Advertenties


kosten distributieriem

Gestart door hansenn, 17 januari 2015, 20:18:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hansenn

Mijn megane 2 (bj 2003, 1.6/16v, 243.000km) is toe aan een nieuwe distributieriem. Wat mag zoiets ongeveer kosten incl waterpomp?
En is het verstandig om ook de multiriem erbij te vervangen omdat alles toch los moet?

Roadkill (Michiel)

Ik was volgens mij iets van 600 kwijt incl pomp en multiriem, maar weet het niet zeker rekeningen zijn met de auto mee gegaan. Bij een 1,6 16v is het wel handig om meteen de staat van de nokkenas versteller ff te laten controleren en bij twijfel meteen mee te laten vervangen geloof ik.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

hansenn

bedankt voor de tip.
eehhh, wat doet de nokkenasversteller eigenlijk en wat gebeurt er als ie niet goed werkt?

Tedo

Een nokkenasversteller verstelt de nokkenas tussen bepaalde toerentallen.  ;)

Heel veel 1.6 16V blokken hebben hier last van (gehad). Als de nokkenasversteller stuk is of gaat heb je last van zaken als afslaan, lastig op toeren blijven en later een ratel bij de start.
Bij het vervangen van de versteller moet ook de distributieriem los, wat betekent dat die moet worden vernieuwd. Want deze mag niet voor een tweede keer gespannen worden.

Dus tip als je nog nooit de nokkenasversteller hebt laten vervangen: neem 'm mee bij het vervangen van de distributieriem/waterpomp. Heb ik bij mijn 2.0 voor de zekerheid ook gedaan (na door schade en schande wijs geworden te zijn bij mijn 1.6).

Felix

Welkom bij de club, als je je niet scheel wil betalen aan een nieuwe nokkenas versteller, dan adviseer ik je deze op eBay te kopen. Heb ik ook gedaan.
http://www.ebay.nl/itm/KO-O-ZMIENNYCH-FAZ-ROZRZ-DU-RENAULT-LAGUNA-MEGANE-1-6-16V-ORYGINA-7701478505-/121493697739?pt=LH_DefaultDomain_212&hash=item1c4996b4cb

mark29

Zo dat is geen geld inderdaad.

hansenn

even een update:

heb het nog niet laten doen, maar al wel een offerte binnen.
verwachte kosten: €650,-
daar schrok ik wel even van. Had verwacht iets rond de 400 euro.

Is wel inclusief nieuwe waterpomp.

Ook zou het 5 arbeidsuren kosten. Is dit zoveel werk bij een megane 2?

mark29

Dat kan wel kloppen ongeveer aan tijd hoor.
Ik kan hem sneller door dat ik hem vaker heb gedaan, maar renault hanteert vaste tijden, zodat iedereen overal hetzelfde betaald.
5 uur is geen gekke tijd dan.
Waterpomp geeft meteen extra sleuteltijd, ding losschroeven, goed schoon schuren, dan weer monteren, koelsysteem vullen en ontluchten.

Fubar (Marcel)

Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

hansenn

dat ziet er goed uit, heb meteen een mailtje gestuurd  !-!

matthew

Ze vervangen alleen de distributie compleet. De renault dealer vervangd ook de multi riem met loop rol en spanrol.

Dus let op dat je geen appels met peren gaat vergelijken, wordt namelijk erg veel/vaak gedaan.

hansenn

heb wel een offerte gevraagd incl multiriem en waterpomp.
Echter wacht nog op antwoord, zullen het wel druk hebben Y

hansenn

eindelijk antwoord en offerte binnen. Dit gaat em ook niet worden,

€660,-

toch niet zo'n scherpe aanbieding

zapp

Ik heb vorig jaar 600 euro betaald voor riem en waterpomp (1,6 16v-motor).
Dat was toen een actie van een Renaultgarage in Wijk bij Duurstede.

Fubar (Marcel)

Citaat van: hansenn op 30 april 2015, 15:41:40
eindelijk antwoord en offerte binnen. Dit gaat em ook niet worden,

€660,-

toch niet zo'n scherpe aanbieding

Misschien in de buurt? €495,- incl. waterpomp.
http://www.autoservicebladel.nl/nl/9/distributieriem-auto-service-bladel

Vraag vooraf wel om een gespecificeerde nota!
Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev