Advertenties


LPG installatie inbouwen bij hoge kilometerstand?

Gestart door J to the H (Jeroen), 29 juni 2013, 09:55:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

J to the H (Jeroen)

Kleine update,

Afspraak is gemaakt voor 29 augustus. Duurt nog even, maar vooruit.

Vgi/Vogels
69 liter tank,
vulopening bij benzineklep
3 jaar garantie.

verheug me er nu al op.
!-! !-!


J to the H (Jeroen)

€1645,-

inclusief allezzz.
Dus kenteken, rdw afmelding, blabla, leenauto (excl brandstof, dat dan weer niet incl.  :P

Een hoop geld, maar ik denk een goeie investering in deze moeilijke tijden.
Ik ben wel als de dood dat ik hem daarna in de prak ga rijden. dan zou de hele investering een compleet fiasco worden  ;(, maar daar gaan we dus maar niet vanuit.

BadEend


Fubar (Marcel)

#34
Nette prijs=de VGI/Vogels actie !-!

Voordat je 'm in de prak gaat rijden (of iemand anders): vergeet niet eerst je autoverzekering aan te passen ivm de LPG-installatie resp. dagwaarde ;)

Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

BadEend

Verzekering verhogen is zonde van je geld aangezien deze na ongeveer 3 jaar al afgeschreven is.

Fubar (Marcel)

Aanpassen wil nog niet automatisch zeggen dat de premie omhoog gaat. De verzekering dient mi. op de hoogte te zijn van de LPG-inbouw. Lijkt mij i.i.g. verstandig.
Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

BadEend

#37
Als het niks extra kost altijd doen.
Doorgeven van de LPG inbouw aan de verzekering is verplicht.

J to the H (Jeroen)

Ik laat het doen bij Olijve autogas, Een groot bedrijf dat volgens mij redelijk naam gemaakt heeft in de regio.
Het VGI systeem wordt kennelijk ook best veel ingebouwd, alleen wou de beste man mij ook het liefst eurogas verkopen omdat dit fabriek-af ook het meest gebruikt wordt door diverse fabrikanten volgens hem.
Dit systeem was echter € 1795,-, en omdat er eerder in dit topic gezegd is:

Citaat van: BadEend op 30 juni 2013, 01:29:19Er zijn eigenlijk geen slechte LPG installaties meer op de markt, helaas nog wel slechte inbouwbedrijven.
Een goede inbouw van een LPG installatie is belangrijker als het merk installatie. Is namelijk een vak apart.

ga ik geen onnodig geld uitgeven.  Y

Of zijn er mensen die vinden dat ik toch meer plezier ga beleven van een Eurogas installatie?

BadEend

#39
Enige die meer plezier gaat beleven van een Eurogas installatie is de inbouwer. ;)
LPG vuller achter de kentekenplaat is ook een mogelijkheid waarbij hij uit het zicht zit. (dit is niet mogelijk bij alle auto's.)

hansenn

Achter de kentekenplaat? Kan dat ook bij een GT?

BadEend

Denk het niet aangezien deze op de achterklep zit.
Informeren bij een gas inbouwer bied uitkomst.

J to the H (Jeroen)

Dat zou inderdaad mooi zijn. Zie je veel bij Amerikanen.
Maar bij mijn grandtour helaas niet mogelijk dus..

J to the H (Jeroen)

Nog ff hè,

Wat voor schakelaartjes hebben de gassers onder ons in de auto?
Eigenlijk wil ik hem niet in het zicht hebben.

Weet iemand of mijn originele brandstofmeter de inhoud kan weergeven (soms zit er een led-indicator op de gas-schakelaar. Wat ik eigenlijk niet wil)

Kan de boordcomputer nog iets met verbruik en actieradius doen of is alles in de war zodra ik over ga op gas?


hansenn

mijn ervaring is dat alle metertjes en ledjes uiterst onnauwkeurig zijn. Het beste is gewoon op je dagteller te vertrouwen en na elke tankbeurt deze op 0 te zetten.

Ik heb zelf een heel klein blokje linksboven de schakelpook. Valt niet echt op. Ongeveer 3 bij 3 cm

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev