Advertenties


Stotteren en inhouden

Gestart door Jeremy, 17 juni 2012, 16:39:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jeremy

Weet iemand of het brandstof filter los zit van de pomp of deze in de pomp zelf zit? En is deze los te vervangen of moet dan heel de pomp eraan geloven?
Een maat van me denkt namelijk dat het de pomp is omdat deze een onregelmatig geluid maakt en als de auto uitvalt hij het vind lijken alsof hij gewoon even geen benzine krijgt

matthew

#31
Brandstoffilter zit ineen met de pomp.

Maar als je daar aan denkt zou ik eerst de brandstof druk laten meten voordat je weer wat vervangt,want je kunt alles wel vervangen en dan wordt het duur,maar er moet gewoon eerst goed diagnose gesteld worden en dat kan niet altijd in 10 minuten,dat kan soms uren duren.



Zit bv bij de bdp sensor de draadjes van de stekker wel goed aan elkaar?
Net niet net wel kan ook zulke problemen geven.


Jeremy

Oké, Nee dat werd mij ook al geadviseerd om de druk te laten meten en dat ga ik ook laten doen.
Ja dan moet ik eerst een garage vinden die daar ook genoeg kennis over heeft, want tot nu toe heb ik volgens mij nog geen monteur gehad die ook echt de tijd heeft genomen voor het uitlezen (Morgen de garage in Hardinxveld proberen)

Dat is het stekkertje wat als je voor de auto staat aan de rechterkant direct onder het inlaatspuitstuk zit toch?
Die heb ik in ieder geval wel al schoongemaakt een paar weken terug omdat deze zeer smerig was.

matthew

Citaat van: Jeremy op  5 juli 2012, 21:01:23
Toch nog steeds een probleempje...
Als de motor stationair draait hapert hij af en toe en de hele auto trilt dan even.
En vandaag wilde hij weer even niet starten (zonder ratel geluid)
Heb dus al vervangen:
-BDP
-Temperatuursensor
-Lambdasonde
-2 bobines
-Bougies
-Motorsteun

Dus wat is raadzaam? zit zelf te denken aan de 2 andere bobines aangezien bij het uitlezen er niks uitkwam toen en het lijkt alsof 1 cilinder af en toe geen vonk krijgt bij stationair.


Hier staat bdp vervangen,en bdp zit boven op de versnellingsbak geschroeft,en niet onder je inlaat.

Mijn tip,maak een afspraak bij een garage,ga er niet op zitten wachten en gun de monteur de tijd om een goede diagnose te maken.

Jeremy

Ja hij is niet door mezelf vervangen... ik heb geen idee waar al die sensoren zitten, maar dat stekkertje viel me op in ieder geval.

Ik heb je tip al opgevolgd... ik ben in Hardinxveld bij de dealer net geweest en hij zei zelf al dat ik de auto beter kon achterlaten zodat ze hem ook met koude motor meemaken, Dus dat is al een heel stuk beter dan de andere dealers.
Ga nu even vervangend vervoer regelen en dan drop ik hem woensdagmiddag af en kan ik hem donderdag of vrijdag weer ophalen.

Jeremy

Opgelost! Ben dus weer helemaal blij maar tegelijk voel ik me nogal dom...
Het bleek dus gewoon de Bdp-sensor te zijn!
Ik heb altijd gedacht dat deze anderhalf jaar geleden was vervangen, maar dit was dus de nokkenas-sensor.
Dus best wel dom van me, Maar ook niet handig van de andere garages die het niet ontdekt hebben.
De man van deze garage vertelde me dat deze er dus gelijk uitsprong bij het uitlezen en ze gelijk hebben gekeken welke kleur de sensor had en dit was dus gewoon de zwarte (nieuwe is blauw).
Ze hebben uitgebreid test gereden voor en na het vervangen en na het vervangen is in geen enkel geval de motor nog uitgevallen.
De man gaf me wel het advies om binnenkort de nokkenasversteller te vervangen want deze maakt behoorlijk herrie bij het starten.
Dus ik kan voorlopig nog even rijden zonder problemen als het goed is en moet ook zeggen dat ik nu toch echt merk dat hij vele malen lekkerder rijd... misschien zelfs nog beter dan voor al die problemen.


Rogier

Kijk goed om te horen, en zoals je in een andere topic al zei tot zondag. De monteur heeft dus mooi even kunnen touren met een open dak :P

Tedo

@ Jeremy: wat was je kwijt als ik vragen mag? Maar je zit nog wel met je nokkenasversteller. Waarom moet die binnenkort worden vervangen?

Karin

Jeremy, ben blij dat het probleem opgelost is. Zie je zondag.

Jeremy

@Tedo: Ik was 161,85 kwijt en dat was voor uitlezen, de sensor en de stekker. brandstofdruk meten hebben ze als service aangegeven dus was gratis.
De nokkenasversteller moet vervangen worden omdat deze wel degelijk voor problemen kan zorgen als hij herrie maakt, omdat deze dan in een verkeerde positie kan staan bij het starten en ook verkeerde signalen kan geven aan de sensoren... hij kon me ook niet beloven dat het nu over zou zijn met de problemen omdat de nokkenasversteller ook een veroorzaker kan zijn van het probleem.

@Karin: Dank je! ik ben ook weer helemaal blij! !-! Tot zondag! :)

Ps: Dit word dus vanaf nu me vaste adres voor onderhoud en reparaties! Echt een goede garage! !-!

Tedo

Wat het laatste betreft: zei ik toch? Helaas voor mij wat te ver weg.

Mij is verteld dat een herrie makende nokkenasversteller verder geen kwaad kan. Maar mocht ik andere problemen krijgen die daardoor veroorzaakt worden, dan laat ik 'm meteen vervangen.
Voor nu vind ik het zonde van de d-riem en de hoge kosten die ermee gemoeid zijn.

Jeremy

Ja was een hele goede tip! bedankt nog daarvoor!

Zolang je er geen problemen mee hebt is er ook niks aan de hand toch.. Ik ga hem wel zo snel mogelijk laten vervangen want heb echt geen zin om weer die problemen te krijgen en dan zit ik als het goed is voorlopig even weer goed qua motor onderhoud.
Kost bij hun trouwens ongeveer 800 euro terwijl ze in Gorinchem tussen de 900 en 1100 euro rekenen... flink verschil moet ik zeggen! en bij beide is dat inclusief waterpomp, riem, spanrollen en de versteller dan.

Tedo

Bij mijn dealer zou het tegen de 900 euro moeten zijn. Toch raar dat Renault dealers onderling zulke verschillende prijzen rekenen. Ik zal eens vragen wat het bij Veban/Nieuw Rijswijk kost (misschien nog wel minder).

juul

verschil ken misschien wel zitten in het uurloon, want volgens mij zijn de meeste dealers toch een franchise-onderneming.

Roadkill (Michiel)

Iig lekker dat het opgelost is,en blijf bij deze,deze stopt er tijd in! Heb het met mijn garage ook,ze werken goed kan het misschien best ergens anders goedkoper laten doen,maar nu weet ik dat het goed gebeurt. En nou kunnen we hem dus  eindelijk een irl zien!!!!
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev