Advertenties


problemen megane 2

Gestart door Edwin Postma, 24 juli 2012, 22:21:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

greenmachine

hoi heb zelf vorig jaar een megane grand tour gekocht , dynamique uit 31-12 -2003, was in het begin wel wat huiverig na alle gelezen verhalen, maar misschien een goede tip, koop hem bij een erkende garage, zelf bij een bosch dealer(voormalig renault dealer) gekocht met een jaar garantie.

Ik heb er een aantal keer dankbaar gebruik van gemaakt, en al snel na een storing of iets wat kapot was, wisten ze daar wat te doen.

Ook al zat ik in het midden van de termijn van het vervangen van de distributie, bleek bij ophalen , alles vervangen inclusief waterpomp , grote beurt, etc , gecleaned bij proffessioneel bedrijf het kost misschien iets meer maar ik zeg eerlijk tot nu toe het geld dubbel en dwars waard bij een erkende garage.

Ik zeg er wel eerlijk bij ik koop een auto nooit particulier, omdat ik er gewoon te weinig verstand van heb, kijk ben je een handig persoon of je hebt goede bekenden die veel kunnen, dan is het een ander verhaal, wel moet je bij jezelf denken , dat na een uitgave aan de auto er nog wat kosten extra bij kunnen komen (particulier)

Als ik hoorde wat bv een sleutelkaart, sensor of andere electronische snufjes kosten is dat denk ik wel een gedachte om rekening mee te houden.

succes

Jeremy

Mijn wagen komt van een officiële Renault dealer en hij kwam uit de lease, dus het maakt niet echt heel veel uit of de wagen goed onderhoud heeft gehad of je hem bij een dealer vandaan heb want de mijne heeft toch zat motorische problemen gehad.

Roadkill (Michiel)

Uhm lease bakken worden over het algemeen toch minder goed onderhouden, tenminste door de berijders, het zijn geen "eigen" auto's. (en dan zijn er toch heeel veel mensen die langer doorrijden met een storing als dat het met een eigen auto zou gebeuren.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Tedo

Ik heb juist altijd in leasewagens gereden alsof ze wel van mij waren (gezien de bijtelling en de extra vergoeding aan mijn toenmalige werkgever voelde dat eigenlijk ook wel een beetje zo).
En als er wat mee aan de hand was, liet je het meteen maken. Koste je toch niets? Banden nog niet helemaal versleten? Zet er maar vast nieuwe onder. Garages kunnen bij leasemaatschappijen alles doorberekenen. Dus tot ze er bijna uitgaan worden leasewagens over het algemeen beter onderhouden dan particuliere (waarvan de eigenaar zich toch nog eens achter de oren krabt en die dure reparatie nog even uitstelt, door een beunhaas laat maken of zelfs ervan afziet).
Komt het eind van de leasetermijn in zicht, dan gebeurt er vaak niks meer qua reparaties en onderhoud (zag ik ook bij mijn grand tour toen ik die als 4 jaar oude ex-lease kocht).

Een particulier doet zijn/haar auto meestal weg omdat die om de een of andere reden niet meer bevalt (te groot, te klein, onzuinig, aankomende hoge kosten of er mankeert wat aan). Bij een ex-leasewagen is dat in principe niet zo; die is alleen aan het eind van de leasetermijn gekomen.
Of er door de berijders ervan ook zo goed mee omgaan als een particuliere rijder is weer een heel ander verhaal. Zo vrees ik voor alle huidige leasewagens met (gedownsizede) turbo benzinemotor. De meeste leaserijders hanteren m.i. toch de "ride like you stole it" methode.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev