Advertenties


motor storing emissie controle

Gestart door eugene, 8 oktober 2012, 10:58:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

eugene

heren of dame
ik had het volgende.
ik kreeg zondag de melding emissie controle. nu naar de garage geweest en de codes gewist. en blijven weg.
er stonden er een stuk of 5 in. men vertelde mij dat hij waarschijnlijk een fire gemist heeft.
nu lees ik hier dat de bobienes een 60000 km mee gaan. ik heb er al een 70000 km mee gereden.
kunnen de bonienes de oorzaak zijn van deze melding.
soms loopt hij ook bij een constante snelhied een beetje schokering.
wie heeft er raad.
alvast bedankt.

.Erik

Kunnen inderdaad de bobines zijn. Als deze echt kapot zijn, dan merk je dat vanzelf, voelt alsof de auto op 3 poten loopt. Echter kan het ook zo zijn (als het niet heel sterk opvalt) dat een van de inspuiters kapot is. Dit merk je minder goed, wel heeft de motor in dat geval een klein beetje kuren, bijvoorbeeld een iets hoger stationair toerental.


Bobines vallen gelukkig mee qua prijs, volgens mij is dat 125 euro bij de renault-garage. Zelf doen kan je dan makkelijk 50 euro schelen, en is heel goed te doen. Als je dat wilt doen verwijs ik je naar de handleiding op dit forum (moet je zelf maar ff goed zoeken).


Injectie is echter een ander verhaal, stukje duurder, en volgens mij ook niet zo makkelijk zelf te doen. Wat het precies kostte weet ik niet meer.


Succes!

eugene

bonines heb ik hier al veel over nagezocht.
kan het zo zijn dat een bonine een kleine storing geeft waardoor hij soms een beetje schokkend loopt.
ps mijn auto loopt op gas. als hij de schokkend loopt doet hij dat ook op gas en benzine.
toerental blijft altijd het zelfde als hij stationaer loopt.

.Erik

misschien als de bobines vuil zijn, maar wat ik gehoord heb is dat een bobine werkt, of kapot is.


Ik had met de injectie een probleem in het verleden, en deze merkte ik vooral als ik een tijdje stil stond, dan begon die emissie-lamp te knipperen. Deze ging dan even later na een paar meter rijden weer uit, dus als je dat herkent, zit de kans er dik in dat de injectie kaduuk is.

Drekepeteke

Dat schokkerige had ik ook terwijl mijn bobines er maar 5000 km in zitten.
Bleek dat er toch 1 kapot was.

Dus hij hoeft niet meteen op 3 cilinders te lopen maar langzaam aan gaan schokken,stotteren,inhouden.

Roadkill (Michiel)

Citaat van: .Erik op  8 oktober 2012, 12:18:18
Kunnen inderdaad de bobines zijn. Als deze echt kapot zijn, dan merk je dat vanzelf, voelt alsof de auto op 3 poten loopt.


Ehm als er 1 bobine stuk is dan voelt het niet als of de motor op 3 poten rijd, dan is het dat ie op 3 poten rijd.

@Eugene; het kunnen ook je bougies zijn, weet niet hoe lang die er in zitten maar als die er ook al 60k inzitten zou ik die eerst eens vervangen... (ik rij nu al iets van 90k met mijn huidige bobines)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

mark

Ik zou ook inderdaad eerst ff naar de bougies kijken.

ik had vorige week een auto die stotterde ook bij gasgeven/optrekken, geen storingen met uitlezen en de bougies zaten er al een tijdje in en waren ook niet al te fris meer. dus bougies vervangen en de auto liep weer zoals het hoort !-!

eugene

bougies zijn speciale voor gas van ngk. die zitten er nu ± 40000 km in. men vertelde mij dat ze 60000 km mee gaan.
zal ik daar dan maar nieuwe in zetten. (weer gewone of voor gas)?????
kan het ook zo zijn dat hij minder goed vonkt als de bobines ouder worden
ps ook al zitten er nieuwe in schok hij ook soms. komt maar sporadice voor dat schokken.

Roadkill (Michiel)

Volgens mij is een bobine heel of kapot, beetje stuk lijkt mij raar. Bij mijn MegII op gas gaan er volgens mij gewoon elke 30K nieuwe bougies (al weet ik dat niet zeker want voor onderhoud breng ik hem weg)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

BadEend

Bobine kan ook overslaan. Dan is de bobine aan zijn einde.

mark

Inderdaad bij de renault dealert vervangen we bij gas altijd om de 30000km, maakt niet uit welke er in zitten wij vervangen ze gewoon altijd. !-! (mede om dit soort problemen te voorkomen ;) )

eugene

morgen maar weer uitlaten lezen, storing is weer terug. :cry:

eugene

zo nu maar hopen dat het weer goed is.
gaf nokkenas censor aan.
ps mijn bobines zijn van beru.

Roadkill (Michiel)

Die doen het bij mij al ongeveer 90K...
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

eugene

shit weer het zelfde. :cry:
morgen maar weer naar de renault.
kost weer geld

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev