Advertenties


Motor valt uit bij stationair

Gestart door Jeremy, 21 maart 2012, 19:41:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jeremy

#30
@fubar:De sensoren waren ook kapot... had totaal vier meldingen die veroorzakers konden zijn.

@Tedo: Ja  ik weet het en ik doe precies hetzelfde als jij, want ik heb ook precies hetzelfde probleem... de korte ratel heel af en toe bij starten... en ook nog 2 jaar te gaan dus we zitten in het zelfde schuitje haha!

Tedo

Ja k#t vervelend he? Maar goed: dan hadden we maar geen 1.6 16V moeten kiezen... En ach: áls 'ie maar start!

Jeremy

Nou idd! Al had ik van tevoren geweten dat het probleemblokken zijn en dat de 2 liter in een CC nog niet eens zo gek veel meer verbruikt had ik ongetwijfeld nooit voor de 1.6 gekozen!

Tedo

Nou, ik kan je uit ervaring vertellen dat een 2.0 (veel) dorstiger is dan een 1.6. ;)

Jeremy

Oké haha! ja jij hebt ze allebei natuurlijk! Maar heb wel gehoord dat bij de CC de 2.0 beter op zijn plaats is vanwege het extra gewicht van de auto en daardoor in verhouding minder verbruikt dan de 1.6 die meer moeite heeft met het voortslepen van het extra gewicht en daardoor meer gaat ''zuipen''

Tedo

Alleen is een 2.0 zelf ook 75 kg zwaarder. Dus je hebt altijd een persoon extra bij je...  :D

matthew

@Tedo
Vergelijk je nu ook niet een sedan met een station?
Want station is zowieso zwaarder dan de sedan.

Want over het algemeen valt dat verbruik idd wel mee het verschil.

Tedo

Ik had van de zaak een grand tour 1.6 16V en die woog op kenteken 1190 kg. Mijn eigen 2.0 16V weegt op kenteken 1265 kg. Dus 75 kg meer voor een ongeveer gelijke uitvoering.

Mijn sedan weegt op kenteken 1175 kg. Een vijfdeurs hatchback weegt 1150 kg, een driedeurs 1130 kg.

Een CC weegt met een 1.6 16V 1290 kg, dus 100 kg meer dan een grand tour, 115 kg meer dan een sedan en 140 kg meer dan een hatchback.

Met een 2.0 16V weegt een CC 1365 kg, dus ook 75 kg meer.

Maar qua verbruik scheelt het zeker wel hoor, al lijkt het op papier misschien niet direct zo:
1 op 10 voor de 2.0 en 1 op 13 voor de 1.6 (in grand tour) met vergelijkbare rijstijl.

matthew

Ok,dan vind ik het verbruik voor de 1.6 erg netjes en voor de 2.0 normaal.

Roadkill (Michiel)

@ Tedo je gebruikt toch wel de 6e versnelling he ;)

@ Jeremy,je bent er dus wel bij morgen????
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Tedo

@Michiel: zeker! Met een 2.0 kan je heerlijk lui schakelen als het niet zo snel hoeft te gaan, dus lekker snel in een hoog verzet.

Tedo

Ik moet trouwens wel erbij vermelden dat de 2.0 bij lange snelwegritten (op cruise control) wel een stuk zuiniger kan zijn. Zelfs met een dakkoffer op het dak  _o_
Kortere stukken met veel files, stoppen en weer optrekken is killing voor het verbruik. En laat ik dat nou net veel hebben qua woon-werk verkeer.

Roadkill (Michiel)

@ Tedo,kan je vertellen dat dat precies opgaat voor een 1,4tje hoor,maar ik heb dan weer de mazzel dat de A9 een hele fijne spitsstrook heeft en ik daardoor bijna geen file meer heb :D
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev