Advertenties


Start slecht

Gestart door MissTwingo, 27 februari 2012, 16:37:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

herbert

goedeavond.

ik had verleden week ook de nokkenas sensor kapot en de accu leeg,op internet las ik dat er een nieuwe sensor in te
laten zetten en nieuwe software 6700.er was een melding van renault geweest,dat de kapotte sensor de accu kan leegtrekken
en daarom er meteen nieuwe software 6700 op te zetten in de computer van de auto.

matthew

Sensor stuk is idd heel ander kostenplaatje en sneller gemaakt natuurlijk.
Mooi dat het is opgelost.

Wel jammer dat je Renault dealer zo maar wat zei zonder eerst uit te lezen.

Tedo

Na maanden af en toe met een ratel te hebben gestart, start mijn sedan inmiddels met wat meer moeite. We hebben de reparatie bijna een jaar kunnen uitstellen (omdat de distributieriem er net twee jaar op lag), maar helaas is een reparatie nu toch gewenst (om niet op een ongunstig moment pech te krijgen).
Dus afspraak gemaakt om de hele boel te vervangen. Sowieso moest dat nog één keer gedurende de geplande tijd dat we 'm gaan hebben, dus dan maar meteen. Direct als er zich in de toekomst maar iets voordoet wat erop lijkt gaat 'ie weg. Anders tot de distri weer aan de beurt is.
De monteur vroeg gelijk: dan heb je zeker een Megane met 1.6 16V? Nou, helaas wel ja... Nooit meer dat blok voor mij.

J to the H (Jeroen)

Tedo, als de reparatie gedaan is, hoor ik graag wat het gekost heeft.
Die van mij maakt ook soms een jankend geluid tijdens het starten en na een seconde of 10 verdwijnt het.

Tedo

Ik ga vooralsnog uit van een bedrag in de buurt van de 1000 euro.  l-
Het jankende/ratelende geluid is het begin, daarna valt de motor terug in toeren of zelfs helemaal uit als je geen dot gas geeft direct na het starten. Eenmaal lopend is er echt geen vuiltje aan de lucht, en het kan ook zomaar voorkomen dat de auto daarna weer 4 à 5 keer zonder ratel start.
Nee, fijne constructie, die nokkenasversteller op de 1.6 16V.

BadEend

2.0 16v motor is ook uitgerust met een nokkenasversteller hoor!

Tedo

Klopt, maar die geeft niet van dergelijke problemen. Het is echt een 1.6 16V kwaal. Bovendien is het vervangen van de distributieriem bij de 2.0 16V voordeliger.

matthew

#37
Ook bij de 2.0 gaan ze stuk,want dan gaan ze klinken als een diesel als de motor warm is.
Dat gebeurt meestal na de 100000km.
Er zit steeds vaker een verstellerpoelie aan de motor.

Citaat van: J to the H (Jeroen) op  5 januari 2013, 20:32:42
Tedo, als de reparatie gedaan is, hoor ik graag wat het gekost heeft.
Die van mij maakt ook soms een jankend geluid tijdens het starten en na een seconde of 10 verdwijnt het.

Dit is alleen bij koud weer wat jij hoort en dat zal je druklager zijn wat je hoort.
Iets andersdus.

Roadkill (Michiel)

Heeft de 1,4 16v eigenlijk ook een nokkenas versteller?

@Tedo ik heb het pas eens nagevraagd bij mijn garage, tenminste d-riem met alle toebehoren (dus ook waterpomp)  komt op de 550 euri.... Dus geen idee wat die nokkenas versteller doet
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

matthew

Versteller is tussen de 150 en 200 euro.

Roadkill (Michiel)

Ok ik heb af en toe namelijk ook een ratel, ben dus benieuwd of ik die versteller ook heb, wil ik die dan meteen ook maar laten vervangen
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Tedo

@Michiel: € 550 kan best hoor, dan is de 1.4 ook goedkoper. De 2.0 heeft namelijk ook ongeveer die prijs. Bij de 1.6 schijnt het een ingewikkelder reparatie te zijn, dus duurder. Ze pakken ook meteen de waterpomp mee, als toch alles open ligt. Vandaar die hoge prijs.

@Matthew: mijn 2.0 is de 100.000 al ruim voorbij, en nog geen klachten (gelukkig). Met mijn lease 1.6 had ik met ongeveer 25.000 al een kapotte nokkenasversteller, terwijl onze huidige 1.6 het probleem kreeg rond de 60.000. Vind ik toch slecht (maar dat weten ze bij Renault ook).
Versteller 150-200 euro, maar dat is geen op zich staande vervanging (aangezien de d-riem altijd mee moet worden vervangen).

Tedo

Auto is gemaakt.  Y We zijn net geen 900 euro lichter, maar de ratel en het gas moeten geven bij de start is verleden tijd.
Dat het e.e.a. compleet vervangen moest worden was jammer voor de d-riem met z'n nog geen 3 jaar, maar kwam wél goed uit voor de 7 jarige waterpomp (die hebben ze bij de vorige d-riem wissel kennelijk gelaten voor wat het was, en begon nu te lekken).

matthew

Dan kun jij nu in ieder geval probleem los op dat gebied weer 5 jaartjes vooruit  !-!

Roadkill (Michiel)

@Tedo bij mijn Meg zit voor die 550 euro óók de waterpomp erbij in... Maar lekker dat ie weer goed is nu!
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev