Advertenties


Motor valt uit bij stationair

Gestart door Jeremy, 21 maart 2012, 19:41:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tedo

Zou hij kunnen doen, maar Papendrecht ligt toch nog best een eind van Rijswijk vandaan. Gelukkig krijg je daar wel een gratis leenauto (verwacht niet teveel) mee.

Jeremy

Rijswijk is nog redelijk te doen, en een leenauto zou wel geweldig zijn want dat vind ik altijd wel een gedoe om vervoer te regelen want bij VKV moet je een leenauto gewoon huren en daar begin ik niet aan.... zal wel eens informeren.

Tedo

Als jij het niet erg vindt om tijdelijk in een Twingo, Clio of Megane uit ± 1999 te rijden, zou ik het zeker doen. Uiteraard moet je er wel benzine in doen.

Jeremy

Het maakt mij helemaal niks uit hoor! me vorige leenauto's waren een twingo en een alto dus ben het gewend haha! en zolang me dierbare autootje maar weer goed gaat lopen zonder een fortuin kwijt te zijn !-!

Roadkill (Michiel)

Dan zou ik het zeker doen,Tedo heeft er geloof ik erg goede ervaringen mee.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Fubar (Marcel)

Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

Roadkill (Michiel)

Was ff benieuwd hoe het er voor staat met je cc,hoop hem iig wel irl the zien Nijkekerveen.....
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Jeremy

Oja.. helemaal vergeten de vorderingen te posten hier...
De auto heeft vandaag zijn beurt gehad en volgende week vrijdag worden de lambda en temperatuur sensor vervangen.
Ik heb besloten om het maar gewoon niet bij de dealer te doen want die kosten zijn ronduit belachelijk...(vond de Chef-werkplaats van de dealer zelf ook)
De vriend van mijn zus is monteur bij de Ford (Nadeel dat ze dus de auto daar niet kunnen uitlezen) en hij heeft de beurt voor 140 euro gedaan en gelijk heel me auto van top tot teen geïnspecteerd met extra aandacht voor het onderstel omdat ik gepiep hoorde telkens... wat gewoon de remmen bleken te zijn gelukkig.
De auto was naar zijn zeggen in technische topstaat voor de rest dus dat is in ieder geval al goed nieuws :)
De onderdelen zijn als het goed is vandaag besteld, maar helaas was zijn eerstkomende vrije dag om bij te klussen pas volgende week vrijdag.
Tot die tijd zit ik wel met een zeer dorstige auto dus dat is wel ffe flink balen en ik ben ook bang dat ik zo vaak moet tanken dat de financiën het me niet gaan toelaten om naar de openingsmeeting te komen, maar ik ga zo zuinig mogelijk doen dus wie weet....

Roadkill (Michiel)

hoezo is nu dan dorstig?? En je kan het niet maken om niet te komen,jou cc is imho 1 van de topstukken van de club!
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Jeremy

Door die kapotte lambda weet de computer eigenlijk niet hoe hij de motor aan moet houden en daardoor geeft de computer extra benzine om de boel aan het draaien te houden (zo is mij verteld in ieder geval)
Komen ook rookwalmen van hier tot tokio uit... en het warmdraaien op 2500 toeren help ook aardig mee om het verbruik omhoog te krikken...

Dank je voor het compliment! ik ga sowieso me best doen om er te komen, maar kan helaas niks beloven....

Dante

Petje rond voor Jeremy op de meeting zodat-ie bezine voor de terugweg heeft? :huh: :)

Absoluut niet ###lig bedoeld, Jeremy
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Jeremy

Hahaha niet l*llig opgevat hoor Dante!  !-! ik ga gewoon zo zuinig mogelijk doen en hopen dat de sensoren niet al teveel kosten en dan hou ik hopelijk genoeg centen over om bij de meeting aanwezig te zijn... en misschien ga ik wel tegen me principes in wat van me spaarrekening snoepen want wil er heel graag bij zijn eigenlijk!

Jeremy

Auto vandaag naar de garage gebracht....
Vanmiddag telefoontje met slecht nieuws te horen gekregen. Het vervangen van de sensoren heeft niet geholpen en het lag aan de nokkenasversteller...
Niet leuk om te horen natuurlijk en zat er serieus aan te denken om de auto op te ruimen.
Maar bij ophalen vanmiddag liep hij wel een beetje hoog stationair maar viel niet uit en na gas geven viel hij netjes terug in toeren ipv helemaal in te zakken en daarna uit te vallen of langzaam weer op toeren te komen.
Na een rit van 20km op de snelweg ook geen problemen ondervonden en het verbruik is ook heel sterk verminderd dus het lijkt gewoon opgelost.
ik kijk het nog wel even aan want vind het wel raar dat het probleem in eerste instantie niet opgelost leek.

Fubar (Marcel)

Dat ze niet meteen die nokkenasversteller hebben bekeken. Al dat speurwerk loopt behoorlijk in de papieren.
Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

Tedo

Als de nokkenasversteller stuk is, of stuk gaat, zal je die t.z.t. toch een keer moeten vervangen.
Bij mij was het de sensor, maar af en toe laat de auto bij een koude start ook een korte ratel horen. Dat is de nokkenasversteller, die toch ook langzaam defect aan het raken is. Omdat er verder niets kapot van kan gaan laten we het lekker zo, in de hoop het te kunnen uitstellen tot ook de d-riem vervangen moet worden (ik hou daarvoor nog steeds 4 jaar aan, dus we hebben er nog twee te gaan).

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev