Advertenties


motor storing emissie controle

Gestart door eugene, 8 oktober 2012, 10:58:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Roadkill (Michiel)

hebbie de bougies al vervangen nu?
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

eugene

nee morgen naar de renault om hem goed uit te laten lezen voordat ik van alles ga vervangen wat niet hoeft.
net keek ik onder de kap van de moter en zag dat link boven op het inlaatspruitstuk (is dat zwart geheel waar de inspuiting zit van het gas enzo) een sencor zit. die zit er behoorlijklos in. meschien daar valse lucht. morgen maar even bij de renault vragen of dat zo hoort te zitten.

Karin

Ik zou toch proberen korting te vragen omdat het probleem nog steeds niet opgelost is.

Roadkill (Michiel)

En eerlijk gezegd snap ik niet dat je niet eerst de goedkopere onderdelen zou nakijken en vervangen.... (4 bougies zijn echt aanzienlijk goedkoper dan 4 bobines en een nokkenassensor denk ik zo, btw persoonlijk zou ik ook zeggen dat ze de onderdelen die nu vervangen zijn gewoon weer terugzetten aangezien het probleem niet is opgelost dus dat ze onnodig vervangen (zullen ze niet meer kunnen dus dan mag er wat coulance van je garage komen, maar je zal bij een officiele dealer zitten...)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Drekepeteke

#19
Raar dat je bij de dealer niet betaald voor het probleem maar voor het eventuele probleem.

Maar ik kan mij er ook wat bij voorstellen.
Als men het probleem meteen bij de bron aanpakt is het te snel verholpen en verdienen ze er te weinig aan,dat is ook de reden dat ze je laten betalen voor het gene wat niet stuk is en niet nodig was om te vervangen.
Dan gaat er ook wat meer tijd inzitten en is de dag snel betaald dus weer een zorg minder,behalve voor de klant.
En de klant is zo dom die betaald maar gewoon.

En zo gaat dat...


.Erik

Die theorieën over ronselpraktijken gaan alleen op voor sjacheraars.  Ik ben van mening dat je eigen merk-dealer je altijd helpt en geen gekke dingen uit haalt. Je betaalt er wel iets meer dan bij Henk op de hoek, maar je krijgt er meer voor. Overigens is mijn ervaring ook dat mijn dealer me gelijk korting heeft gegeven door me alleen voor onderdelen te laten betalen als eerder onderhoud geen oplossing bood. Dat is toch een aardige korting, gezien het uurloon van die rakkers super hoog is.
Kortom: altijd naar de dealer, goede service, geen gezeik.

Tedo

Met die laatste regel ben ik het niet (altijd) eens: regelmatig een slechte service en gezeik gehad bij de merkdealer. Je moet een middenweg zien te vinden tussen beunhaas en merkdealer. In mijn geval is dat een Renault specialist geworden.

.Erik

okee, dan pas ik bij deze mijn onderwerp van 'merkdealer' aan. Munsterhuis Enschede: goede service, geen gezeik.

eugene

zo nu bij de vriendelijk renault geweest.
bij uitlezen gaf hij aan de electronise nokkenas verschuiver. de computer zegt dat er ijzer vijlsel in zit.
nu moetik de motor fluschen. en de verschuiver vervangen.
hun lezen hem dan opnieuw in.
is dat makelijk zelf te vervangen die schuiver.
wie heeft er ervaring mee.

Roadkill (Michiel)

Je bedoelt waarschijnlijk de versteller? uhm niet echt dacht ik, en je moet dan ook meteen d-riem spanrollen en waterpomp doen..... (Vind het btw wel knap dat de computer zegt dat er ijzer vijzel inzit, volgens mij kan de computer enkel foutcodes, en parameters lezen )
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

eugene

#25
het is niet de polie maar de regel klep die erboven zit. kost €130,-
deze wordt via oliedruk geregeld als het goed is.
nu is mij vraag als ik de moter flush. zaldat niet genoeg zijn.
hij spoeld dan toch schoon.
graag reactie hier op.

Roadkill (Michiel)

Geen idee dan, hoor hier enkel vragen over de nokkenasversteller en of sensor...
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Tedo

Het zal de nokkenaspositiesensor zijn. Heb ik maar laten doen. Mijn nokkenasversteller is ook defect, wat zich af en toe uit in een ratel bij de start. Omdat het verder geen kwaad kan laat ik het nog even, want als die vervangen moet worden, moet de hele d-riem ook mee = flink prijzig, en hij zit er net 2,5 jaar op.

Roadkill (Michiel)

Citaat van: eugene op 10 oktober 2012, 10:38:36
zo nu maar hopen dat het weer goed is.
gaf nokkenas censor aan.
ps mijn bobines zijn van beru.
Citaat van: eugene op 10 oktober 2012, 23:46:01
shit weer het zelfde. :cry:
morgen maar weer naar de renault.
kost weer geld

Hmm denk het niet want die is net vervangen......
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

eugene

wat ik nog vergeten was te zeggen is dat de stekker van de nokkenas censor volgens hem ook niet goed contact maakte.
de pinnentjes in de stekker. daar was er een van die te ver open stond.
nu heb ik de motor geflushd en nieuwe olie en filter er opgedaan.
ik wacht nu denkik maar of de storing weg blijft, voor ik de nokkenas verschuiver vervang.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev