Advertenties


Motor valt uit bij stationair

Gestart door Jeremy, 21 maart 2012, 19:41:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jeremy

Ik heb alles al een beetje doorgelezen hier, maar dit probleem ben ik nog niet tegengekomen.
Sinds vandaag valt mijn auto regelmatig uit bij stationair.
Het toerental schommelt dan even en daarna valt de motor dus uit.
Ik had in het verleden al af en toe startproblemen, maar dit gebeurde eigenlijk nog zelden sinds ik V-Power tank.
Vandaag veel in Rotterdam gereden en door de drukte dus veel stilgestaan en ook dus erg vaak gebeurde het dat de auto uitviel.
De bdp sensor is vorig jaar vervangen (onnodig eigenlijk voor Elektrische storing melding) en toen ook gelijk het gasklephuis laten reinigen en het lijkt er eigenlijk op dat sindsdien de auto loopt te kloten, maar kan ook toeval zijn natuurlijk.
Wie kan mij vertellen wat het kan zijn?
Ik ga hem nog laten uitlezen, maar zou wel leuk zijn als iemand precies weet wat de oorzaak is.. dat scheelt me weer een hoop kosten mogelijk.


Roadkill (Michiel)

ZIt de stekker van je bdp er wel goed in,misschien niet helemaal lekker vastgeklikt (en check ff de tempsensor die erboven zit,die wil ook wel eens wat zweten en dan je bdpsensor vervuilen)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Jeremy

Ik zal morgen eens kijken. Waar kan ik de bdp vinden?

Roadkill (Michiel)

Als je voor je autostaat,iets boven je versnellingsbak,kijk meteen ff of je de geupdate versie hebt gekregen (blauwe stekker) en dan zit een paar cm erboven de tempsensor
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Jeremy

Gister even snel gekeken, maar ik zie wel iets blauws zitten.. kan er alleen niet bij..
Gister er ook achter gekomen dat bij een koude motor de auto dus helemaal niet stationair wil lopen... zeer lastig bij bochten enzo! :P
ik ga zo even de accu loskoppelen om de boel te resetten en als dat niet werkt van het weekend even die bdp sensor opzoeken en schoonmaken.

Jeremy

Heb even 2 foto's gemaakt... misschien kan iemand mij vertellen welke de bdp sensor is.

Dit is een blauw ding, maar volgens mij geen sensor :P


Ik denk zelf dat het de bovenste stekkertje is en deze is behoorlijk smerig.

Heb ook nog een filmpje gemaakt van wat ie doet.


Wat ik ook merkte is dat er geluiden uit het gasklephuis kwamen vlak nadat de auto uitviel... klonk als een klein elektromotortje o.i.d. 

Tedo

Hi Jeremy,

Dit klinkt en ziet eruit als wat ik had met de 1.6 16V. Alleen was het bij mij alleen bij de (koude) start.
Gasklephuis gereinigd en nokkenaspositiesensor (computer gaf bij uitlezen aan dat die defect was) vervangen.

Eerst uit laten lezen dus, want als je pech hebt is het de nokkenasversteller, en als ze die moeten vervangen moet bij de 1.6 16v ook de d-riem vervangen worden. Dit kost je al snel 800 - 1000 euro.

Jeremy

Anders kijk ik van het weekend ook nog maar even me gasklephuis na... al kan ik me niet voorstellen dat die na een jaar dusdanig vervuild is dat dit voor problemen zorgt.
Maandag laat ik hem even uitlezen als ik het niet opgelost krijg van het weekend en dan maar hopen dat het alleen een sensor is want 800 tot 1000 euro is wel heel veel geld...

Heb vandaag wel opgemerkt dat zodra de auto warm is het probleem bijna weg is op een beetje haperen na af en toe... heb vanavond toen ik van me werk kwam de auto warm laten lopen op +/- 2500 toeren en hij heeft zich daarna heel de weg naar huis goed gedragen.
Vond het wel grappig dat na het resetten van de auto vanochtend dat de computer vanavond er pas weer achter kwam dat me wielsensoren misten... dus 1 positief puntje: me auto had vandaag weer ffe wieltjes in het display en ik hoefde het ''Wielsensor Defect'' niet weg te tikken! :P

Roadkill (Michiel)

Ja die moet ik ook nog laten uitzetten,ik moet hem ook steeds wegklikken. Hoop ook voor je dat het of je gasklephuis is of de sensor,of je moet al aardig op weg zijn naar een nieuwe d-riem.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

matthew

De bdp sensor is idd niet de schakelkabel foto1 en foto2 is ook niet bdp sensor,deze zitnamelijk veel verder naar onder,echt op de versnellingsbak geschroefd met de schroeven richting het motorblok.

Jeremy

@Matthew haha ja die eerste had ik zelf wel kunnen raden eigenlijk :D
Ik heb de sensor nog steeds niet gespot, maar maakt niet uit want moet sowieso naar de garage want gasklephuis reinigen heeft ook niet gewerkt helaas (was ook niet dramatisch smerig of zo)
heb wel even weer een filmpje gemaakt... als je goed luistert hoor je een soort fluittoon/piep uit het gasklephuis... is dit normaal?

Jeremy

Nou ik heb de jackpot hoor! maar liefst 4 foutmeldingen die het kunnen veroorzaken waaronder 1 zorgwekkende.
de foutmeldingen:
-BDP-Sensor
-Lambda-Sonde
-Koelwatertempratuurmeter
-Nokkenasverstellerpoulie
(weet niet of ik ze zo goed heb benoemd maar zo heb ik het verstaan)

De BDP storing is hoogstwaarschijnlijk een oude melding gelukkig dus die valt al af.
Lambda is gewoon stuk dus de mede-veroorzaker
Tempratuurmeter is ook stuk dus ook een veroorzaker
De lambda en de tempratuurmeter gaan ze als eerst vervangen met de hoop dat het opgelost is.
De 4e in het rijtje kan ook de nokkenas-sensor zijn dus kan ook een veroorzaker zijn.
Maar omdat ik weleens startproblemen heb moet de boel waarschijnlijk binnenkort vervangen worden... leuk want de riemen zijn 2 jaar geleden nog gedaan dus een beetje zonde om nu al weer te doen.
Ze gaan me nog bellen over de prijzen e.d. maar ben bang dat het een flinke rekening word met het kapotte raampje en de beurt erbij!

Tedo

Hmmmm, ik hoop voor je dat het net als bij mij de nokkenaspositiesensor is. Samen met het reinigen van het gasklephuis was ik bijna 200 euro kwijt. Let wel: bij een Renault specialist, niet bij de dealer (die gelijk voor de hoofdprijs wilde gaan). Dat viel mee in vergelijking met de nokkenasversteller, want die zou zeker het viervoudige kosten. Ook bij mij is de d-riem krap 2 jaar geleden vervangen, dus dat vond ik ook zonde (als die riem er toch aan zat te komen is het nog wat).

Jeremy

Ik hoop het ook! maar als het te prijzig word zit ik er toch aan te denken om een andere garage te zoeken eerst want net als die onderhoudsbeurt vind ik echt belachelijk veel geld wat ze er voor vragen.

Roadkill (Michiel)

Jij zit toch niet zover bij die garage van Tedo vandaan? Want dan zou ik zeker overstappen!! (heb zelf eigenlijk alleen maar slechte ervaringen met de officiele dealers...)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev