij de onderdelen 20% goedkoper kon krijgen dan de renaultdealers.

Dus zeer zeker een adresje om te onthouden.

Fubar (Marcel)

Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

hansenn


mark

Nou je zult versteld staan wat een distributie setje tegenwoordig nog maar kost. Met alles er op en aan kun je setjes voor 80 euro krijgen. Nou zijn dat wel merken waar ik nog nooit van gehoord heb. Ik ben dus gewoon voor een skf setje gegaan. Was ook iets van 120 euro kwijt. En had het met waterpomp en spanrollen in 4 uurtjes gemonteerd bij mijn hatch.  !-!

Fubar (Marcel)

Citaat van: hansenn op 28 augustus 2015, 22:47:17
yep, incl waterpomp

€375,- compleet  !-! voor de komende 5 jaar / 120dkm is op jaarbasis nog geen 8 tientjes. Dus hoezo 'duur' 8)7 ;)
Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

Christian de Vriend

je moet ook niet bezuinigen op bijna het belangrijkste bewegende deel (extern) van de motor
als de riem knapt,is het einde verhaal voor het blok.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Karin

Ik heb het gelijk ook even genoteerd. Mijne moet ook over een tijdje gedaan worden.

Willem

Mijne moet binnenkort ook, maar dat kost alleen de onderdelen want dat valt bij een 1 ph 1 prima zelf te doen.  :P

jarno27

Ik zeg dat wordt een how to:  distrubutie riem vervangen  topic  !-!
Met duidelijke foto's dan weet ik ook meteen hoe het moet  :D o-)

Willem

Je moet wel een brug tot je beschikking hebben. Een how to heb je niet nodig als je een werkplaatshandboek hebt. Daar staat het gedetailleerd in beschreven.  Y

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev